donderdag 4 augustus 2011

Filmpje: Benefit B.Right Skincare Routine

In Amerika is het al een aantal maanden op de markt, maar in Nederland is de nieuwe skincare lijn van Benefit pas vanaf september verkrijgbaar en wel in de Sephora's in Den Haag, Rotterdam, Utrecht en Maastricht. Ik heb de gehele lijn al een tijdje in huis en ik heb de producten nu bijna anderhalve maand getest. Na de klik kun je een filmpje bekijken waarin ik vertel hoe ik deze producten gebruik en wat mijn mening over elk product is.








De vormgeving van de doosjes en de verpakkingen hebben de look & feel van een strandvakantie in California en de geur is werkelijk waar fantastisch, you'll love it! Ik ben altijd een beetje sceptisch als een cosmeticamerk zich ineens gaat richten op skincare, maar Benefit heeft samengewerkt met LVMH (waar o.a. ook de Dior skincare onder valt) wat me al iets minder liet wantrouwen. 


De doosjes hebben prachtige aquakleuren en zwierige graphics. Je kan ziet dat er veel zorg en aandacht aan de details is besteed. Ik krijg meteen een lekker fris gevoel van deze doosjes en ze doen we inderdaad denken aan een lekkere strandvakantie.



De verpakkingen bevatten kleine stippeltjes die me doen denken aan zee-egels. De kurken doppen zijn een prachtig detail die de lijn een authentieke en haast nostalgische uitstraling geven. Overigens zijn dit gewone draaidoppen van kunststof met een kurk-motief, wel zo gemakkelijk. Geweldig he! Kun je je voorstellen hoe deze lijn staat op je nachtkastje of wastafel plankje?


De B.Right skincare lijn van Benefit is mij goed bevallen. Mijn gevoelige huid werd niet rood of ging jeuken, ik had wat dat betreft nergens last van. Deze lijn is geschikt voor alle huidtypen, maar persoonlijk denk ik dat een erg vette huid met acne zoals die van mij toch wel skincare nodig heeft speciaal voor dat huidprobleem. Hetzelfde geldt voor anti-age (vanaf 40, 50 jaar) en pigmentvlekken. Heb je een droge, gevoelige of gemengde huid zonder echt huidprobleem en je zoekt een lijn die gewoon goed reinigt, voedt en verzorgt dan is B.Right ideaal voor jou. Hieronder nog even mijn mening in het kort over de producten:


De oogmake-up remover prikte zelfs niet rondom mijn ogen (hier heb ik vaak last van, vooral bij doekjes), maar ik denk dat waterproof make-up er met deze reiniger wat moeizamer af zal gaan. 

De cleansers zijn fijn en mild en laten mijn gezicht niet trekkerig aanvoelen na gebruik. Ze geven me echt een schoon en fris gevoel. 


De moisture prep is erg fijn, het brengt mijn huid weer in balans en maakt het schoon terwijl het tegelijkertijd moisturized. Na gebruik van deze tonic voelt mijn huid erg gevoed aan. 

Hierna gebruik ik de emulsie (de creme is te voedend voor mijn vette huid) die lekker snel intrekt, voedt en verzorgt en me niet laat shinen later op de dag. 

De oogcreme is very, very nice. Het verzorgt mijn tere huid en geeft mijn oogopslag echt een oppepper. Met deze oogcreme zie ik er meteen een stuk frisser uit! 


De facial mist stop ik vaak in mijn tas en spray ik op als ik merk dat mijn huid een oppeppertje nodig heeft, als het er wat droger uitziet of gewoon omdat ik het warm heb en deze mist lekker verkoelend is.


Prijzen
Remove it (177,4 ml) €19
Facial Polish (127,5 ml) €29
Facial Wash (127,5 ml) €19
Moisture Prep (177,4 ml) €29
Facial Cream (48,2 g) €32
Facial Emulsion (50,3 ml) €32
Eye cream (14,2 g) €26
Hydrating Mist (133,1 ml) €26

Zoals je ziet gaan de prijzen vanaf €19 - dit is niet low-budget maar ook zeker niet high-end. Hoewel ik eerder €30 voor een dagcreme zou betalen dan voor een gezichtsscrub. De prijzen liggen gemiddeld iets hoger dan de luxere drogisterijmerken denk ik, maar goed, dan heb je ook wat. Zoals ik al aangaf aan het begin is B.Right ontwikkeld door LVMH, waar ook merken als Dior, Kenzoki, Guerlain en Givenchy onder vallen. Niet een van de minste dus! Bovendien ruiken de producten HEAVENLY (een frisse mix van groene thee, komkommer en wat lichte bloesemgeuren en dan heel subtiel) en zien ze er megacute uit. Vanaf september te koop dus in de Sephora filialen in Den Haag, Rotterdam, Utrecht en Maastricht.

Ik hoop dat jullie wat aan mijn filmpje en review gehad hebben, als er vragen zijn over deze lijn stel ze dan gerust in de comments! Gebruiken jullie eigenlijk het liefste alles van dezelfde lijn of gebruiken jullie allerlei verschillende merken door elkaar heen?

Until next time,
Serena Verbon