maandag 26 september 2011

Fotoverslag Beautylab Event 2011


Jeetje, geen flauw idee waar ik moet beginnen met vertellen. Het was een dag om niet te vergeten, dat ten eerste. Ik ben moe, maar voldaan. Ik heb het idee dat het hele event als een soort roes voorbij is gevlogen. Ik was ten eerste heel zenuwachtig en gestresst en ten tweede heb ik zo veel positieve energie ontvangen via jullie enthousiasme en kindness, dat ik denk dat ik er vanavond niet eens van kan slapen. 







's Ochtends vroeg konden we de zaal in. En met 'we' bedoel ik mijn ouders, zusjes, Sanaz met haar zusje Elnaz en Linda. Later kwamen Lien en Astrid. Iedereen heeft echt zijn beste beentje voor gezet om te helpen. De een zat roze ballonnen op te blazen, de ander zette de tafels neer en weer iemand anders was de tafel met lekkernijen aan het volbouwen. Iedereen was druk en heeft keihard gewerkt om voor 12u alles klaar te hebben voordat de eerste gasten zouden arriveren. Ik was nogal gestresst! Om kwart voor 12 liep ik nog rond op mijn Rubber Duckies en spijkerbroek, dus ik spurtte naar beneden, trok de prachtige Conley's rok aan (gesponsord door Conleys.nl via de geweldige Anique van NineteenPR) en gooide wat glitter op mijn ogen. Ik had niet eens tijd om die Drag Marble nails van mijn nagels af te poetsen!

foto via Valerie Nulens (justlikeatruestar.blogspot.com)

Iets voor 12u stond er al een behoorlijke drom meiden buiten de deur te trappelen tot ze naar binnen konden. Allemaal mooi in het roze! Via de roze loper kwamen ze de zaal binnen waar ze hun jas konden afgeven bij de garderobe en waar ze de goed gevulde goodiebags ontvingen. Bij binnenkomst kregen ze een welkomst drankje mét zelfgemaakte schnorren rietjes, zodat je tijdens het drinken een mooie snor onder je neus had hangen! (waar blijven de grappige snorren foto's ladies?)




Ik stond natuurlijk ook bij de ingang om iedereen te verwelkomen! Het was echt leuk om bij elke naam nu eindelijk een gezicht te koppelen. Jullie vertelden me dat het leuk was om me in het echt te zien, maar voor mij is het net zo leuk om mijn bezoekers in het echt te zien. Met sommige meiden heb ik al een hele poos een online 'band'. Ik lees jullie comments, jullie tweets, jullie facebook reacties. En nu zie ik jullie eindelijk in real life! Ik heb geprobeerd om met iedereen een praatje te maken en om met iedereen op de foto te gaan.

De tafel met zoetigheid trok veel bekijks. Het was gevuld met macarons, mini cupcakes, chocola, fudge, brownies, blondies en meer. Allemaal gesponsord door de lekkerste snoepwinkel van Utrecht, Trick 'n Treats! Als jullie in Utrecht zijn moeten jullie zeker eens langsgaan hier. Ze hebben ontzettend veel keuze in lekkere, handgemaakte lekkernijen en 'mooi' snoepgoed in prachtige verpakkingen. In de goodiebags zit een flyer waar je een royale 25% korting mee krijgt t/m 1 november. Langsgaan en inslaan dus! Trick 'n Treats, jullie zijn top! Iedereen heeft genoten van jullie zoete snacks!


Het absolute middelpunt was natuurlijk mijn Beautylab taart, helemaal handgemaakt door mijn creatieve moeder in de Beautylab kleuren: wit, turkoois en roze. Ze heeft er prachtige bloemblaadjes op geboetseerd en speelse vlinders op aangebracht, speciaal overgevlogen vanuit Amerika. De vlinders zijn bedrukt op eetbaar papier. Is het geen sprookje? Ik ben zo trots op mijn moeder! Ze is er 2 dagen mee bezig geweest en hier kan menig banketbakker een voorbeeld aan nemen, als je het mij vraagt. Toen ik de taart ging aansnijden liep het storm! Ik heb zelf niet eens een stukje gehad!



Waar ik ook heel dankbaar voor ben zijn de Fruitsiqles van Lovelies.eu. Eigenaresse Rabia en haar zussen zijn tot diep in de nacht hard bezig geweest om 100 verse lolly's te maken voor mijn event. Deze lolly's, Fruitsiqles genoemd, zijn gemaakt van natuurlijke ingrediënten zoals echt fruitsap. Ze zien er sprookjesachtig uit met het ingelegde fruit en het stokje van zoethout. En ze smaken lékker! Ze vielen goed in de smaak bij de bezoeksters! Lovelies, ontzettend bedankt voor alle moeite.


Omdat ik wist dat het merendeel van de meiden alleen zouden komen en niemand zouden kennen, bedacht ik de Quiz. Door iedereen in groepjes in te delen en samen te laten denken ontstaat er al een soort band en is het erna niet meer zo awkward om op iemand af te stappen om een praatje te maken. Daarbij konden de groepjes een mega toffe prijs winnen: een Lush Think Pink Hatbox t.w.v. maar liefst 76,95 euro! OMG, wat een prijs! Bij deze wil ik Lenneke van Lush van harte bedanken voor het regelen van deze prijzen. Echt te gek gewoon! Lenneke, YOU ROCK!

Goed. De Quiz. Ik heb de quiz opgedeeld in 2 delen, waarbij het eerste gedeelte bestond uit lastige beautyvragen. Zoals, noem de 3 laatste collecties van Catrice, noem 3 muzes van Calvin Klein Parfums, noem 10 popsterren die een parfum hebben uitgebracht en noem 5 Franse mode/parfumhuizen. Het was leuk om iedereen te zien overleggen, met peinzende gezichten (sommigen sloegen hun handen voor het gezicht om beter na te kunnen denken) of met blije gezichten als ze het antwoord wisten. 


Na het eerste deel was het pauze (hier sneed ik de taart aan en al het lekkers was met 2 keer knipperen van de tafel verdwenen, jullie zoetekauwen!). Hierna zijn we doorgegaan met deel 2 van de quiz, met vragen die over Beautylab.nl en over mij gingen. Zoals, wat is het ras en de vachtkleur van mijn katten? Noem 6 buitenlandse steden die ik dit jaar heb bezocht. Noem 5 van mijn beste vriendinnen en hoe heette Beautylab.nl voordat ik het Beautylab.nl had gedoopt? Allemaal lastige vragen, maar wel leuk om de kennis te testen van mijn bezoeksters. Want, hoe fan zijn ze nu eigenlijk? 

Voor de laatste vraag had ik een speciale gast uitgenodigd: de enige echte Samantha uit Utereg! Samantha is niet zo slim en had niet onthouden wat ze wilde vragen, dus fluisterde ik het even in. Ze vroeg o.a. 'Hoeveel kinderen heb ik, bij hoeveel verschillende vaders?'. Weet jij het antwoord?

foto via Laura-Lisa de Vuyst

Na de quiz hebben we de tafels en stoelen aan de kant geschoven en was het tijd om rond te lopen. Angel stond er met haar lekkere spulletjes van The Beauty Bakery. Christine stond er met haar fijne beautyproducten van PrettyPlease.nl (als je nog niet genoeg hebt van snorren, check dan deze leuke zeep!). 

drukte aan de stand van The Beauty Bakery

Ook stond MyBodhy.nl er met een deel van hun assortiment en Sanaz gaf demonstraties met de prachtige pigmenten van Indewatten.com. Neem zeker even een kijkje in hun webshops, want ze verkopen heel veel leuks en lekkers! En props voor Sanaz die vanaf begin tot eind meiden heeft opgemaakt met pigmentpoeders. Meissie, je bent top!

Sanaz in actie

pigmenten van indewatten.com

Ik was ontzettend blij met Dorina en haar crew van i-supermodel.nl. Ze kwam aanzetten met een professionele mobiele fotostudio, inclusief felle lamp en ventilator (met goed licht en een windje door je haren is alles automatisch mooi!). Dankzij Dorina's goede instructies en haar poseer technieken, waar ze een demonstratie van gaf, weet ik zeker dat iedereen die op de foto is geweest er als een echt supermodel uit zal zien! De foto's krijgen jullie gemaild. Ik ben erg benieuwd! Stuur ze zeker even door, als je wil :-)

de mooie Linda van Whatabeauty.nl wordt hier op de foto gezet

Tara en Larissa hebben hard gewerkt om de hartige snacks in orde te maken. Om half 4 kon men genieten van boerenbroden met roomboter, kruidenkaas en cranberry-walnoten cream, pastasalade, mini sandwiches en een groene salade. Alles vegetarisch en geserveerd op biologisch afbreekbare bordjes. De bordjes zijn gemaakt van suikerriet en de kommetjes van palmblad. De vorkjes van berkenhout. Jawel, ook op dit gebied denkt Beautylab graag aan het milieu :-) Vooral de pastasalade was een doorslaand succes! Op veler verzoek plaatsen we het recept zo snel mogelijk!

De tijd vloog en het was alweer tijd voor de prijsuitreiking! Het groepje die de meeste punten scoorde bij de quiz was groepje 6! Ze wonnen elk een eigen Think Pink Hatbox van Lush, waar ze heel blij mee waren. En wat rook het lekker zoet! ^^


Larissa en Tara hebben goed opgelet en 3 dames genomineerd voor de prijs van de mooiste roze outfit. Op het podium werden geroepen Teske de Schepper, Lysianne Plieger en Alyssa Cratsborn. Allemaal lovely pink ladies! Hieronder wachten ze in spanning af wie had gewonnen...


Lysianne, de middelste dame, won uiteindelijk de Lush prijs! Teske en Alyssa wonnen een 'troost'prijs: een snorrenketting geschonken door KittehsCupcakes.com

Hierna heb ik een bedank speech gehouden (ik had niets voorbereid, dus hopelijk ging het goed) en ben ik op de foto gegaan met de meiden die dat nog niet gedaan hadden. Tussen de bedrijven door ben ik misschien wel 100 keer op de foto gezet. Ik weet eindelijk hoe een celebrity zich voelt, haha! Ik vond het helemaal niet vervelend, juist leuk! Ik wil alle foto's graag zien hoor, dus mail ze maar door of plaats ze op de Beautylab Facebook page alsjeblieft :-)

met Laura-Lisa uit Brussel

met Cynthia Moré

Jullie zijn zeker wel benieuwd wat er zoal in de goodiebags zat? 
- Sample van The Body Shop
- Een sieraad van Ydeltuyt.nl
- Kortingbon van inmydresser.com 
- Nivea blikje
- Kwasten, lipsticks of crackle nagellak via Boozyshop.nl
- Zakspiegeltje via vindjeworkshop.nl
- Kortingbon ZoYou.nl
- Samples en cadeaubon van 10 euro via Cosmania.nl
- Sample Dr. van der Hoog
- Blik ChillCat
- Fullsize John Frieda product
- Fullsize Dove Nourishing Oil Care conditioner (one of my fave's!)
- Zeepje via Pearlmania.nl
- Shampoo Bar of zeepje via TheBeautyBakery.nl
- 2 mini's van Keune + tasje
- Pigment via Indewatten.com
- Bath goodies via Prettyplease.nl
- Diverse make-up via Beautylab.nl
- Kortingsbon Trickntreats.nl

Het kan zijn dat de samenstelling van de goodiebags iets verschilt, maar over het algemeen zag de inhoud er zo uit. Goedgevuld dus! Ik wil iedereen die een bijdrage heeft geleverd aan de goodiebags ONTZETTEND bedanken!! Volgens mij was iedereen heel blij met de goodiebag, of niet?

Mijn ervaring: wat ik vooral zo leuk vond was dat iedereen uit elke hoek van Nederland helemaal speciaal naar mijn event was gekomen. Mensen kwamen uit Groningen, Limburg en zelfs helemaal uit België. Laura-Lisa kwam helemaal uit Brussel, kun je nagaan! Sommige namen zelfs een cadeautje voor me mee, had ik echt niet verwacht. Het was ook leuk om te zien wat voor een verschillende bezoekers ik heb. De jongste was 12 en de oudste was 31. De kleinste was 1.52m en de langste was 1.94m. Ik zag hoge hakken, stoere gympies, ballerina's, kattenoortjes, geverfde haren in knalkleuren, full face make-upjes en make-up-loze gezichten. Heel verschillend, maar allemaal even mooi, vriendelijk, lief en enthousiast. Ik kreeg echt een goeie vibe van iedereen en de hele sfeer, dat deed me echt goed. Ik vond het ook leuk dat jullie hebben getwitterd met #BLE2 - ik las net al jullie tweets terug en kreeg een brede glimlach op mijn gezicht!

Ik ben er trots op dat jullie op mijn event aanwezig wilden zijn en dat ik jullie heb mogen ontmoeten. Ontzettend bedankt voor jullie komst en gezelligheid. Ik hoop dat jullie hebben genoten. Ik in elk geval wel.

Volgend jaar weer?

Until next time,
Serena Verbon