vrijdag 13 maart 2009

moddergooien!

Al eerder schreef ik over over de voordelen van de Dode Zee (klik hier) en dat ik zelf Dode Zee zout en modder in huis heb gehaald. Nou van de week vond ik het tijd om hier een klein experimentje mee te doen! Ik wilde het effect van de Dode Zee nabootsen bij mij thuis. De Dode Zee bestaat voor 35% procent uit zout. Dus, dacht ik, dat is 3,5 gram zout oplossen tot 10 ml met water. Ik heb alles netjes afgewogen en opgelost in kokend heet water (het zout lost dan sneller op) maar op een gegeven moment was het water verzadigd denk ik want er bleven nog best veel grove zoutkorrels op de bodem liggen (volgende keer misschien eerst het zout door de Magic Bullet halen). Met dit zout heb ik Dode Zee modder aangelengd tot een smeuig papje. Het werd een groenbruin papje met een zanderige structuur. Natuurlijk eerst het papje laten afkoelen voordat ik het op mijn gezicht smeerde.

Het zoute water dat ik over had heb ik trouwens in mijn haren gesmeerd, bij de haarwortels. Ik hoop op een zwoel beach effect ;)


het Dode Zee modder masker papje


het masker op mijn gezicht (de korrels zijn onopgelost Dode Zee zout)

Ik heb het masker er denk ik een kwartier op laten zitten. Het begon wel onwijs te prikken maar ja, ik krijg dat gevoel ook als ik in de zee kopje onder ga (mijn huid heeft een allergie voor de zee geloof ik) en mijn huid zal na verwachting ook wel rood onder het masker vandaan komen. Daarom heb ik het ook 's avonds gedaan. Meestal trekt het na een uurtje wel weer bij namelijk.

Na ongeveer 10 minuten begon het bekende trekkende gevoel: heerlijk! Terwijl het masker opdroogt trekt het vuil uit je poriën. Je voelt het bijna schoner worden! Mijn gezicht werd op een gegeven moment heel strak (geinig gevoel vind ik dit) en kon het maar moeizaam bewegen. Praten is net alsof je verdoofd bij de tandarts vandaan komt.


can't...move...my....face! haha ik kijk echt zielig!

Natuurlijk moesten er eerst de benodigde gekke gezichten worden getrokken voor het afspoelen van het modder masker. Op toneelles heb ik geleerd over de 4 B's : Boos, Bang, Blij en Bedroefd. Die doe ik altijd voor het afspoelen. Het masker kraakte niet zoals ik gewend was, het bleef nog best op mn huid 'plakken' maar ergens ook weer niet. Haha! Ik kijk zo lelijk op de foto's!


boos, blij, bang en bedroefd!

Het masker na een kwartiertje dus afgespoeld en ja hoor, rode vlekken over mijn hele gezicht! Wel voelde het superzacht en glad. Mijn poriën waren beduidend kleiner en het leek zelfs alsof mijn littekentjes op mijn kin iets minder zichtbaar waren. Ben lekker in mn bedje gekropen en de volgende dag was het rode verdwenen en mijn haar was lekker BIG!


volgende ochtend: big hair day!

Zo mijn haren zaten echt serieus zo toen ik wakker werd. Echt een lekkere big hair day! LOVE IT! Over mijn huid was ik ook te spreken want het was nog steeds zacht en glad en ook straalde het een beetje. Op deze foto draag ik trouwens geen concealer en foundation. Het oogt heel gezond vind ik. Aan het einde van de dag was mn haar nog steeds zo trouwens. Ja het voelt wel wat stugger bij de wortels maar ach. Zat mijn haar maar iedere dag zo!

Ik denk er aan om Dode Zee modder te verkopen op mijn site, onder facial care, als droog maskertje. Misschien dat ik het zo laat, puur, of dat ik er nog andere dingen aan toevoeg. Wat denken jullie, zal het wat zijn voor de shop? En zal ik het dan puur verkopen als 100% Dead Sea Mud of er dingen aan toevoegen om het maskertje extra lekker te maken, zoals kelp en zeewier of havermout en honing?