zondag 1 maart 2009

uitslag winaktie

Ongeveer een weekje geleden heb ik de zogeheten soy wax melts (ook wel soy tarts) gemaakt. De bijbehorende artikelen lees je hier en hier. Omdat ik de naam te lang en te gewoontjes vond heb ik jullie gevraagd een leuke alternatieve naam te verzinnen en hieraan een win aktie verbonden. De drie leukste inzendingen krijgen een prijsje thuisgestuurd. Ik had nooit verwacht dat ik zo veel inzendingen zou ontvangen. Sommige hadden echt hun best gedaan met woordspelingen en extra uitleg, zo schattig! Iedereen die heeft meegedaan, heel erg bedankt! Het was super leuk om alle inzendingen door te nemen maar ook super moeilijk om de drie leukste uit te kiezen. Hieronder heb ik alle inzendingen op een rijtje neergezet:

Aroma Cubes, Ambiance Cubes, Recup Cubes, 3D aroma, S-Melt, Melting Blocks, Melting Pot, Melting Wax, Soft Wax, Freshwax, Heavenly Dreams, Heavenly Melts, secrets of garden wax, just a secret of garden wax, angel garden melt of wax, angel heart wax, angels peace wax, sweet angel drops wax, peace of flower wax, Geur relaxers, Melting dreams, Soy Scents, Melting cubes, Melting sensations, Melting scentsations, Scentsationals, Surprise melt bonbons, Aroma blocks, Smellmelts, Secretmelts, Smeltiny's, (Little) Melties, Secret Smell's, Smell-melts, Melt 'n Smell's, Waxsoys, Perfume Cubes, Scented Cubes, Melt Cubes, Melt Me Delicious, Smell(t) Me, Melts, Soy Cubes, Scented Soy Cubes, Verademing, Delicious me, Be my sweety, Midnight pinky, Soft melts, Soy Oils, Scentsation cubes, Scentfudge, Soy Toy, Toy Soy, Smelting (wax), Scented Scubes, Scent Cubes, Perfume Cubes, Aroma Cubes, Fragrance Cubes, Creamy oil blocks, Delicious burners, Sensitive melts, Mom's Secret, Smell Melts, Soy love Melts, Soy candles, Aroma melts, Scented Soy Candles, Flying Smelts, Luxurious Butter Squares, Delicous Lonka's, Melt me up, Soy Blocks.

Zoals je ziet zitten er hele fantasierijke en creatieve inzendingen tussen. De woordspeling smelt (combinatie van "smell" en "melt" en het nederlandse "smelten") kwam nog best veel voor (dachten jullie even origineel te zijn hihi) evenals de woorden soy, scent en cube. Ik heb veel variaties met deze woorden mogen ontvangen.

Ik heb op een paar punten gelet bij het uitzoeken van de drie winnaars, namelijk of de inzending de lading dekt (is het meteen duidelijk waar het om gaat?) en of het woord of woordcombinatie niet te lang is (ik heb vermeld dat ik soy wax melts te lang vond).

Aan de inzendingen te zien valt er meteen al een groot deel af, want veel fantasierijke inzendingen bestonden uit drie of meer woorden en sommige creatieve inzendingen waren zo creatief dat men een beetje uit het oog verloor waar het nou ook alweer om ging.

De veelvoorkomende woordspeling smelt of iets met smell vond ik negatiever klinken dan scent. Smell betekent lucht, als in vieze luchtjes. Iets dat stinkt. What's that smell? Scent betekent geur en dit woord wordt nooit in verband gebracht met iets dat stinkt. Smell/lucht is negatief taalgebruik en scent/geur is positief taalgebruik, zo werd het mij althans geleerd bij de basistraining van parfumerie Douglas :D Vandaar dat mijn voorkeur niet uitging naar inzendingen met het woord smell.

Na al deze overwegingen heb ik uiteindelijk gekozen voor de volgende winnende inzendingen:
* Soy Scents (Manon Schippers)
* Aroma Blocks (Ilonka Sponselee)
* Scentsation Cubes (Elien Martens)

Voor onze site hebben we gekozen voor Soy Scents, met dank aan Manon! Van harte gefeliciteerd! Meiden ik neem zo snel mogelijk contact op voor jullie adresgegevens. En nogmaals bedankt iedereen voor het meedoen. Van zo veel inzendingen word ik heel enthousiast dus ik denk dat ik binnenkort maar weer eens een nieuwe winaktie ga doen ;)