vrijdag 9 september 2011

How-to: Rode oogschaduw


Er wordt mij wel eens gevraagd om een eyelook te maken met rood. Nu vraag ik je, rood? Why! Niemand wil er toch uitzien alsof je rondloopt met een ontstoken oog? Of de hele nacht hebt liggen jankeballen? Sure, die editorial shoots met rode oogschaduw zijn prachtig, maar is rood ook te combineren in everyday looks voor in het dagelijks leven? Ik waagde een poging...







In mijn Sleek Makeup Caribbean palette in Curacao zit een mooie rode kleur, maar de kleur uit mijn Sugarpill Burning Heart palette is wellicht nog heftiger en gepigmenteerder. Dit zijn de enige 2 rode oogschaduwkleuren uit mijn stash.


Ik haalde diep adem en waagde het erop. Ik heb hieronder 2 verschillende looks gemaakt, eentje met rood boven het oog en de ander met rood onder het oog.





Best draagbaar zo, maar of ik het nu zo'n succes vind? Ik vind andere (felle) kleuren meer flatterend staan denk ik. Rood geeft mijn ogen geen 'ziek' of 'huilerig' effect moet ik zeggen, wat ik van te voren wel had verwacht. Maar nee, ik zou niet snel voor deze kleur kiezen. Als ik dan toch uitbundige kleuren wil gebruiken kies ik liever voor roze, geel, oranje, blauw of groen. Of paars. Eigenlijk alles behalve rood dus (hihi). Rood is een prachtige kleur, maar op mijn ogen minder succesvol, is mijn mening. Wat vinden jullie? 

Editorial shoots met rode oogschaduw vind ik overigens wel echt stunning! Onderstaande afbeeldingen heb ik gevonden via weheartit.com.





Ik hoop dat mijn rode ooglooks toch wat inspiratie hebben gegeven en ik ben benieuwd of jullie wel eens met deze kleur hebben geĆ«xperimenteerd. Dragen jullie wel eens een rode ooglook? 

Until next time,

Serena Verbon