donderdag 14 januari 2010

Sleek vs M.A.C.

VERMIST: M.A.C. HELLO KITTY PINK FISH TLC



Tijdens de verhuizing kwam ik er tot mijn schrik achter dat ik mijn M.A.C. Pink Fish tinted lip conditioner (ja, de limited Hello Kitty edition) (en jeetje wat een mondvol) onvindbaar was! Ik heb overal gezocht; jaszakken, tassen, doosjes, de kamers van m'n zusjes, maar helaas zonder resultaat. Een nieuwe kopen zat er ook niet in, aangezien dit dus een limited edition kleur is. Ik ging dus op zoek naar een goede replacement en vond dit in de webshop van Alice & Jo:



Het gaat om de Sleek Pout Polish in de kleur Pink Cadillac (bovenste potje). Zo op de foto komt de kleur bijna perfect overeen met de M.A.C. Pink Fish, vinden jullie niet?

Eenmaal ontvangen bleek de kleur van Pink Cadillac toch heel anders dan ik me de Pink Fish herinnerde. Pink Cadillac is niet zo licht roze als de Pink Fish, het neigt eerder naar het fuchsia toe.

Sleek Pout Polish in Pink Cadillac.

Ik denk dat de foto op de site van Alice & Jo gewoon heel erg overbelicht is, want de kleur komt in het echt helemaal niet overeen. Van M.A.C. heb ik ook een andere tinted lip conditioner genaamd Fuchsia Fix, die ik ooit kado kreeg van Alana (een heel lief meisje). Fuchsia Fix en Pink Cadillac zijn gek genoeg wel bijna identiek aan elkaar, kijk maar:

Sleek Pink Cadillac (onder) en M.A.C. Fuchsia Fix (boven).

Laatst was ik bij mijn nichtje in de winkel (Strictly Utrecht, een hele mooie kledingzaak!) toen ze haar zakken aan het legen was. Ze legde op de toonbank een aansteker, sigaretten, lipgloss, kauwgom en toen... (engelen gezang) PINK FISH! OMG! Maren, zei ik, is die van jou? Nee, zei ze droog, die is van jou, die had je een keer laten liggen. Ik griste mijn Pink Fish van de toonbank en jubelde, aaaah ik dacht dat ik hem kwijt was maar jij had hem gewoon ik ben zo blij ik ben zo blij! Nou, dat dilemma was dus ook weer opgelost! Hieronder heb ik de Pink Fish vergeleken met Sleek's Pink Cadillac:

Sleek Pink Cadillac (onder) en M.A.C. Pink Fish (boven).

Zie je, heel anders! En hieronder zie je alledrie de tinted lip conditioners bij elkaar. Zie je hoe M.A.C. Fuchsia Fix en Sleek Pink Cadillac overeenkomen?


met flits.


zonder flits.

M.A.C. vs Sleek
Qua substantie smeren M.A.C en Sleek net zo lekker uit en geven ze beide goed kleur af. Nou ja, de kleur in het potje is niet de kleur op je lippen maar je merkt wel degelijk kleurverschil na aanbrengen. Ook bevatten ze beiden een SPF 15. M.A.C potjes hebben een inhoud van 15 ml en kosten € 15. Sleek potjes hebben een inhoud van 10 gram en hier betaal je € 5,40 voor. Sleek is dus de helft goedkoper in vergelijking met M.A.C. en dus een goede keuze als je portemonnee zich nog geen M.A.C. prijzen kan (of wil) veroorloven.

Hou er wel rekening mee dat Sleek's Pink Cadillac dus meer neigt naar M.A.C.'s Fuchsia Fix in plaats van Pink Fish. De andere kleuren van de Sleek Pout Polishes lijken me overigens ook heel erg mooi, maar ik vraag me af of deze in het echt dan ook donkerder zijn. Neem in ieder geval een kijkje op de site van Alice & Jo als je interesse hebt in Sleek (en meer mooie cosmetica merken!). Ik zag trouwens dat ze een Villainess wedstrijd hebben lopen, maar hij loopt nog maar tot en met 16 januari! Dus als jullie ook zo benieuwd zijn naar dit merk moet je zeker meedoen. Mijn review van Villainess vind je hier.

Until next time,
Serena Verbon