zondag 4 september 2011

B-day!

Sjongejonge, zevenentwintig jaartjes oud alweer. Toen ik jonger was vond ik 27 jaar echt bejaard. Bijna 30. Op die leeftijd had je kinderen en ging je nooit van je lang zal ze leven meer stappen. Ha! Wat een denkbeelden heb je als je jong bent, he. Ik ben vandaag 27 geworden, maar ik voel me helemaal niet oud. Ik ga minder stappen, maar ik doe het nog wel. En ik heb geen kinderen, maar wel hele lieve  katten. Ik heb een eigen bedrijf en ik woon in een leuk appartementje. Wie had dat ooit kunnen bedenken? Ik niet.





Als jong meisje heb ik vaak aan de toekomst gedacht. Wat voor werk ik zal hebben en hoeveel kinderen ik zou hebben. En of ik ze dan met Nick van de Backstreet Boys of met Brandon van Beverly Hills 90201 zou hebben gemaakt. Ik blonk nooit ergens in uit. Ja, ik was wel creatief en artistiek, maar niet genoeg voor een kunstacademie. Ik was geen ster in talen (nog steeds niet, alleen Engels) en ik scoorde nooit hoge cijfers voor scheikunde en wiskunde. De HLO (hoger laboratorium onderwijs) heb ik netjes in 4 jaar afgerond, maar niet cum laude en mijn onderzoeken waren niet noemenswaardig genoeg voor vervolg artikelen of -onderzoek. Allemaal zo-zo.

Het is best frustrerend als je niet weet waar je echt goed in bent. Wat jouw kracht is, jouw verborgen talent. Het enige wat mensen altijd zeggen is dat ik een sfeermaker ben. Iemand die de boel gezellig maakt, die de harmonie van de groep in balans houdt. Dat klopt ook wel. Ik zorg altijd voor gespreksonderwerpen, grapjes hier en daar. Van nature ben ik erg complimenteus. Ik zorg dat mensen zich snel op hun gemak voelen. Als men ergens mee zit, dan zie ik dat, en laat ik ze hun verhaal even bij me doen. Maar is dat een verborgen talent, social skills?

Ik heb lang gedacht van niet, maar nu zie ik in dat het me erg veel heeft geholpen met netwerken. Zo'n stom woord vond ik dat vroeger. Netwerken. Het klonk zo zakelijk en bekakt. Maar goede sociale vaardigheden zijn noodzakelijk in het leggen van (zakelijke) contacten die me weer hebben geholpen om van Beautylab.nl een eigen bedrijfje te maken. Social skills met een vleugje creativiteit én de benodigde commercialiteit is voor mij de ultieme combo geweest om te staan waar ik nu sta. Dat, en een flinke dosis karma. Ik heb lang gedacht dat ik gewoon geluk heb gehad, maar ik realiseer me nu dat het eigenlijk iets unieks is.

Hieronder heb ik nog een aantal family pics uit de oude doos voor jullie opgesnort. Enjoy!

baby Serena

4 jaar

10 jaar

16 jaar

Op het HLO leerde ik Nena kennen, dat is alweer 10 jaar geleden. We zijn dus al 10 jaar vriendinnen! Een goede match, we kwamen beiden uit Houten en we hadden dezelfde interesses en humor. Hieronder waren we beiden op mentorkamp en het thema was 'White'. Dan zit je 5 dagen op een boerderij met een stel studenten, dus let niet op onze gare koppies. We hadden er wel veel lol! 

Op de foto daaronder ben ik verkleed als nerd voor een of ander feestje van de studievereniging (Uranymus). Ik ben DOL op verkleden en themafeestjes! 



Edit: Deze mailde Nena me net nog door. Deze foto is gemaakt in Chipolata (Chipo), een soort van disco uit Houten wat toentertijd altijd erg gezellig was. Check die naveltruitjes! Oh dit was echt mijn favoriete uitgaans topje, hahaha! Ik heb trouwens geen idee meer wie die jongen was, volgens mij een vriend van Nena. Zij kende meer Houtenaren omdat zij ook in Houten op de middelbare school had gezeten en ik niet. Hoe oud waren we hier, ik denk 19 of 20?



Mijn tijd op het HLO was super. Ik zat in diverse commissies van de studievereniging en miste geen enkel feestje. Toch zorgde ik er ook voor dat ik geen studievertraging opliep en ook heb ik altijd 2 bijbaantjes gehad omdat ik geen arme student wilde zijn. Ik heb veel gereisd en veel van de wereld gezien, want ik ben dol op reizen en vakanties. Alleen Azië heb ik nog nooit gezien en daar wil ik dan ook heel erg graag heen. Een andere leuke eigenschap van mij: als ik zeg dat ik het ga doen, dan gebeurt het ook (of sterker nog, dan ben ik al bezig met een reisje boeken). Impulsief, dat ben ik. Of het een goede eigenschap is geen idee, maar het maakt mijn leven in elk geval niet saai.

Mama en papa, dankjewel dat jullie mij zo goed hebben opgevoed met normen, waarden, beleefdheid en heel veel liefde, support en gezelligheid. Tara en Larissa, bedankt dat jullie me altijd serieus hebben genomen als grote zus en altijd naar me luisterden als ik op jullie moest passen. Het heeft lang geduurd voordat we echt dingen samen konden doen (toen ik 15 was bedacht ik me dat ik nog 10 jaar moest wachten) maar nu het eenmaal zo ver is vind ik het superleuk om met jullie op stap te gaan. Ik ben heel trots op jullie en vertel iedereen altijd heel graag 'dat zijn mijn zusjes'.

Ik ga straks naar mijn ouders toe om lekker te chillen en quality time door te brengen en 's avonds ga ik met the girls cocktails drinken in een leuk tentje in Utrecht. Lieve bezoekers bedankt voor alle felicitates tot nu toe (Facebook, Twitter) en enjoy your day! Jullie zijn the best!

Until next time,
Serena Verbon