zondag 18 september 2011

Wanted: New Tattoo

De laatste tijd, ik denk zeker al een half jaar, denk ik er aan om een nieuwe tattoo te laten zetten. Een nieuwe? That's right, want ik heb er al 2 op mijn lichaam pronken. Een hartje aan de binnenkant van mijn lip (klik hier) en een nautical star op mijn rechtervoet die ik in Texas heb laten zetten in de tijd dat ik daar stage liep. Allemaal herinneringen aan een leuke tijd en een hechte familieband. De tattoo die ik nu wil laten zetten is wat 'serieuzer'.





Ik wil een tekst laten zetten, geen heel verhaal, maar slechts enkele inspirationele woorden. De tekst weet ik al, en wil ik nog even voor mezelf houden, maar ik twijfel nog over de plek. Mijn rug is sowieso uitgesloten omdat ik daar acnĂ©littekens heb, maar andere plekken zijn misschien weer te veel 'in het zicht'. Nu maakt het als blogger of als analist niet uit hoeveel tattoo's je hebt. Ik bedoel, het is niet dat ik ergens niet mag werken omdat ik zichtbare tattoo's heb (terwijl hier bij sommige beroepen wel sterk op wordt gelet), maar ik zou het bijvoorbeeld nooit als 'ketting' op mijn decolletĂ© laten zetten.

Hieronder een paar voorbeelden van tattoo plekken die ik heb gevonden via Tattoologist. De plekken zijn niet altijd voor mijn lichaam van toepassing, maar ik vind ze wel erg mooi, zeker in combinatie met een tekst tattoo.









Ik vind de plek op de laatste foto erg mooi, de zijkant. Of misschien mijn linkervoet, zoals de foto erboven. Of onder je sleutelbeen en dan richting je schouder, toch ook wel erg mooi. Op mijn armen/polsen zou ik het niet zo snel doen denk ik. Mijn vingers, handen, benen, nek en gezicht ook niet. En mijn rug dus ook niet. Er blijft dan niet zo veel over om te kiezen, zou je zeggen, maar toch blijft het lastig. De plek hangt natuurlijk ook een beetje van het aantal woorden af, de grootte van de tattoo.

Een tattoo zit er je hele leven op, dus ik vind dat je zoiets niet moet rushen. Toch ben ik er bijna uit, na maanden wikken en wegen, en hoop ik jullie binnenkort mijn nieuwe tattoo te showen. 


Nog een laatste dilemma, als ik een tekst kies is dat natuurlijk voor mezelf. Maar op sommige plekken kan ik de tekst niet zelf lezen, dus moet ik hem dan in spiegelbeeld laten zetten zodat ik het kan lezen in de spiegel? Persoonlijk vind ik dat een beetje gek... en de tekst is iets persoonlijks die ik eigenlijk ook aan anderen mee wil geven, dus misschien moet het dan juist leesbaar zijn voor anderen, toch?

Raad en advies graag! En dan wil ik ook meteen weten wat jullie van tattoo's in het algemeen vinden. Zonde van je lichaam, vind je het mooi, of maakt het je niets uit? Hebben jullie zelf tattoo's? Heb je er spijt van? Vind je dat ze betekenis moeten hebben of is het puur als lichaamsversiering?

Until next time,

Serena Verbon