zondag 13 december 2009

Villainess: only for very BAD BATH GIRLS!

Nom nom nom! Ik ruik naar koekjes, toetjes en snoepjes! Ik kom namelijk net onder de douche vandaan met de overheerlijke Smooches en Smacks van Villainess Soaps. Een tijdje terug alweer belandde ik op hun duistere site via het Lush Forum (een dodelijke site als je op een no-buy bent, ze blijven maar aanslepen met nieuwe webshop ontdekkingen haha!) en besloot ik mee te doen met een groupsorder.

Ondanks dat ik zelf natuurlijk van alles in huis heb van The Secret Garden, vind ik het juist leuk om andere merken te proberen. Naast TSG heb ik nog een aantal favoriete Bath & Body merken zoals Lush, Philosophy, Rituals, The Body Shop, Bath & Body Works en nu ook: Villainess Soaps!

Ik heb inmiddels al een hele Villainess familie bij elkaar gespaard:

Soaps, Smooches, Smacks & Whipped.

Qua uiterlijk ziet het er onwijs stoer uit op mijn badkamer kastje. Zwarte deksels met prachtige full color (water afstotende) etiketten met hier en daar een bommetje of doodshoofdje. De look & feel van Villainess doet me denken aan de films van Tim Burton: Edward Scissorhands, Sweeney Todd, Sleepy Hollow. Apothekers of gifbrouwers uit die tijd, met maatkolfjes op het vuur, kruiden in de mortier, ouderwetse bruine apothekersflesjes met mysterieuze etiketten. Oh en alle produkten van Villainess zijn niet getest op dieren, belangrijk feitje!


Chloroform zeep; als analist zag ik hier de humor wel van in! Er zit natuurlijk geen echte chloroform in verwerkt he? *wink* Villainess Soaps zijn net zoals onze zepen geheel handgemaakt van scratch - ze gebruiken dus geen kant-en-klare zeep basissen. Ze schuimen goed en zijn niet uitdrogend voor de huid. De geur ruik je tijdens het wassen goed, maar blijft niet nahangen op de huid, zoals gebruikelijk is bij handgemaakte zeep. Eigenlijk zijn de zepen vergelijkbaar met die van ons, dus ik vind ze heel fijn! De geur van deze Chloroform zeep is fris, groenig met een vleugje zoet. Perfect voor zowel heren als dames.


Dit is een soap sample van Blush. Kijk, zelfs voor samples besteden ze veel tijd en zorg, het is leuk verpakt in een zwart envelopje met een mooi etiket. De Blush zeep ruikt licht bloemig, fruitig, maar vooral heel clean en soapy. Als Smooch Body Scrub ruik je het fruitige beter dan in de zeep.


Oeeeh, Krakatoa! Dit is mijn favoriete geur! Krakatoa ruikt heel fruitig en zoet, i love it. Als ik de beschrijving moet geloven zit er zowat een heel arsenaal aan fruitgeuren in waaronder mango, kokos, banaan, papaya, perzik, peer, pruim, framboos, mandarijnen, sinaasappels, ananas, citroen en nog veel meer!


Dit zijn samples van de Blush Smooch, Whipped Proserpina en Whipped Paradise Misplaced. Blush Smooch ruikt iets zoeter en fruitiger dan zijn zeepzusje, in het voordeel moet ik zeggen. Het is een zachte, subtiele, lichtfruitige geur. Ik denk dat velen deze heerlijk gaan vinden! De Smooch is een stevig goedje (vergeleken met mijn scrubs, die zijn meer zoals een slush puppy, en deze zijn meer zoals een bolletje ijs) maar het verdeelt goed over de vochtige huid. De scrubdeeltjes bestaan uit suiker wat zorgt voor een fijne scrub. Dankzij de verzorgende oliën en boters voelt je huid verzorgd aan, maar het laat geen verzorgend laagje achter na gebruik. Dit komt door het gebruik van een emulgator die de olie laat mengen met het water. Voor mijn huid is dit prima, maar mensen met een hele droge huid zullen wellicht na gebruik nog moeten nasmeren met de Whipped!




Hier kun je de structuur van de Whipped en Smooch goed zien. Villainess Whipped is een vrij dikke substantie die soepeltjes uitsmeert over mijn huid. De geur blijf je goed ruiken de rest van de dag. Het trekt snel in, en mijn huid voelt lekker zijdezacht! Het is niet heel vettig, dus het kan zijn dat mensen met een hele droge huid hier niet genoeg voeding aan hebben. Paradise Misplaced ruikt zalig! Frisse groene thee met kokos! Hier had ik ook een grote pot Smooch van besteld, maar die is inmiddels oppellepop. Proserpina ruikt snoeperig zoet. Yum!

Ik ben heel tevreden over Villainess en wilde MORE! Maar ja, dan moest ik het weer helemaal vanuit Amerika bestellen met vrij hoge verzendkosten, óf wachten tot er weer een groupsorder georganiseerd zou worden. Mijn hart maakte daarom ook een sprongetje toen ik nietsvermoedend op de site van Alice & Jo aan het surfen was en zag staan dat zij retailers voor Villainess zijn geworden. Whoohoo! Voortaan kunnen we dus gewoon massaal Villainess inslaan bij deze Hollandse webshop wat betekend dat we het extra snel in huis hebben én lagere verzendkosten betalen (of zelfs gratis als je boven de € 50,00 hebt besteedt). Ik vulde dus snel mijn winkelmandje en binnen 2 dagen was het al in huis!



Ik bestelde een DST Smack voor € 8,99. Daarvoor krijg je een vrij grote pot van 284 gram. Op de officiele site van Villainess kun je kiezen uit 4 verschillende soorten scoops en dus eindeloos variëren, maar bij Alice & Jo kun je alleen kant-en-klare Smacks bestellen. Dat vond ik helemaal niet erg, anders had ik nooit een keuze kunnen maken! De DST Smack bestaat uit een heerlijke stevige substantie met suiker als scrubdeeltjes. Eerlijk gezegd weet ik niet uit welke 2 soorten deze Smack bestaat, maar het ruikt zoals een Starbucks kerst koffie special. Ik ruik koffie, caramel, kaneel, pumpkin spice en vanille. Heerlijk! Eerst wist ik niet precies het verschil tussen een Smooch en een Smack, maar nu weet ik het: een Smack is niet alleen groter en bestaat uit meerdere soorten, ook schuimt het lichtjes. Het is dus een foaming scrub. Je hoeft daarom geen extra zeep of douchegel te gebruiken. Een Smack is all you need. Door de schuimende eigenschappen laat ook de Smack geen verzorgend laagje achter op de huid, wat voor sommige juist als prettig wordt ervaren en voor anderen juist weer niet.


Villainess heeft een limited edition line genaamd Black Label Edition, waaronder deze Just Deserts Smooch valt. Het etiket is zilver, zwart en rood, very cool! Een Smooch is in eerste instantie een body moisturiser - en dus niet persé een body scrub. Ik heb een Smooch gehad in Paradise Misplaced en die bevatte geen suiker, en zo zijn er meer soorten die geen suiker bevatten dus check het altijd vantevoren op de site zodat je niet voor een verrassing komt te staan. Just Desserts bevat wél suiker en is dus een heerlijke Body Scrub. Ik betaalde € 7,75 voor een pot van 198 gram. De geur is zoals van sinaasappel compote, verse sinaasappels afgetopt met zoete suiker, vanille en iets kruidigs (misschien nootmuskaat, kaneel?). Zoals je ziet op de foto is het een compacte scrub, maar het verdeelt gemakkelijk over het vochtige lichaam en bevat fijne scrubdeeltjes die naar mijn idee goed scrubben. De overheerlijke geur blijft goed nageuren op mijn lichaam, yaay! Deze smooch laat geen laagje achter op de huid door de toevoeging van een emulgator.


Omdat de geur van de Krakatoa soap sample mij zo goed beviel, bestelde ik ook de Krakatoa Smooch. Ook deze bevat suiker als scrubbend bestandsdeel en heeft dezelfde structuur en werking zoals de Just Deserts Smooch. De geur is zoals ik eerder zei heerlijk zoet en fruitig. Wat ik leuk vind is dat Villainess er gemalen hibiscus bloemen, sinaasappelschillen, kokos vlokken en mango poeder doorheen heeft gemengd. Zo heb je écht het gevoel dat je je op een tropisch eiland bevindt!

Ben je ook benieuwd naar de Smacks, Whipped en Smooches van Villainess? Bestel ze dan via Alice & Jo Havesentials. Je betaald € 8,99 voor een Smack (284 gram) en € 7,75 voor een Smooch (198 gram) of Whipped (170 gram). De potten zijn prachtig en lekker groot en de produkten zijn heerlijk, mijn zegen hebben ze! De produkten moeten wel als pakketpost verzonden worden, maar bestel je vóór 1 januari 2010 boven de € 50,00 dan zijn de verzendkosten gratis.

En? Zijn jullie bad enough voor Villainess?

Until next time,
~Serena Verbon