zondag 13 december 2009

Winnen! Boots No.7 Protect & Perfect

Grote Boots Pharmacy in Sedley Place, Engeland. Ik wil ook zo'n grote in NL.

Lees onderaan dit bericht hoe jij kans kunt maken op een Boots prijzenpakketje!

Tijdens de opening van de nieuwe Boots Apotheek te Heemskerk was de 42-jarige professor Stewart Long aanwezig. Stewart is niet zomaar iemand, het is een wetenschapper en huidexpert, afgestudeerd in biochemie en medische celbiologie. Een hele mondvol! Als medisch onderzoeker heeft hij voor Boots onder andere de No7 skincare lijn Protect & Perfect ontwikkeld. Als farmaceutisch analistje (afgestudeerd in moleculaire biologie) was ik uiteraard diep onder de indruk van Stewart en zodra ik de kans zag trok ik hem aan zijn arm en zette ik hem klem tussen de nagellakjes en mezelf.

Dr. Prof. Stewart Long

Stewart, stamelde ik, hoe lang ben je nou zo ongeveer bezig met het ontwikkelen van een skincare produkt? Het antwoord was simpel: zo'n 5 jaar. Wat lang zeg, ging ik verder. Waarop hij vriendelijk uitlegde dat ze bij Boots uniek waren in hun clinical trials. Zoals sommige beautymerken het al voldoende vinden om 8 weken op 12 dames te testen, zo is het kritische Boots pas tevreden als er 60 proefpersonen 12 maanden lang het Beauty Serum hebben getest, waarbij ze ook hebben gekeken naar het verschil tussen heren en dames. Oh, zit er dan zo'n groot verschil in een mannen- of vrouwenhuid, vroeg ik verbaasd. Oh zeker, zei Stewart, de mannenhuid is veel dikker, bevat veel meer collageen, is doorgaans vetter en heeft grotere poriën, vanwege de baardgroei. Dus het is zeker van belang dat mannen speciale mannen skincare gebruiken, en vrouwen speciale vrouwen skincare. Stiekem de crème van je partner lenen (hetzij van een ander geslacht) zit er dus niet in!

Ik vroeg hem hoe het Beauty Serum uit de test kwam, waarop hij trots begon te gniffelen. Heel goed, zei hij, de BBC heeft er een onafhankelijk onderzoek naar gedaan en er een reportage over gemaakt en op tv uitgezonden. De volgende dag was het Beauty Serum in het hele land (the UK) uitverkocht, mensen stonden finaal in de rij! Er werd per 2 seconden maar liefst 1 fles Beauty Serum verkocht. Je kunt je voorstellen dat ik op dat moment het liefst een mandje bij de deur vandaan had gegrist om het vervolgens vol te laden met Beauty Serum flesjes. Maar ik wist mezelf in bedwang te houden, ik moest Stewart nog even zien vast te houden. Dus ik vroeg luchtig, zeg testen jullie eigenlijk op dieren? Waarop hij antwoordde: NEVER EVER! We testen op menselijke cellijnen die we kweken op het lab, en we hebben zelfs echte gekweekte huid. Daar smeren we ingrediënten of het eindresultaat op, kijken hoe het intrekt en voelt, om vervolgens op celniveau te bepalen wat er met de cellen gebeurd. Hoe cool is dat, dacht ik, een lab met allemaal stukjes huid waarop crème worden getest. Dat moet een leuk gezicht zijn.

Op dat moment zag Stewart een opening om weg te komen en glipte zo, hop, onder mijn armen door. Ach, dacht ik, ik heb genoeg gebabbeld! En dan is het nu tijd om in te slaan!


Boots No7 Protect & Perfect is de Britse nummer 1 anti-aging sensatie! Het is wetenschappelijk bewezen dat het binnen 4 weken al de zichtbaarheid van fijne lijnen en rimpels verminderd en het de huid er jonger uit laat zien. Alle No7 produkten zijn hypo-allergeen, dermatologisch getest en laten de porien ademen (er zitten geen porie verstoppende ingredienten in). Naast de gebruikelijke skincare produkten heeft Protect & Perfect ook een anti-aging foundation, lippencreme, handcreme en body serum, want jawel, ook DAT verouderd gewoon met ons mee.

Voor mijn moeder kocht ik Beauty Serum Intense, die sinds haar lancering de 'normale' Beauty Serum van haar #1 selling spot heeft verstoten. Omdat een serum niet voldoende hydrateerd en geen SPF bevat moet er altijd een dag- of nachtcreme over het serum gebracht worden. Daarom heb ik ook meteen de Day Cream aangeschaft, wat men ook in combinatie met het Beauty Serum (Intense) adviseerd. De dagcreme beschermd ons tegen de zon met een SPF 15.

Wat Stewart me ook nog had verteld, is hoe belangrijk het is om onze huid tegen de zon te berschermen. In feite blijf je rimpelloos als je huid nooit met de zon in aanraking zou komen, genetische rimpeligheid achterwege gelaten. Zonnestralen bestaan uit UV-A en UV-B straling, waarbij de UV-A schade aan onze huid kunnen brengen. UV-A stralen zijn lange stralen die door onze huid heendringen en daar schade aanrichten, zonder dat we het merken. Ze maken het vanbinnen feitelijk kapot, waardoor het lichaam denkt dat er wat gerepareerd moet worden. Littekens zijn anders van structuur, ze zijn harder, wat te wijten is aan het tekort aan collageen. Door UV-A ontstaat er littekens aan de binnenkant van onze huid, waar zich dus weinig collageen bevindt, wat uiteindelijk leidt tot rimpels. Vandaar dat we onze huid dus elke dag moeten beschermen tegen UV-A stralen, die er ook in de winter zijn. Smeer dus iedere dag een creme op met tenminste een SPF van 15, om op latere leeftijd huidveroudering te voorkomen. Want voorkomen, jongens en meisjes, is beter dan genezen!

Zie hier het veelal en alom geprezen Beauty Serum! Het is in mijn bezit! Ik heb met mezelf afgesproken om het IQQU acne serum even te laten voor wat het was en over te stappen op dit serum, gevolgd door een dagcreme. Na 4 weken zou ik dan al iets van een verbetering moeten zien. Nu heb ik niet echt rimpels, maar toch ben ik benieuwd. Het zou namelijk ook de huidstructuur verbeteren, porien verkleinen en voor een glowy skin zorgen.

WIN! WIN! WIN!
Omdat ik de beroerdste niet ben heb ik voor jullie ook een leuk Boots prijzenpakketje samengesteld:
van boven naar beneden;
Beauty Serum (sample) en Eye Cream (sample) uit de Protect & Perfect lijn
Sensitive hydrating eye cream (full size) uit de Expert lijn
Dream Lash Mascara (sample) en Stay Perfect Eye Mousse in Sky (sample) *
Lip Glace in Angel Cake (full size) *
Radiant Glow Concealer nr 2 (full size) *
* uit de No7 lijn.

Wat moet je doen om te winnen?
Laat een comment achter met een zinnetje die ik had kunnen zeggen zodat Stewart NOOIT was ontsnapt. Uit alle comments achtergelaten voor 18 december verloot ik het Boots prijzenpakketje. Laat je emailadres achter bij de comments zodat ik contact met je op kan nemen als je gewonnen hebt.

Until next time,
Serena Verbon