donderdag 18 augustus 2011

Philips Lumea update #4

Vandaag is het ongeveer een maand geleden sinds ik ben gestart met het testen van de Philips Lumea en ik wil jullie graag een 4e en laatste update geven. Ik ben net terug van een weekje Barcelona en omdat ik wist dat het daar lekker zonnig zou zijn en ik voornamelijk in jurkjes zou gaan paraderen besloot ik om naast mijn oksels ook mijn benen te behandelen. 







Het is wel even een tijdrovend klusje, ik bedoel het oppervlakte van je benen is vele malen groter dan die van je oksels, maar uiteindelijk heeft het wel geloond. Na slechts 2 IPL behandelingen merkte ik al verschil, want de haartjes begonnen pas na een ruime week te groeien. Ik was zo'n half uur per been bezig omdat ik het het heel grondig wilde doen en geen plekje wilde overslaan, maar ik heb de hele week in Barcelona rondgelopen met gladde benen. Het zag er niet alleen glad uit, het voelde ook glad. Ik heb er de hele vakantie geen omkijken meer naar gehad.

gladde beentjes

Hetzelfde gold voor mijn oksels. Het was daar bloedjeheet dus ik liep elke dag in hemdjes en zomerjurkjes en ik hoefde me gelukkig niet druk te maken of men mijn stoppeloksels zou zien als ik me uit zou rekken. Te relaxed! Verder vind ik elke dag scheren niet ideaal, en niet alleen omdat het een vervelend, tijdrovend klusje is. Ik weet niet of het bij jullie ook het geval is, maar als ik bijvoorbeeld mijn oksels elke dag scheer dan worden ze een beetje gevoelig, pijnlijk, rood en schraal. Ook krijg ik dan veel meer ingegroeide haartjes. Ik laat er daarom liever een dag tussen, misschien 2. Sinds ik de Philips Lumea gebruik hoef ik me hier ook geen zorgen meer om te maken, ik heb geen bultjes, gevoelige en rode oksels of ingegroeide haartjes meer. Om deze reden gebruiken veel vrouwen het ook bij hun bikinilijn, maar zelf heb ik me daar nog niet aan gewaagd.

Ik zit er wel aan te denken om ook mijn armen te behandelen. Ik heb geen overbeharing op mijn armen, maar mijn armharen zijn wel vrij lang en ik zou me er prettiger bij voelen als ze er gewoon niet zouden zijn. Ik heb wel eens eerder mijn armen geschoren, maar op een gegeven moment groeien de haren terug en dan krijg je stoppels gevolgd door een soort tussenlengte die absoluut niet sexy is. Eigenlijk is het dus geen aanrader om je armharen te scheren, maar als ik het vervolgens met de Philips Lumea zou behandelen en ze net zo lang wegblijven als mijn oksel- en beenharen dan vind ik het zeker de moeite waard.

Kim Kardashian zweert bij IPL

En niet alleen ik, ook celebrities zoals Kim Kardashian zijn groot fan van IPL! Logisch, ze zijn veel te druk met allerlei andere zaken plus dat ze altijd onder de telelens van de paparazzi liggen, ze moeten er eigenlijk altijd tiptop uitzien. IPL is dan echt ideaal, want dan hoeven ze zich in elk geval niet meer druk te maken over het feit of hun beentjes en okseltjes wel gladgeschoren zijn. Scheelt weer!

Je kan IPL natuurlijk ook in een salon laten doen, maar met de Philips Lumea kun je gewoon zelf bepalen wanneer en hoeveel je 'flitst'. Je hoeft geen vrij te nemen van werk of een afspraak in te plannen op je vrije dag, je kan het gewoon 's avonds doen terwijl je The Big Bang Theory aan het kijken bent (om maar even uit eigen ervaring te spreken). 

The Big Bang Theory - funniest TV show at the moment

Daarnaast is Philips een betrouwbaar merk die goede research heeft gedaan naar IPL, wat betekent dat het gebruik van de Lumea veilig en vertrouwd is. Ik googelde net op foto's van IPL Gone Bad waarbij salons zich niet aan de juiste richtlijnen houden of de verkeerde apparatuur gebruiken en oeh, dat zag er pijnlijk uit. Met de Lumea heb ik totaal geen pijn ervaren en ook heb ik geen brandwonden of andere gekke fratsen meegemaakt, terwijl ik hem op de een-na-hoogste stand zet.

Na 4 weken testen kan ik alleen concluderen dat de Philips Lumea doet wat het belooft. Het is soms wel even een tijdrovend klusje, maar op de lange termijn scheelt het je alleen maar tijd. Het is pijnloos (althans, voor mij) en veilig en ik heb geen gevoelige huid met ingegroeide haartjes meer onder mijn oksels. Het enige nadeel wat ik me kan bedenken is de prijs. De Philips Lumea kost een paar duiten (€499), maar dan heb je ook wat. Als je toch al van plan was om IPL behandelingen te ondergaan of als je echt een beetje last hebt van (over)beharing dan moet je het ook gewoon zien als investering. Het is de moeite waard, want het werkt. Meer info lees je op www.Philips.nl/Lumea

TIP! Als je de Philips Lumea in de maand september aanschaft krijg je maar liefst 100 euro retour!

Ik hoop dat jullie wat aan mijn reviews hebben gehad! Mochten er nog vragen over zijn stel ze dan gerust. Ik zal jullie binnenkort in een filmpje laten weten hoe het met mijn armen gaat, ik ben benieuwd maar ik heb er alle vertrouwen in.

Until next time,
Serena Verbon

ps. dit was een extra update, vanmiddag om 12u komt er een review online en om 16u een derde artikel!
bron foto's: weheartit.com