dinsdag 9 augustus 2011

Time Management: multitasken in de badkamer

Als er een persoon is waarvan ik weet dat ze altijd te laat komt dan ben ik dat zelf. En zo ook mijn vriendin Angel. Misschien dat ze daarom een pro is geworden in het multitasken onder de douche. Lees hieronder haar tips om efficient met je tijd in de badkamer om te gaan waarmee je elke dag weer een aantal kostbare minuten kan besparen!







Ik ben een groot fan van time management. Ik doe het liefst 10 dingen tegelijk en wil dat alle apparaten in mijn huis tegelijk aan staan. Dan heb ik het gevoel dat ik nuttig bezig ben ;-) Ook dingen die niet zo handig/veilig zijn, zoals opmaken in de auto, maar het scheelt me toch zo’n 15 minuten als ik haast heb. Ik doe ook altijd wedstrijdjes met de kassameisjes van de supermarkt. Als zij de producten scant, sta ik aan het eind van de band al klaar met een opengesperde tas. Als het eerste product mijn kant op rolt, vlieg ik erop af en keil ‘m zo snel en zo hard mogelijk in mijn boodschappentas. Ik MOET en ZAL eerder klaar zijn met ‘tas-vullen’ dan zij kan scannen. Zou er wat mis met me zijn?


Door het houden van wedstrijdjes met mezelf heb ik de kunst van het snel-douchen tot in perfectie weten te ontwikkelen. Hieronder heb ik een stappenplan voor jullie opgesteld zodat ook jullie snel en efficient bezig kunnen zijn.

1. Douche opwarmen + plassen
Hou je plas op tot je gaat douchen. Eerst de douche aanzetten, dan plassen. Door het geluid van de douche barst je bijna uit elkaar en kun je gelijk blussen. Kan de douche intussen lekker warm worden terwijl jij op het toilet zit te lossen. Besparing: 2 minuten.

2. Haar nat maken + gezicht wassen
Terwijl ik onder de douche stap en mijn haar nat laat worden grijp ik naar mijn Facial Purity Bar. Lekker opschuimen tussen mijn handen en hoppa, snel mijn gezicht wassen en klaar is kees. Besparing: 3 minuten.

3. Shampoo erin
Goed, je haar is nu nat. Gezicht gereinigd. Die kunnen we afvinken. Snel de Solid Shampoo Bar erin (klik hier voor Serena's review) en inmasseren die handel.


4. Uitspoelen + poetsen
Shampoo zit erin. Pak je tandborstel en poets je tanden terwijl je onder de straal je shampoo laat uitspoelen. Besparing: 2 minuten.

5. Conditioner + scheren + scrubben
Breng je conditioner in. Let op: alleen bij de punten, de haaraanzet moet stroef blijven voor het volume van de Solid Shampoo Bar. Tijdens die paar minuten die je de conditioner moet laten intrekken kun je jezelf mooi even scheren en scrubben. Besparing: 3 minuten.

6. Afronden!
Nu alles af- en uitspoelen en als de sodemieter de douche uit! Iedereen die in je weg staat beuk je neer want je hebt een missie. 

Totale tijdsbesparing: 10 minuten



Op een lazy Sunday afternoon kan ik mezelf voor een grote beurt met gemak 1,5 uur vermaken in mijn badkamer, maar als ik m’n best doe en ik heb haast werk ik het hele lijstje razendsnel af en bespaar ik zo'n 10 minuten onder de douche. Ik hoop dat jullie wat aan deze multitask tips hebben!

Liefs, Angel (www.thebeautybakery.nl)