donderdag 8 september 2011

Liefde van de man (en vrouw)...

...gaat door de maag! That's right you guys, een oud gezegde maar oh so true! Als een man lekker voor me kookt heeft hij al 50% mee kan ik je vertellen. Ik vind het lief en zorgzaam als een jongen voor me kookt. Of gewoon een ontbijtje op bed brengt. Of boterhammen voor me smeert 's ochtends. Of een kopje thee brengt terwijl ik tot midden in de nacht zit te bloggen. Het is gewoon een stukje genegenheid. In het begin van en relatie maak je er indruk mee en later in de relatie houdt het je relatie liefdevol. Na de klik een aantal lieve ideeën voor 'your special person', just to you show 'em you care ^^





Misschien lust jouw liefje wel een gekookt eitje? Lekker op brood of met een snufje zout op de vroege zondagochtend? Check dan deze link (klik) voor een wel heel speciaal eitje: een hartvormig ei! Eenvoudig te maken met een stuk karton, een eetstokje en 2 elastiekjes. Hier maak je extra indruk mee, let maar op!


Dit is wel even oefenen, maar jouw sweetheart zal het daarom extra kunnen waarderen. De volgende keer dat hij of zij om een kopje koffie vraagt loop je nonchalant naar de keuken, maar eenmaal daar ga je aan de slag! Geen ordinaire filterkoffie voor de liefde van je leven, dit keer creëer je een stukje kunst in de dikke schuimlaag van de cappuccino. Ben je niet zo'n ster met schuim? Koop dan een malletje waarmee je met kaneel een leuk hart bovenop de schuimlaag maakt. Ook cute. Als thee de voorkeur heeft, brengt het dan op een schoteltje met een hartjeskoekje erbij, net als in een restaurant. Details he?



Hierboven de beste video die ik op YouTube kon vinden. Het ziet er zo gemakkelijk uit, maar volgens mij is het nog best tricky! Oefening baart kunst...


Het klinkt misschien wat corny, oké het is ook hartstikke corny, maar who says corny is a bad thing? Anyways, maak een keer tijd om de lunch van je loved one klaar te maken. Broodje smeren, stukje fruit erbij én, niet geheel onbelangrijk, verstop een lief briefje in het lunchtrommeltje. Net zoals Lily altijd doet bij Marshall van How I Met Your Mother (ik weet niet of jullie die ene aflevering kennen), echt zo cute! It's the little things in life...

Ben je een beetje crea? Snijd het brood of het beleg (kaas, worst) in een hartjesvorm. Of snijd de boterhammen diagonaal, dat staat toch net wat chiquer en smaakt op de een of andere manier ook nét wat lekkerder ;-) 


Zorg dat je een uurtje eerder thuis bent, doe snel boodschapjes en begin vast met koken. Maak het lievelingskostje klaar van je partner en zorg ook dat je zijn of haar lievelingsdrankje in huis haalt! In mijn geval zou dat sushi met Dr. Pepper zijn, een weird combo, maar who cares? Het gaat erom dat de ander ziet dat je moeite doet. Dek de tafel met een servetje en een kaarsje, eventueel een vaasje met een bloemetje erbij, en ik weet zeker dat de ander zich hierdoor extra speciaal zal voelen. Eet het toetje gezellig op de bank en kruip dicht tegen elkaar aan. Dat kan nog een leuke avond worden... ;-)

Hopelijk heb ik jullie met deze lieve food ideas wat inspiratie gegeven! Ik denk dat het heel belangrijk is in een relatie om zo af en toe te laten zien dat je nog blij bent met elkaar, gewoon door de kleine dingetjes. Hoe denken jullie daar over? Wat is het liefste wat iemand ooit voor je heeft gedaan of wat jij hebt gedaan op food gebied?

Until next time,
Serena Verbon