zaterdag 17 september 2011

Internationaal Rimmel London Event

Afgelopen donderdag was ik uitgenodigd voor mijn allereerste internationale persevent, de lancering van de nieuwe Kate lipsticks van Rimmel London. Ik schreef al eerder over mijn bliksembezoek (klik hier) en vandaag heb ik voor jullie een fotoverslag in elkaar gezet. Leuk feitje: ik heb Kate Moss aangeraakt!



Donderdagochtend bij het krieken van de ochtend sprong ik uit bed, ik had er zin in! Het was pas half 5, buiten was het donker, maar er stonden leuke dingen op het programma. Mijn vader gaf me een lift naar Schiphol, waar ik om 6u 's ochtends had afgesproken met Carla en Fadime van Coty. Samen met hen en een stel andere cosmeticajournalisten en beautybloggers vlogen we naar London, waar die middag het internationale persevent van Rimmel London zou plaatsvinden. We kwamen om 8u 's ochtends aan en werden met een taxi naar ons hotel gebracht. Daar checkten we snel in en vlogen vervolgens Oxfors Street in, want we hadden maar 2 uur om te shoppen voordat we met taxi's naar het persevent gebracht zouden worden.

Debbie van Beautyscene.nl en ik zijn samen naar Selfridge's gelopen, waar we meteen de beautyafdeling indoken. Debbie sleepte me naar de Tom Ford make-up lijn, waar ze big fan van is. De prijzen van deze lijn zijn iets hoger dan de gemiddelde high end brands, maar OH MY wat zag alles er schitterend en ontzettend luxueus uit! Ik kon het niet laten om een lipstick en een parfum mee te nemen. Ook scoorde ik een Shatter lak van OPI in een mooie turkoois kleur.



Na het beautygedeelte was de AMAZING shoe department aan de beurt, iets waar Selfridge's bekend om staat. Niet overdreven, maar de shoenen afdeling van Selfridge's is echt shoe heaven! Represent waren alle duurdere merken zoals Louboutin, Alexander McQueen, Yves Saint Laurent, Dior, Jimmy Choo en noem maar op. Ook de wat goedkopere en onbekendere (maar nog steeds duurdere) merken zijn hier te vinden, evenals de betaalbare kwaliteit. Ik heb mij ogen uitgekeken en nog nooit zoveel verschillende en prachtige schoenen bij elkaar gezien. Ik denk dat ik wel 5 paar gezien heb die ik gewoon MOET hebben. Uiteindelijk zwichtte ik voor een paar die ik al heel lang op het oog heb, roze peeptoe's van Sam Edelman, met een prachtig versierde studded hak. 



Hierna was de tijd op (en het geld op) en keerden we terug naar onze hotelkamer, waar ik een leuk welkomst cadeautje aantrof: een lekkere Rimmel London cupcake!


De taxi's stonden klaar om ons naar het Claridge's hotel te brengen, een werkelijk prachtig hotel waar alle sterren logeren als ze London bezoeken. We werden ontvangen in een lichte ruimte waar we konden plaatsnemen aan een tafel met een tray vol zoetigheid. Er liepen steeds serveerders langs die ons hors d'ouvres aanboden. Kleine hapjes, maar uiteindelijk was het best vullend. En heel erg lekker!



Niet alleen Nederlanders, ook cosmeticajournalisten uit Duitsland, Belgie, Amerika, Australie, Japan, Italie, Frankrijk, etc., waren uitgenodigd. Toen ik allerlei verschillende talen hoorde in de lunchroom realiseerde ik me pas hoe groot dit event eigenlijk was. Later op de avond zou er een feest plaatsvinden waar zo'n 700 journalisten op af zouden komen. Zo'n groot event heb ik nog nooit meegemaakt! Na de lunch bezochten we de perszaal, waar alle nieuwe Rimmel London producten stonden uitgestald. Het paradepaardje is natuurlijk de nieuwe Kate lipstick collectie, in 15 verschillende kleuren, speciaal ontwikkeld in samenwerking met Kate om te vieren dat ze al 10 jaar het gezicht van Rimmel London is.



Je kon ook je nagels laten 'stickeren' met de nieuwe Rimmel London nail art producten. Deze stickers zijn geen echte stickers, omdat ze gemaakt zijn van een dun laagje nagellak. Hierdoor blijven ze langer op je nagels zitten dan die echte stickers, tot wel 10 dagen (zo staat er op de verpakking). Helaas blijft niets lang op mijn nagels zitten, en aan het begin van de avond was de helft dan ook al van mijn vingers verdwenen. 


Ik zat nog lekker bij de nagelstyliste aan tafel en had helemaal niet door dat de zaal ineens leeg was. Iedereen zat al klaar op stoeltjes in de balzaal, waar de presentatie gehouden zou worden. Ik was nog de enige in de presentatiezaal, stupid me! Toen ik de balzaal binnenkwam waren alle stoeltjes dan ook al bezet, dus een beetje balend ging ik maar bij de ingang staan. Die was halverwege de balzaal aan de zijkant, en vanaf daar had ik op zich wel een goed uitzicht op het podium.

Uiteindelijk had ik geluk met mijn staplaatsje, want niemand minder dat Kate Moss kwam via deze ingang naar binnen. Ineens zag ik haar langs me lopen, ze schampte me bijna! Ze is overigens net zo groot als ik, wat ik niet had verwacht. Ik kon niet snel genoeg reageren om haar van heel dichtbij te fotograferen, dus heb ik alleen foto's van toen ze op het podium stond. Hier draagt ze Kate lipstick nummer 1, een mooie felrode kleur.


Kate was een beetje stil en schuchter, weer iets wat ik niet had verwacht. Als model sta je altijd in de picture, dus dan ga ik er automatisch van uit dat je wel van een beetje aandacht houdt, maar Kate gaf me het gevoel dat ze eigenlijk liever achter een gordijntje had willen staan. Volgens mij houdt ze er helemaal niet van om in the picture te staan! Desondanks maakte ze toch nog een vrij lang babbeltje op het podium, wat voor haar doen meer dan normaal was (so, I heard). Ze zag er in elk geval stunning uit met die knalrode lippen en grijze outfit. Toen ze weer terugliep botste ze tegen mijn tas aan. Jawel, Serena Verbon heeft Kate Moss aangeraakt! Luid de klokken!


Na Kate kwamen de andere Rimmel London ambassadrices op het podium. Model Alejandra Ramos (met benen zo lang als mijn hele lichaam), DJ en 'zusje van BeyoncĂ©' Solange Knowles en model en 'dochter van Mick' Georgia Jagger. Prachtige meiden! En ook zij passeerden mij op centimeters afstand. Zie je, te laat komen is zo gek nog niet!


Tijdens de presentatie draaide alles om de London look. Er kwamen 3 modellen het podium op die elk een ander gedeelte van London weerspiegelden. Na de presentatie konden we naar een andere zaal waar twee Rimmel makeup artists aan het werk waren. We konden ze alles vragen wat we wilden, maar ik stond natuurlijk bij de 'chemist'. Deze man is verantwoordelijk voor de formules van de Rimmel producten en hij wist werkelijk alles! Ik hing echt aan zijn lippen, zo veel wist hij te vertellen. Natuurlijk vroeg ik ook nog even naar de crackle nagellak, en hij zei dat het niet alleen de toevoeging van alcohol was dat de nagellak deed barsten, het had ook te maken met het weglaten van de plastisizers.

Hierna pakte ik een taxi terug naar ons hotel, maar niet zonder een goed gevulde goodiebag mee te nemen!


Naast de nieuwe Rimmel London producten kregen we ook een doosje met daarin 4 van de 15 nieuwe Kate lipsticks. Van links naar rechts zijn het nummer 1 t/m 4.




Ik vind het een beetje fantasieloos dat de lipsticks nummers hebben gekregen, maar er zal wel een goede reden achter hebben gezeten. Nummer 1 is de kleur die Kate vandaag droeg, haar favoriete rode kleur. Solange droeg volgens mij nummer 2, een lekkere knallende roze kleur. Nummer 3 is de bestseller van de UK, een lichtroze nudekleur. Nummer 4 is een stoere en fashionable kleur in diep aubergine. Hier moet je lef voor hebben!

Ik had 2 uur om even te relaxen en mezelf op te frissen, want hierna gingen we met zijn allen eten in het restaurant van het hotel en daarna meteen door naar het feest. Het feest werd gehouden in Battersea Power Station, een oude elektriciteitsfabriek. De megagrote fabriek werd belicht met het Rimmel London logo en was vanaf de verte al te zien, ontzettend cool!


Bij de ingang stonden hekken met daarachter fotografen waar je voor kon poseren. Ze riepen voor de grap aanwijzingen en complimentjes, net alsof je een echte celeb was!



De ingang naar het feest was erg spacy! Alsof je echt zo'n underground club binnenging.


Op het feest liepen de allermooiste mannen rond die je je maar kon wensen. Ze deelden heerlijke cocktails uit, met en zonder alcohol. Er werden leuke plaatjes gedraaid en het was gezellig druk.


Milou, Carla, Fadime en ik. Milou schrijft voor de Metro en heeft tevens een eigen boek geschreven, Rood Licht. Carla en Fadime doen de PR voor Coty. 


De zaal was mooi aangekleed met lichtgevende staven, beeldschermen, een mooi lounge gedeelte en ook was er een leuke fotomachine te vinden. Hier kon je met props op de foto terwijl er een windje door je haren werd geblazen. Super lachen!



We kregen een energiek optreden van The Noisettes, een te gekke Britse band met een hele opvallende zangeres. Hun sound is een beetje indie en een beetje pop. Maar ook een beetje shoop, shoop, die-woop (snap je?). Een van mijn favoriete liedjes is Never Forget You, dus ik was heel blij dat Rimmel deze band had gekozen. Als je ze niet kent, YouTube ze dan maar eens. Ik vond ze live nog veel leuker en haar stem is live nog beter.


Toen ik de toiletten zocht stond ik ineens oog in oog met Solange. Ik greep mijn kans en maakte een goede close-up shot. De wc was overigens de hele andere kant op. Zo zie je maar weer, verdwalen is zo slecht nog niet. Eenmaal op de toiletten stond ik mijn handen te wassen naast Georgia Jagger. Ik durfde niet te vragen of ze met me op de foto wilde, dat vond ik een beetje awkward! 


Kate Moss was er overigens ook, maar die vertoefde voornamelijk in de VIP ruimte. Ze arriveerde trouwens helemaal in style, namelijk in een helicopter! Hieronder in het filmpje kunnen jullie zien hoe dat ging. En, bij ongeveer 4 minuten zijn Debbie en ik onderin in beeld, als je goed oplet!



De volgende ochtend moesten we rond 9u weer met de taxi naar het vliegveld, dus het was echt een kort bezoekje aan deze leuke stad. Jammer, want ik begin steeds gekker op London te worden! Het feestje was echt goed verzorgd, heerlijke cocktails, een toffe band en de nodige celebs waren aanwezig. Rimmel London heeft ons echt in de watten gelegd met het mooie hotel, de taxi's die we 24/7 tot onze beschikking hadden en het etentje in het restaurant. Ik voelde me echt even twee dagen een celebrity, en dat is best een leuk gevoel! Dankjewel Rimmel London, dat ik erbij mocht zijn. I consider myself as a very lucky girl!

Een review van de Kate Lipsticks volgt zo snel mogelijk! Ik ben vast fan van nummer 2, de knalroze.

Until next time,

Serena Verbon