dinsdag 7 april 2009

facial mask - detox dirt

Gisteren heb ik het nieuwe chocolade masker aan de shop toegevoegd genaamd Choco Dip! Deze naam is verzonnen door Senna van StyleMePretty! Dankjewel Senna voor het goede idee :)

Ik was een tijdje terug al aan het experimenteren geslagen met Dode Zee modder (klik) , en inmiddels heb ik een fijn maskertje samengesteld. Ioni en ik hebben het getest en de resultaten werden positief bevonden! Ik wil hieronder even wat meer vertellen over dit maskertje, wat ik heb gedoopt tot "Detox Dirt".

Detox Dirt
Dit maskertje op basis van milde Kaolien klei bevat werkstoffen die erom bekend staan een huidzuiverende en ontgiftende werking te hebben. De meeste ingrediënten zijn afkomstig uit de zee. Kaolien klei is geschikt voor ieder huidtype.

Dode Zee modder wordt gevonden op de bodem van de Dode Zee en is rijk aan mineralen en algen. Het zuivert je huid door overtollige olie als ware uit je huid te 'trekken'. Ook bevat het bromine wat zorgt voor een verzachtend effect en zwavel dat bijdraagt aan het detoxen van je huid.




Organische Kelp, een soort zeewier, is rijk aan iodine en staat bekend om haar zuiverende werking. Ook Kelp "trekt" onzuiverheden uit de huid, en heeft een tijdelijk verstevigend effect. Het geneest, hydrateert en detoxed je huid.




Organische Spirulina is een blauwgroene algensoort rijk aan vitaminen, mineralen en aminozuren. Het wordt in vele luxueuze Spa's gebruikt als masker of bodywrap. Spirulina heeft geen buitenste celwand (even terug naar de biologie lessen meiden!) en kan daardoor de huid snel en goed penetreren. Eenmaal opgenomen in je bloedstroom kan het zijn werk goed doen; het bevorderd celvernieuwing en stimuleert het metabolisme van de huid. Het wordt daarom ook vaak toegepast om wondheling te versnellen en littekentjes te verminderen.




Actieve kool
een pikzwarte pure koolstof die speciaal gemaakt is zodat het sterk absorberend is. Even een apotheek feitje (ik werk op een apothekerslab) mensen die vergiftigd zijn, of die iets hebben ingenomen wat zo snel mogelijk uit hun maag moet, krijgen in het ziekenhuis vaak meteen actieve kool toegediend. Dit neemt de maaginhoud snel op en neutraliseert het gif zodat het geen verdere schade kan aanrichten aan de patient. Actieve kool kan dus inwendig gebruikt worden, maar ook uitwendig doet het wonderen. Het absorbeert overtollige oliën en onzuiverheden en neutraliseert afvalstoffen en toxins van het huidoppervlak.



Spirulina heeft een vrij sterke geur, het ruikt echt naar de zee (ik vond het zelf een beetje vissig). Gelukkig absorbeert en neutraliseert actieve kool ook nare luchtjes, dus de geur verdween compleet! Na mengen met een vloeistof komt de Spirulina geur weer een beetje vrij, maar Ioni vond de geur een beetje naar zeewier ruiken en vond het eigenlijk wel passen bij het masker. Het werd in ieder geval niet storend bevonden maar hou er rekening mee dat ik mijn maskers zo natuurlijk mogelijk wil houden (wat inhoudt dat ik geen parfum zal toevoegen) en dat ze dus niet zoals de meeste commerciele maskers heerlijk naar bloemetjes zullen ruiken ;)

Detox Dirt is een fijn masker geschikt voor alle huidtypen, maar vooral voor de vette onzuivere huid. Het geeft je huid een instant detox kuur, zuivert het van onzuiverheden, afvalstoffen en toxins terwijl het tegelijkertijd verzorgt, heelt en verzacht.

Binnenkort te koop in de shop!
*edit: staat er in, onder facial care!

Until next time
~Serena Verbon