maandag 29 augustus 2011

Flash Series with Andy

We hebben het er al maanden over, maar vorige week zaterdag hadden we dan eindelijk allebei tijd om af te spreken. Of nou ja, Andy had tijd, want ze zit om de haverklap in het buitenland voor allerlei Fashion Weeks en andere events waarvoor ze uitgenodigd is. Misschien kennen jullie Andy wel via haar blog StyleScrapbook.com waar ze al jaren hele inspirerende outfits post. Ze is momenteel een van de grootste en meest bekende fashionbloggers die er zijn en ze heeft fans van over de hele wereld. 




Andy en ik hebben elkaar vorig jaar ontmoet en omdat ze wist dat ik goed was met make-up en een beautyblog heb, vroeg ze of ik met haar samen wilde werken aan een van haar nieuwe projecten genaamd 'Flash Series'. Ze stuurde me wat inspiratie foto's door en ik was meteen enthousiast! Haar foto's gaven me inspiratie waarvan mijn handen begonnen te jeuken. Normaal gesproken maken fashionbloggers foto's van hun outfits in daglicht, maar Andy wilde iets nieuws uitproberen. Foto's waarbij het dit keer niet om de kleding, maar om de make-up en statement jewelry zou gaan. En de foto's zouden ook met een dikke flits genomen worden. 

Afgelopen zaterdag gooide ik mijn trolley open en mikte er alle make-up in die ik dacht nodig te hebben. Al lopend over straat met mijn trolley voelde ik me bijna een professionele Make Up Artist. Nu moeten jullie weten, ik hou van make-up, maar mensen opmaken is niet persé iets wat ik als beroep zou willen doen. Toch vind ik het wel heel leuk om af en toe mijn creativiteit los te laten op een ander en zeker als het om zo'n spontane meid als Andy gaat. Ik sta dus zeker open voor leuke samenwerkingen, maar als beroep zou ik geen visagist willen zijn. 

We hebben die dag maar liefst drie Flash Series geschoten, waarvan dit de eerste is waaraan ik mijn steentje heb bijgedragen. De andere twee volgen nog en zullen jullie terzijnertijd te zien krijgen. In totaal zijn we zo'n 10 uur bezig geweest, het was een erg lange dag en aan het einde waren we ook alledrie kapot. Maar het was het waard! De resultaten mogen er zijn en het was fun om de hele dag met Andy en haar vriend op te trekken.

Hieronder de eerste officiële beelden van onze samenwerking. Andy heeft er nog een speciaal filtertje overheen gegooid voor een vintage effect, iets wat goed bij de look en feel van deze shoot past. I really like the results! ^^







Clothing
Andy draagt hier een supercute jurkje van Motel Rocks (www.motelrocks.com) met een gouden hoofdtelefoon en een roze iPod. Omdat het goud geborduurde hart van haar jurkje al erg opvallend is draagt ze hier opzettelijk geen statement ketting.

Hair
Andy's haren heb ik in een hoge staart gebonden en hier heb ik extensions aan toegevoegd. Haar haren heb ik gekruld met een krultang voor een leuk en speels effect. Lot's of hairspray used.

Make-up
Andy's make-up bestaat uit een basis van MAC foundation en concealer in een van de lichtste kleuren die ik heb aangebracht met een compacte kabuki brush. Ik heb geshaped met de MAC blush in Harmony en op haar wangen draagt ze Espiegle, een roze blush van Chanel. Haar wenkbrauwen heb ik bijgetekend met een donkerbruin Chanel wenkbrauwpotlood en op haar ogen draagt ze die prachtige nieuwe Chanel mousse oogschaduw in de kleur Mirifique. Voor het cateye effect gebruikte ik de nieuwe Maybelline liquid eyeliner stift en om de ooglook compleet te maken heb ik haar waterlijn zwart gekleurd met een kohlpotlood en heb ik extreem grote fake lashes aangebracht. Op haar lippen draagt ze een felroze matte lipstick van Top Shop, Brighton Rock genaamd.

Omdat de foto's gemaakt zouden worden met dikke flits moest ik er extra op letten om alles wat zwaarder aan te zetten. Dat was even wennen (ik ben niet gewend om er een hele plamuurlaag op te smeren), maar uiteindelijk is het me toch gelukt om een look te creëren die er op de foto ook nog erg mooi uitziet zonder dat er kleuren wegvallen. Ik ben best een beetje trots op het eindresultaat, dat mag wel toch? ^^

Bezoek Andy's blog op StyleScrapbook.com voor elke dag een inspirerende outfit of ander fashion gerelateerd artikel. Special thanks gaan naar haar lieve vriend Richard, die niet alleen de foto's heeft geschoten maar ons ook heeft getrakteerd op een lekkere lunch en een Thaise maaltijdsoep als avondeten. Het was reuze gezellig en ik hoop vaker met Andy te kunnen samenwerken. Ze inspireert me om door te blijven bloggen en om er nog veel meer uit te halen dan er in zit. Bloggers zijn de toekomst, zei ze, en zo is het maar net.

Until next time,
Serena Verbon