zondag 9 augustus 2009

Customize your Facial Masks

In de onderstaande video wil ik jullie wat inspiratie geven om jullie Facial Masks (uiteraard aangeschaft bij The Secret Garden *wink wink*) te customizen.



Ik maak droge maskers, dat wil zeggen dat het in poedervorm komt en je er zelf een vloeistof aan moet toevoegen tot het een smeerbaar geheel wordt. Dit heeft vele voordelen, want zo kun je iedere keer een vers masker voor jezelf maken en er iedere keer weer mee variëren. Droge maskers hebben geen conserveringsmiddel nodig, maar zijn toch heel lang houdbaar.

Purify
Het toevoegen van groene thee versterkt het effect van de anti-oxidanten. Reinigingslotion versterkt het reinigende effect. Bovendien heeft teatree een antibacteriële werking. Ik heb deze reinigingslotion bij het Kruidvat gekocht voor slechts €1,99. Naast het aanlengen van je maskertje kun je deze natuurlijk dagelijks gebruiken.

Fruit Glow
Het toevoegen van honing heeft een verzachtende werking. Hak Fruit fusion in Fris Groen (met o.a. ananas en komkommer) versterkt het exfoliërende effect van de ananas en de geprakte banaan zorgt voor een verzachtende en vochtvasthoudende werking. Hak Fruit Fusion is er in diverse smaken en heb ik voor €0,99 bij het Kruidvat gevonden. Het bestaat uit 100% vruchtensap, zonder conserveermiddelen, geur- smaak of kleurstoffen en zonder toegevoegde suikers. Puur natuur en perfect voor een facial mask dus!

Ik hoop dat ik jullie wat inspiratie heb gegeven om jullie maskertjes mee te combineren. De meeste ingrediènten heb je misschien al gewoon in huis. Volgende keer behandel ik de maskertjes Detox Dirt en Oatmeal, Milk & Honey met weer andere variatie tips!

Voegen jullie altijd water toe aan droge maskers, of gebruiken jullie ook wel eens iets anders?

Until next time
~Serena Verbon