zondag 25 september 2011

Inspirational: Pink Eyeshadow!


Laatst liet ik jullie een eyelook zien met rode oogschaduw en nu is het de beurt aan het lichtere zusje van rood: roze. Roze vind ik echt een prachtige kleur, je zou kunnen zeggen dat het mijn lievelingskleur is. Ik draag niet graag roze kleding, maar ik bel wel dol op alles wat roze is. Het is niet uit te leggen waarom een kleur je lievelingskleur is. Het voelt gewoon goed en ik word er blij van. Maar goed, roze op je ogen, is dat wat?





Net als rood moet je met roze oppassen met het aanbrengen van een roze ooglook. De verkeerde kleur of een verkeerde manier van aanbrengen kan er voor zorgen dat je er niet zo heel frisjes bijloopt (lees: mensen denken dat je ziek bent of ontiegelijk hard hebt liggen janken). 

Wat belangrijk is, is dat je de roze ooglook echt 'afmaakt'. Dat vind ik overigens bij elke ooglook gelden, maar vooral bij kleuren als rood en roze. Maak je look dus af met oogpotlood, eyeliner en mascara. Dit zorgt voor een complete look, het is duidelijk dat je make-up draagt waardoor het ook meteen duidelijk is dat je oogschaduw draagt en het dus niet een rode verkleuring van je ooglid moet voorstellen.


Pastelroze, oudroze, fluorroze, fuchsiaroze, paarsroze, noem maar op. Er zijn verschillende tinten roze en elke kleur kan naar mijn mening gedragen worden bij elke huid- en haarkleur. Hoe lichter je huid, hoe meer een felroze kleur opvalt, maar dit kan echt prachtig uitpakken. Je moet alleen wel durven! Op een licht huidje staan pasteltinten overigens ook mooi. Kijk maar naar de plaatjes hierboven. Lovely!

Hierboven heb ik een collage gemaakt van verschillende roze ooglooks. Het wordt gecombineerd met fluorkleuren en rood, maar ook met goud en nude. Roze is een kleur die zich makkelijk met andere kleuren laat combineren. En of je er nu mee knalt of voor de subtielere variant gaat, het blijft een opvallende kleur. 


Men zegt vaak met roze oogschaduw 'pas op voor het Barbie effect. Combineer niet met lila en blauw om dit effect te voorkomen'. En dan denk ik, why? Paars, blauw en roze is toch mooi samen. En sowieso, wat is er mis met Barbie? Roze staat mooi bij groen. Of bij  donkerbruin. Goud, zilver en zwart. Als je gewoon alles mooi aanbrengt en goed blend en je draagt het met flair, is er toch niets aan de hand? Lekker experimenteren met roze, zou ik zeggen.

Hieronder draag ik een Sugarpill pressed eyeshadow in de kleur Dollipop. Ik heb deze kleur niet geblend met andere kleuren. Het is een ontzettende knallende en bijna fluoriscerende roze kleur met onwijs goed pigment. Nooit eerder droeg ik deze kleur, maar ik wilde het gewoon eens uitproberen, en zo gek staat het niet eens!




Ook wilde ik experimenteren met een lichtere, pastelkleurige variant. Hieronder draag ik de kleur Ribbon uit het Oh So Special palette van Sleek. Gecombineerd met Noir uit hetzelfde palette ontstaat er een donkerpaarse kleur in de crease, in plaats van zwart. Subtiel, maar erg mooi. En toch roze.




Ik hoop dat ik jullie wat enthousiaster heb gemaakt voor roze oogschaduw. Dragen jullie het wel eens? En zo ja, hoe combineer je deze kleur en draag je liever een pastel of felle kleur roze? Wat vinden jullie van mijn looks?

ps. ik heb natuurlijk niet voor niets vandaag een post geschreven over roze oogschaduw! Straks barst het feest los tijdens het Beautylab Event en het thema is PINK! Volg het feest op de voet mee via Twitter onder de hashtag #BLE2 - ik heb er zin in meiden! Na het weekend volgt zo snel mogelijk een fotoverslag, vlog en outfit post! ^^

Until next time,
Serena Verbon