dinsdag 20 september 2011

Erika F.

Inmiddels heb ik de pan bereikt van mijn Erika F. oogschaduw en heb ik mezelf weer een nieuwe aangeschaft. That's right. De pan, de PAN! De betekent dat het wel een favoriete kleur is. Of een hele oude, geerfd van mijn moeder. Maar dat laatste is niet waar. Vandaag besloot ik dat het tijd was om over mijn favoriete mono eyeshadow te schrijven: Erika F. een Ombre Absolue van Lancome.






Erika F. Een aparte naam voor een kleur oogschaduw. Het spreekt niet zo tot de verbeelding, het is gewoon een naam van een criminele vrouw, als je niet beter zou weten. Geen romantiek, fantasie of iets waar we de kleur uit kunnen afleiden. Erika F. Naar mijn mening is het een kleur tussen groen en grijs in, met een gouden gloed en iriserende shimmers. Op de huid is hij echt fantastisch shimmery en deze kleur staat zowel goed bij donkere als lichte ogen! I love it!




Toen ik deze kleur zo'n 4 jaar geleden kocht en droeg wilden al mijn vriendinnen weten welke kleur ik op had. Toen we samen bij mij thuis aan het opmaken waren wilde iedereen Erika F. op. Kun je het voorstellen, een groep meiden met allemaal dezelfde kleur op hun ogen? Maar het stond iedereen weer anders. Een week later hadden ze hun eigen exemplaar aangeschaft. True story, Angel en Jacq hebben hem echt zelf aangeschaft!



Swatch op de huid:


Hieronder dragen Nena en ik dezelfde kleur. Zoals je ziet staat de kleur goed bij bruine ogen en bij groene ogen (maar ook bij blauw, grijs, hazel, echt alles). De foto van Nena's oog is wat onscherp, waardoor je die mooie shimmers extra goed kan zien. Zo ziet het er dus normaal uit, in het licht. Mooi toch!


De kleur is vrij subtiel en kan goed voor everyday, maar wat zwaarder aangezet en met bijvoorbeeld een donkere kleur in de crease is het ook perfect als uitgaans look. De shimmers en de aparte kleur maken Erika F. echt een kleur die ik nooit eerder heb gezien. Ik heb ook nog nooit een goede dupe gevonden. Alles wat ik denk dat er op lijkt is toch groener of meer goud dan Erika F. Daarom, mochten jullie zin hebben in een prachtige mono, dan raad ik deze kleur van harte aan. De prijs is helaas niet voor elk budget: €26,99. Maar, ik heb er heel veel plezier van gehad en dit is voor mij een absolute must-buy-again!

Wat is jullie favoriete kleur mono eyeshadow? En kopen jullie vaak mono's of liever paletten?
Until next time,
Serena Verbon