zaterdag 6 augustus 2011

Recept: Easy Peasy Red Bull Fruit Cocktail


Omdat ik komende week in Barcelona vertoef met mijn nichtje Maren en jullie toch elke dag wil voorzien van 2 nieuwe artikelen heb ik een nood oproep gedaan bij mijn vrienden en familie of ze me alsjeblieft wilden helpen met vooruit schrijven. De komende dagen kunnen jullie dus gastblogs verwachten en vandaag is het de beurt aan mijn zusje Larissa die speciaal voor jullie een stap-voor-stap tutorial heeft gemaakt van een heerlijke virgin (= alcoholvrije) cocktail met Red Bull en verse aardbeitjes!




Het is alweer augustus en normaal gesproken horen we lekker te bakken en braden op het strand; of het nou is in Scheveningen of bij een plaatselijk meertje. We need warmth and sunshine! We zijn al halverwege de zomervakantie en nog steeds hebben we niet echt een goede week hitte in Nederland gehad. Ik hou toch de moed erin en dat deel ik graag met jullie door middel van een heerlijk maar simpel recept voor een frisse easy-peasy alcoholvrije cocktail.

Mensen staan vaak verbaasd en een tikkeltje verward te kijken wanneer ik hen vertel dat ik eigenlijk niet tot amper alcohol drink. Ik vertel hen altijd dat alcohol helemaal niet nodig is om een leuke avond/middag te hebben! 


Ik ben echt een Red Bull fan. Ik vind het gewoon een heerlijk drankje en kan het wel elke dag drinken! Niet iedereen vind het zo lekker zoals ik, dus laat ik jullie zien hoe Red Bull op een andere manier gebruikt kan worden, verwerkt in een heerlijk drankje. Wat je hiervoor nodig hebt zijn; 

- 1 blikje Red Bull
- verse aardbeien
- wat ijsblokjes
- staafmixer
- hamer
- handdoek

Deze ingrediĆ«nten zijn voldoende voor 2 personen.


De aardbeien was ik en snijd ik de kroontjes er van af. Het ijs haal ik uit de zak en leg ik in een handdoek. De handdoek vouw ik vervolgens dicht, met het ijs erin, waarna ik een hamer pak (hier gebruik ik een hamer met plastic kop) en sla ik het ijs in de handdoek kapot. Doordat de handdoek erom heen zit, vliegt het ijs niet overal naartoe en dempt het, het geluid. Af en toe eventjes voelen waar nog grote brokken ijs zitten en dat sla je ook kapot. Zo heb je heel snel en zonder te veel herrie gecrushed ijs!


Ik heb eerst de aardbeitjes in de staafmixer gedaan en deze tot een romige massa gemixt. 


Hierna voeg ik het gecrusht-te ijs toe en mix ik het verder. 


Wanneer dit door elkaar gemixt zit, voeg ik tenslotte een blikje Red Bull toe en dat mix ik ook samen.


That’s it. It’s easy as that! Dit is een super snelle, slimme en ook lekkere ‘cocktail’ voor wie niet zo lang in de keuken wilt staan en snel weer lekker de zon wilt opzoeken. De aardbeien en het ijs, maken het drankje lekker fris en helemaal niet zo zoet als je misschien van Red Bull verwacht en de Red Bull zelf geeft het drankje een lekker sprankelende smaak. 


Schenk het drankje (je hebt ongeveer genoeg voor 2 glazen) in een mooi glas, decoreer de rand eventueel met een suikerrandje en steek er een rietje in.


Cheers!

- Larissa Verbon (kittehscupcakes.blogspot.com)