zondag 20 september 2009

Whipped Body Butter

Jaaaaaaaaaaa! Afgelopen 3 dagen ben ik weer druk aan het kloppen en mixen in onze keuken. De 'R' is namelijk weer in de maand en dat voorspelt niet veel goeds (lees: koud en guur weer). Je huid kan dus wel weer wat extra's gebruiken. Onze Whipped Body Butters bestaan voor het grootste gedeelte uit voedende sheabutter waaraan we zes verzorgende oliën toevoegen. Maar hoe krijg je dan uiteindelijk die slagroomachtige structuur? Het leek me leuk om hier een korte video van te maken, aangezien het best interessant (en gaaf) is om te zien!



We beginnen met het afwegen van de oliën en kloppen het op met de mixer (keukenmachine). Vervolgens koelen we het in de vriezer en kloppen het weer op. Dit proces herhalen we net zo lang tot de butter de juiste slagroomachtige structuur heeft. Het eindresultaat: heerlijke luchtige body butter!

Ik ben nog druk bezig, maar in de shop heb ik vast Whipped Body Butter geplaatst in de geuren Sweetie Pie, Zen en Apple & Mint. Naast de 100 ml potten heb ik nu ook kleinere potjes van 30 ml. Heel handig om mee te nemen in je tas, of om uit te proberen!

Nog meer nieuw in de shop zijn de Soy Scents (deze naam is trouwens bedacht door een bloglezeres). Soy Scents worden ook wel wax melts of -tarts genoemd en zijn geparfumeerde blokjes sojawas. In plaats van olie met druppeltjes water leg je deze blokjes in je oliebrander en tijdens het smelten komt het parfum vrij waarmee je kamer dan subtiel wordt gevuld. Als het weer een beetje kouder wordt vind ik het altijd erg gezellig (en lekker) om een soy scent te branden. Lees hier mijn andere artikel over soy scents.


Dit is mijn Rituals oliebrander met een inmiddels gesmolten soy scent.

Momenteel heb ik 12 geuren: apple cinnamon, cherry pie, clean cotton, honeysuckle & jasmin, oatmeal, milk & honey, olive tree, orange & grapefruit, sweet snowcake, red apple, tranquility, vanilla sandalwood, zen en it's a miracle. Ze ruiken allemaal net zo lekker als ze klinken hoor! En er zijn nog veel meer heerlijke en gezellige geuren onderweg zoals home sweet home en fireside.

Ik heb gewoon hele simpele blokjes gemaakt, heel saai eigenlijk, maar wel lekker sterk gegeurd (daar gaat het natuurlijk ook om he!). Ze wegen ongeveer 15 gram en zijn goed voor 6 branduren geurgenot.



De soy scents kosten € 1,00 per stuk maar met de Mix & Match optie kun je alle geuren combineren en betaal je slechts € 2,95 per 4 stuks (inclusief mooi organza zakje). Dit is meteen een leuk kadootje!



Vonden jullie mijn video over Whipped Body Butter interessant?
En welke geurtjes van de Soy Scents lijken jullie lekker (just curious :P)?

Until next time
~Serena Verbon