dinsdag 23 augustus 2011

Webshop: In de Watten


In de Watten (IDW) is de webshop van goede vriendin Caroline. De webshop stond een tijdje leeg (een verhuizing van Spanje terug naar Nederland kost veel tijd, maar inmiddels zijn ze alweer fijn in ons koude kikkerlandje geïnstalleerd). Sinds een tijdje is de webshop weer open en alle voorraad is volledig aangevuld! Hoera! IDW is weer helemaal terug van weggeweest en ik wil jullie dan ook graag (opnieuw) kennis laten maken met deze heerlijke, handgemaakte producten.




IDW wordt gerund door Caroline. Ze doet echt alles zelf. Ze heeft de webshop helemaal zelf gebouwd, ze maakt alle producten zelf, ze maakt haar eigen etiketten, beantwoord de mail, pakt de bestellingen in en brengt ze zelf weg naar het postkantoor. Alleen hier om al verdiend ze dikke props! Daar komt nog bij dat ze de recepten voor elk product zelf heeft bedacht en heeft geoptimaliseerd tot ze voldeden aan haar hoge eisen. Ze heeft net zo lang geëxperimenteerd tot de samenstelling perfect was, en geloof me, daar hebben heel wat nachtelijke uurtjes in gezeten.

Omdat ik zelf een webshop heb (en omdat mijn moeder en ik The Secret Garden, een soortgelijke webshop, hebben gehad) weet ik dat het ontzettend veel werk is om een webshop zoals deze te hebben en bij te houden. Tegelijkertijd is het ook heel dankbaar werk. Een positieve reactie in het gastenboek of een mailtje waarin staat dat men 'niet meer zonder de Itch less Diva sPoo bar kan' maakt het allemaal waard. Ik hoop dan ook dat jullie aan het einde van deze review enthousiast zijn geworden en massaal bestellingen gaan plaatsen, zodat jullie kunnen ervaren hoe de producten aanvoelen en ruiken en net als ik groot IDW fan worden.

IDW heeft een vrij groot assortiment dus het was moeilijk kiezen, maar uiteindelijk koos ik voor de volgende producten;
  • Dry Body Oil in de geur White Musk
  • Lucky Lips lip scrub
  • Creamy Sugar Scrub in citrus twist

Vandaag review ik de Creamy Sugar Scrub en de Lucky Lips lip scrub voor jullie!



Creamy Sugar Scrub in Citrus Twist

De creamy sugar scrubs van IDW ruiken allemaal heerlijk, maar Citrus Twist is daarbij ook nog eens opwekkend en verfrissend. De heerlijke citrusgeuren vliegen je om de oren tijdens het scrubben.  Ik ruik Yuzu (Japanse grapefruit), maar ook rijpe sinaasappel en sappige mandarijnen. 

Het is een vrij grote pot met maar liefst 300 gram scrub, dus hier doe je best een tijdje mee. Bovendien heb je niet veel nodig om toch je hele lichaam te scrubben. De structuur van de scrub is vrij stevig, niet vloeibaar en drijvend van de olie, maar ook weer niet droog. Ik schep het nog altijd een beetje om voor gebruik en dan is de scrub een 'beetje sappig'. Sorry, ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven!

De scrub bestaat uit fijne suikerkristallen die niet te grof en te hard maar ook zeker niet te soft zijn om mee te scrubben. Ze zijn eigenlijk precies goed, naar mijn smaak. Tijdens het inmasseren van de scrub op mijn huid heb ik echt het idee dat ik de dode huidcellen aan het verwijderen ben, zonder dat het pijn doet aan mijn huid. Na gebruik is mijn huid ook niet rood, maar voelt het juist zacht en gevoed aan.



Hoewel de scrub voedende en verzorgende oliën bevat zoals avocado olie, kokos olie en abrikozenpit olie, laat het geen vettig laagje achter na gebruik. Dit komt omdat Caroline er een emulgator in heeft gestopt die de oliën laten veranderen in een zachte creme als het met warm water in aanraking komt. Na scrubben is mijn huid dus lekker zacht en gevoed, maar dan zonder vettig olielaagje. Dit is fijn voor de mensen die geen fan zijn van oliescrubs of waarbij het lang duurt voordat zoiets intrekt.


Lucky Lips Lip Scrub

De laatste tijd merkte ik echt dat ik hier behoefte aan had; lip scrub. Onlangs heb ik best wel weer wat lipsticks geswatched voor de site en tijdens het aanbrengen dacht ik, goh Sereen, jouw lippen kunnen best een kleine scrubbeurt gebruiken! Omdat ik niet altijd zin heb om zelf iets in elkaar te flansen is het nu wel extra handig om een kant-en-klare lipscrub in huis te hebben in een zoetroze kleurtje.

Lucky Lips zit in een handig klein tinnen blikje. Ik neem een klein beetje tussen mijn vingertoppen en breng dit met ronddraaiende bewegingen aan op mijn lippen. Het suiker scrubt mijn velletjes eraf terwijl de verzorgende boters en olien mijn lippen weer zacht en soepel maken, I love it! Ik kreeg per ongeluk *ahum* express wat scrub in mijn mond en ik was meteen in mijn oma's keuken: stroop soesoe! De scrub heeft namelijk het aroma en de smaak van Indonesische rozensiroop, zoet en roosachtig. It brings back memories, aaaaaaah!


Ik verwijder de scrub met een tissue en voila, soft and kissable lips! Ready to go voor een stevige zoensessie of in mijn geval een minder spannende variant: een lipstick swatch.

De Creamy Sugar Scrub kost €8,95 (voor een flinke pot) en de Lucky Lips scrub kost €4,50 (in een klein tinnen blikje, maar ook hier doe je een eeuwigheid mee) en deze producten zijn te koop in de IDW webshop.


Ik hoop dat jullie een bestelling plaatsen om er zelf achter te komen waar ik het over heb, want deze handgemaakte producten zijn niet alleen met veel liefde en aandacht gemaakt, je lichaam zal je dankbaar zijn! Bestel nu en ontvang 10% kennismakingskorting over het gehele assortiment.

Until next time,
Serena Verbon