maandag 8 augustus 2011

Maybelline Color Sensational 'The Shine' lipsticks

De Maybelline Color Sensational lipsticks bestaan al een tijdje, maar deze maand ligt er een nieuwe variant in de schappen genaamd 'The Shine'. En glanzend zijn ze zeker! The Shine collectie bestaat uit 10 nieuwe hoogglanzende kleuren. Ze zijn subtiel en sheer te dragen, maar de kleur kun je ook opbouwen tot een mooie dekkende kleur. Mijn vriendin Nena testte er 4 voor jullie uit!




Ik draag eigenlijk altijd doorzichtige lipgloss of lipgloss met een hele subtiele kleur (die je eigenlijk bijna niet ziet). Heel saai en veilig. Toen ik bij Serena thuis was zag ik dat ze deze lipsticks net binnen had gekregen en ik was nieuwsgierig hoe de felrode kleur mij zou staan. Eigenlijk wilde ik ze allemaal wel uitproberen dus gaf Serena mij de lipsticks mee om te swatchen. 


De lipsticks zitten in een speelse roze huls met een regenboogachtige glans. Je kunt door de dop heen kijken en zo in 1 oogopslag zien om welke kleur het gaat, dat vind ik erg handig. 


Van de 10 kleuren uit 'The Shine' collectie zal ik de volgende kleuren voor jullie swatchen;

445 - Mango Diamonds - deze kleur is niet zo fel en niet zo donker als op de verpakking, het is juist een mooie, zachte koraalkleur.
550 - Cherry Candy - deze kleur is fruitigrood met een felroze ondertoon, een echte knalkleur!
140 - Juicy Bubblegum - Een lichtroze kleur met een lila/blauwe ondertoon, het lijkt een beetje op de eerste MAC Viva Glam van Lady Gaga.
380 - Sweet Bordeaux - een chic, donkere kersenrode kleur. 


De Color Sensational lipsticks hebben een fruitige geur: hier moet je van houden. Persoonlijk vind ik het niet erg en stiekem ook wel een beetje lekker. Het ruikt namelijk naar Fruitella snoepjes. De substantie is vrij creamy en droogt mijn lippen gedurende de dag niet uit.

Wat wel altijd het geval is met creamy lipsticks is dat ze niet lang op de lippen blijven zitten. Na een maaltijd is bijstiften noodzakelijk. Behalve bij nr. 380 - Sweet Bordeaux. Deze kleur trekt een beetje in mijn lippen zodat je de hele dag wel een kleurtje op je lippen hebt zitten, maar na een maaltijd is de glans dan weer wel verdwenen. 

Door de romige substantie krijg je na verloop van tijd wel een beetje dat de kleur in je liplijntjes gaat zitten, bij nr. 140 - Juicy Bubblegum zie je dit het meest. Raadzaam is daarom om je lippen te scrubben en te moisturizen met een lipbalm voordat je deze lipsticks aanbrengt, maar in principe is dat bij elke lipstick wel aan te raden voor een mooier en gladder resultaat. 


Hieronder een swatch op mijn huid;


En hieronder kunnen jullie de kleur zien op mijn lippen. Ik heb ze hier niet sheer aangebracht zoals je kunt zien. Ik ben net zo lang met de lipstick over mijn lippen gegaan tot ze een dekkend resultaat gaven, ik denk zo'n keer of 4. Voor een sheer en mat effect kun je ook even in een tissue 'happen', wat ook erg mooi is.

nude lippen



Om de review compleet te maken heb ik natuurlijk ook full face foto's voor jullie gemaakt, zodat jullie een duidelijker beeld hebben van hoe de kleur uitpakt in een look.

nr. 140 - Juicy Bubblegum

nr. 445 - Mango Diamonds

nr. 550 - Cherry Candy

nr. 380 - Sweet Bordeaux

De Color Sensational The Shine lipsticks liggen momenteel in de winkel voor €10,49 per stuk.

Zoals ik al in het begin aangaf ben ik dus meer van de doorzichtige lipgloss, maar ik denk dat ik er klaar voor ben om me aan de wat fellere kleurtjes te wagen! Welke kleur vinden jullie mij het mooiste staan?