woensdag 12 oktober 2011

Nieuwe Sephora lakjes

Toen ik gisteren door de Sephora liep liet ik mijn oog rusten op het beeldschone lakje 'It's time to Rock'. Helaas was het een tester en na veel gezoek viste de verkoopster er toch nog eentje ergens anders vandaan: ik was zo blij als een kind! Huppelend liep ik naar de kassa en rekende af. Jullie moeten weten dat ik al heel lang geen nagellak meer koop, tenzij het lakje echt bloedmooi is. Ik ben er zo enthousiast over dat ik er speciaal een artikel aan wil wijden, samen met twee andere prachtige Sephora lakjes. Maar 'It's time to Rock' blijft mijn favoriet!





First Date, Moody Woman It's time to Rock

Moody Woman, It's Time to Rock en First Date

Laat ik als eerste zeggen dat ik tevreden ben over de kwaliteit van de Sephora lakjes. De flesjes zijn vrij klein, er zit 5 ml in, maar ik vind het niet erg omdat ik vrijwel nooit nagellak opmaak. De prijs per flesje is €5,80. Ik vind het niet duur, maar gezien de inhoud is het vergelijkbaar met lakjes als O.P.I., dus eigenlijk zijn de lakjes van Sephora ook niet bepaald goedkoop. De kwastjes zijn vrij breed, voor mijn pinknagel precies breed genoeg (als je smalle nagels hebt zou het eventueel te breed kunnen zijn voor je pink). Zelf vond ik dit wel prettig. 

De lakjes die ik hieronder review zijn parelmoer/shimmery en wat dikker van structuur. Dat kan voor sommigen even wennen zijn met lakken, maar bij mij ging het prima. De kleuren dekken meteen na de eerste laag, maar ik heb er toch twee aangebracht voor het mooiste effect en oor de foto. In het echt zijn de kleuren nog vele malen mooier, echt waar! Maar het weer is zo triest de laatste tijd, grauw en bewolkt, en het was dan ook erg moeilijk om de kleuren goed en mooi op de foto te krijgen.

En dan nu de swatches!

First Date met flits

First Date zonder flits

First Date is een goed gekozen naam voor deze lak. Het is een lieflijk kleurtje, zalmroze met een champagne/nude ondertoon en fijne zilveren en gouden shimmers. Zo in het daglicht lijkt de kleur meer bronze/nude, maar omdat het een flinke gouden shimmer heeft maakt het de lak niet saai, maar juist interessant. Het is een beschaafd kleurtje, wat je vingers iets langer laat lijken. Ik vind het erg mooi. Door de lichte parelmoer finish moet je wel uitkijken met strepen terwijl je lakt.

Moody Woman met flits

Moody Woman zonder flits

Moody Woman is een prachtig lakje, groen/blauw met een gouden glans. Eenmaal op de nagels vind ik de kleur meer groen dan blauw en van de gouden shimmers lijkt niets meer over te zijn. Totdat de zon erop schijnt, of een flits, dan zie je alle shimmers flink weerkaatsen. Ook met deze lak kan de parelmoer finish tricky zin wat strepen betreft. Let hier dus op tijdens het aanbrengen.

It's time to Rock met flits

It's time to Rock zonder flits

Ah, I saved the best for last! Althans, dat is mijn mening natuurlijk! Deze kleur zag ik liggen en ik dacht meteen 'die moet ik hebben'. Echt een wow-kleurtje die ik maar al te graag aan mijn stash toe wilde voegen. Het is een donkere anthracietachtige kleur met een paarse/mauve ondertoon en ramvol schitterende iriserende shimmers. Bij het opbrengen valt de kleur wat donkerder uit dan ik dacht, maar de gekleurde shimmers maken dit lakje spannend en interessant. Een heel chic en feestelijk kleurtje! Dit lakje heeft geen parelmoer finish dus het aanbrengen gaat makkelijker in vergelijking met First Date en Moody Woman.


Ik ben erg te spreken over de Sephora lakjes. De prijs is €5,80 per 5 ml en ze zijn bij alle Sephora filialen te koop. Ze hebben hele trendy kleuren in het assortiment en daarnaast ook spannende lakjes met bijzondere finishes. Love it! Neem zeker even een kijkje bij de lakjes, mocht je in de buurt zijn van een Sephora.

Until next time,
Serena Verbon