vrijdag 9 september 2011

How-to: Stijlvolle jewelry stash opbergtip!

Sieraden, I love it! Zoals jullie weten heb ik sinds kort een leuk én handig sieradenrekje (klik), maar deze gebruik ik voornamelijk voor mijn kettingen. En waar laat ik mijn oorbellen en ringen dan? Nou, dat heb ik heel stylish verantwoord opgelost door ze speels over kopjes en schoteltjes te draperen. Ik zag dit leuke idee ergens op internet voorbij komen en ik dacht, dat is gaaf! Ik kreeg er meteen inspiratie van en ik wilde het idee dan ook graag met jullie delen.





Ik ben een sucker voor serviesgoed, een rare gewoonte die ik van mijn moeder heb geërfd. Of overgenomen. Ik weet nog dat ik een jaar of 12 was en de servieswinkel in Houten hield een onwijze faillissements sale. Nou, dat heb ik geweten. Dagen achter elkaar was mijn moeder daar te vinden. Soms alleen, soms sleepte ze ons mee zodat we haar konden helpen met het dragen van dat 12-delige servies wat ze echt nodig had voor Kerst (volgens mij was het toen hartje zomer). 'Het is echt Wedgwood servies, hoor' zei ze dan. En vanaf dat moment leerde ik dat Wedgwood een serviesmerk was van topkwaliteit. De Sfinx onder de toiletten, de Auping onder de bedden en de Mason Pearson onder de haarborstels. 

Het aanstekelijke enthousiasme van mijn moeder wat betreft servies is inmiddels overgeslagen op mij. Ik mag graag servies kopen met een Oosters tintje. Kommen, kleine kommetjes, schoteltjes, kopjes. Ook op de antiekbeurs of rommelmarkt valt veel moois te halen op dit gebied. Gewoon 1 of 2 per soort want dat vind ik leuk, waardoor ik momenteel een vrij bonte collectie aan serviesgoed heb vergaard. 

Een stijlvolle én functionele manier om zowel mijn leuke serviesgoed en mijn sieradencollectie uit te stallen is het volgende idee wat ik had gespot: 


Cute idee, toch? Ze hebben allerlei leuke kleurrijke schotels en theekopjes uitgestald in een la en hier heel mooi een sieradencollectie op neergelegd. Ik werd gewoon helemaal vrolijk van dit idee, het ziet er zo gaaf uit! Je kan de la half open laten staan, want het is echt een plaatje om te zien zo. Kan zo een woon magazine in! En als je het rommelig vindt dan schuif je de la gewoon helemaal dicht.

Goed, ik kreeg inspiratie en ging meteen zelf aan de slag met mijn theekopjes, schoteltjes, ringen en oorbellen. Zie hieronder het resultaat:





Het is misschien niet de meest praktische opbergmethode, maar zeker wel de meest schattige! Wat staat het gezellig, he? Ik vind het een hele creatieve, stylish manier van opbergen zo en ik hoop dat dit idee jullie leuke inspiratie heeft gegeven. Good luck!

Until next time,
Serena Verbon