donderdag 18 augustus 2011

Stapelreview: Conditioners in een tube!

Conditioners. Ik zweer erbij. Serieus, zonder dit product zou mijn haar slechts een dor bosje stro zijn in plaats van de zachte, glanzende lokken die ik nu heb. Na de klik review ik een aantal conditioners voor jullie, want er zijn er zo veel op de markt, soms zie je door de bomen het bos niet meer!









Omdat ik geen heel artikel kan volkletsen over slechts 1 conditioner besloot ik om er een aantal te testen en ze vervolgens kort en bondig voor jullie te reviewen. Gewoon, recht toe recht aan, pats boem bazinga. Op deze manier hebben jullie meteen een overzichtelijk beeld van de producten zonder dat jullie eerst een hele lap tekst moeten doorworstelen over de geschiedenis van het merk en de totstandkoming van het product. Soms is het fijn om iets meer over een product te weten en soms wil je alleen weten: is dit wat of is dit niets? Goed, verwacht dus geen uitgebreide review, maar een stapelreview. Ik heb dit woord net verzonnen, misschien bestaat het al, maar ik vond het wel toepasselijk.


Ik heb voor deze stapelreview speciaal gekozen voor conditioners in een tube omdat ik dat zelf verrekte handig vind. Alle 4 de conditioners zijn speciaal voor droog en beschadigd haar.

  • L'Oreal Elvive Total Repair herstellende verzorging
  • Dove Nourishing Oil Care dagelijkse intensieve conditioner
  • Andrelon iedere dag 1 Minuut Masker (voor gekleurd haar)
  • Aussie 2 Minute Miracle Reconstructor deep conditioner



- Tube van 200 ml voor €5,99
- De conditioner is mooi lichtroze van kleur en ruikt heerlijk fruitigzoet
- De structuur is wat aan de vloeibare kant waardoor het wat lastiger verdeeld over mijn haren
- Tijdens en na het aanbrengen krijg ik niet dat superzachte en megagladde gevoel wat ik meestal wel bij andere conditioners krijg. Sterker nog, ik heb de neiging om er nog meer in te gooien of om er een andere, dikkere conditioner doorheen te gooien...
- Na uitspoelen en drogen voelt haar wel zacht en glad aan en het glanst mooi, maar het heeft er wel eens beter uitgezien. Mijn haarpunten zijn in de loop van de dag alweer aan de droge kant. Let wel, mijn haar is erg droog en heeft een rijke, voedende verzorging nodig. 
- Deze conditioner doet het gewoon niet voor me, maar misschien is deze juist wel heel geschikt voor ladies met fijn en slap haar dat snel vet of verzwaard raakt door conditioners. Ik vond de werking voor mijn haar maar matig, jammer, ik had er meer van verwacht. Andere producten uit de Elvive lijn kunnen mij namelijk wel bekoren, zoals de Volume-Collageen, Nutri-Gloss en Re-Nutrition.


- Tube van 180 ml voor €4,99
- De conditioner bestaat uit 2 kleuren: wit en roombotergeel. Het ziet er prachtig uit en de geur is ook heerlijk, een beetje zoet, maar ook vrouwelijk en bloemig. De geur is vrij sterk en blijft ook na het douchen lekker in je haar hangen.
- De substantie is dik, romig en creamy. Just how I like it! Het is slechts een fractie vloeibaarder daneen haarmasker denk ik. Hierdoor heb je niet veel nodig om het toch goed over al je haren te kunnen verdelen.
- Tijdens het aanbrengen voel je meteen je vingers door je haren glijden en eventuele klitten verdwijnen als sneeuw voor de zon. Ik kam het altijd door, en wat ik merkte is dat de conditioner na een tijdje een vollere foam structuur kreeg, alsof het aan het opzwellen en uitzetten was, maar dan op een goede manier. Het voelde lekker luchtig aan en hierdoor kon ik alles nog beter verdelen. Echt fantastisch! Nog nooit zoiets meegemaakt met een conditioner.
- Na uitspoelen en drogen is mijn haar extreem glanzend, zacht en glad. Dit is echt een geweldige, voedende conditioner die mijn droge haar geeft wat het nodig heeft. Ook in de loop van de dag zijn mijn haren nog steeds gevoed. 


- Tube van 180 ml voor €3,99
- De conditioner is wit en ruikt fris en fruitig met een vleugje zoet. Heerlijk!
- De structuur is nice and creamy. Lekker dik en lobbig en qua dikte vergelijkbaar met de conditioner van Dove. Het verdeeld gemakkelijk over mijn haren, je hebt niet veel nodig.
- Tijdens het aanbrengen voelen je haren meteen silkysmooth aan. Doorkammen met een kam gaat gemakkelijk, alle klitten verdwijnen.
- Na uitspoelen en drogen zijn mijn haren mooi glanzend, glad en zacht. De geur ruik je ook nog lekker na op je haren. Dat vind ik altijd zo lekker, dat je soms een vleugje van je eigen haar opsnift. Dan denk ik, wie ruikt daar zo lekker? Oh wait, it's me! ^^
- Dat 1 minuut is natuurlijk een marketing truc, de andere conditioners kun je ook 1 minuut laten intrekken en het resultaat zal net zo goed zijn als bij 3 minuten, trust me. Maar ja, ik kam mijn haren altijd nog door, dus ik kan sowieso nooit aan die 1 minuut komen.
- Deze conditioner doet wat hij moet doen. Het heeft een goede, creamy structuur en voedt mijn haar de hele dag door. Een prima conditioner, niets op aan te merken.


- Tube van 250 ml voor €8,99
- De conditioner is wit en ruikt GODDELIJK en VERSLAVEND LEKKER. Ik kan het niet uitleggen. Je moet het gewoon een keer ruiken en ik weet zeker dat jullie absoluut hooked raken aan de geur. Het is bubblegumzoet, maar ook weer ergens plantaardig en bloemig en gewoon absoluut lekker.
- De structuur is redelijk vloeibaar en halfdoorzichtig/jelly. Desondanks verdeeld het gemakkelijk over mijn haren, je hebt niet veel nodig.
- Mijn haren voelen meteen gevoed en glad en het is dan ook gemakkelijk door te kammen met een grove kam, klitten verdwijnen en alles voelt supermooth en lekker glad.
- Na uitspoelen en drogen zijn mijn haren extreem glad en shiny, ze voelen zacht en ruiken THANK GOD nog lekker naar de verslavende geur. Dit is een hele goede en voedende conditioner.
- Extra handig is het feit dat je alleen maar in de tube hoeft te knijpen en dan komt er onderin conditioner uit. Geen dop eraf schroeven, geen moeilijk gedoe. De onderkant heeft een speciale opening waar alleen wat uit komt als je in de fles knijpt. Zoals Heinz tomaten ketchup. De dop kan er wel afgeschroefd worden zodat je de laatste restjes uit de tube kunt krijgen. Dit is de meest handige verpakking van een conditioner ooit!
- minpunt: Aussie producten zijn pas vanaf oktober 2011 te koop bij de Etos, dus we moeten er nog anderhalve maand op wachten. Bummer :(

Eindconclusie
Als je haar net zoals mijn haar diepe voeding nodig heeft skip dan Elvive Total Repair, de andere 3 conditioners zijn beter geschikt. Dove heeft het amazing foamy effect, Aussie heeft de amazing smell (en de amazing handige verpakking) en Andrelon is het voordeligst en dus het meest vriendelijk voor je portemonnee. Als je gewoon een degelijke conditioner zoekt ga dan voor Andrelon. Wil je glad en stijl haar dat supergevoed is maar ook luchtig blijft ga dan voor Dove. En wil je complimentjes ontvangen over je lekker ruikende haar ga dan voor Aussie.

Ik hoop dat jullie deze stapelreview nuttig en overzichtelijk vonden zo en ik hoop dat ik jullie een beetje heb kunnen helpen met het kiezen voor de juiste conditioner. Als de stapelreview-methode bevalt dan zal ik vaker producten op deze manier reviewen, dus let me know what you think! 

Until next time,
Serena Verbon