vrijdag 19 augustus 2011

Collistar Carisma najaarslook

Collistar ken ik sinds ik als kassameisje bij parfumerie Douglas heb gewerkt. Als mijn tante hun schitterende bronzer met shimmers op haar decolleté droeg verkocht ze er die dag zo'n stuk of 10, zonder grappen! Verder ben ik alleen bekend met hun oogschaduw die altijd heel gepigmenteerd is en mooie shimmery of metallic finishes bevat. Vandaag wil ik jullie kennis laten maken met hun nieuwste najaarscollectie Carisma.






Collistar is een Italiaans merk en in Italie is het dan ook heel bekend en populair. Hier in Nederland is het wat minder bekend heb ik het idee. We kennen Dior, Lancome en Chanel, maar Collistar is voor velen nog nieuw terrein, en dat terwijl het wel in dezelfde categorie valt qua kwaliteit en prijs. Collistar is namelijk een high end cosmeticamerk. 

Ik vind het leuk dat Collister mij als een van de bloggers heeft gekozen om hun nieuwe najaarslijn te reviewen, want zo kan ik jullie kennis laten maken met dit mooie merk die tot nu toe een beetje de underdog heeft gespeeld.



Carisma is gemaakt voor vrouwen met karakter en charisma. Krachtig, vastberaden maar tegelijkertijd charmant en verleidelijk. De kleuren van deze collectie zijn dan ook sprekend, sprankelend en kleurrijk.  Carisma is een hele complete collectie bestaande uit oogschaduwpaletten, losse mono eyeshadows, lipsticks, duo eye pencils, groene mascara, een concealer en loose powder en 4 schitterende trendy nagellakkleuren.

Omdat de collectie te groot is om allemaal tegelijk te swatchen gaan we vandaag alleen de nagellakjes bekijken. Vriendin Nena heeft ze voor me getest terwijl ik in Barcelona zat.

Vorige week vroeg Serena aan mij of ik 4 nagellakjes van Collistar wilde reviewen en swatchen. Aangezien ik ook een beetje beauty addicted ben zei daar natuurlijk geen nee tegen! Bovendien is het voor mij een mooie gelegenheid om eens uit te proberen hoe wat ‘heftigere’ kleuren mij staan. Ik draag namelijk vaak licht roze lakjes of een subtiele french manicure. En ik kan jullie vertellen dat ik positief verrast werd! 

Pomegranate Lacquer, Graphite Lacquer, Blue Lamé Matte en Green Lamé Matte


Pomegranate Lacquer - Deze nagellak ziet er op de nagels net zo mooi uit als de kleur in het flesje al doet vermoeden! Een frisse fel rode kleur (love it!). Ik moest deze kleur als enige 3 x aanbrengen, voordat hij mooi egaal dekt. Hierdoor duurt het helaas ook wat langer voordat hij goed gedroogd is, maar het resultaat mag er zijn! Wat een mooie glans en kleur!!


Graphite Lacquer - Deze nagellak lijkt in het flesje lichter dan dat hij is en de kleur lijkt eerder taupe dan grijs. De kleur leek me een beetje saai, maar heeft mij blij verrast!! Het blijkt een mooie, zeer glanzende, antraciet grijze kleur te zijn! Hij staat stoer bij een mooie donkere jeans of witte kleding. Deze lak zal ik vaker lenen van Serena ;) De nagellak brengt wederom erg prettig aan en deze lak dekt in 2 laagjes. Ook deze is extreem glanzend. Hij droogt iets minder snel dan de matte lakjes hieronder, maar nog steeds vrij snel.


Blue Lamé - Deze nagellak brengt erg goed op en droogt relatief snel. Ook een prettige bijkomstigheid is dat de lak al na 1 laagje dekt! De lak blijkt uiteindelijk mat op te drogen, wat ik niet had verwacht, maar wel erg mooi staat. Het is een mooie, diepe koningsblauwe kleur met zilveren shimmers.


Green Lamé - Deze nagellak is eigenlijk hetzelfde als de Blue variant. Ook deze dekt na 1 laagje en droogt snel en mat op. De kleur is diep donkergroen (racer green?) met zilveren shimmers.


Ik swatchte de rode nagellak (Pomegranate) als laatste en deze zit er nu (6 dagen later) nog steeds op. Ik moet zeggen dat het een erg goede nagellak is die lang perfect blijft zitten!! Misschien heeft het er ook mee te maken dat er een nagelverharder in deze nagellak zit. Nu moet ik zeggen dat ik m’n nagels ook lak zoals het ‘hoort’. Dat wil zeggen: Eerst netjes een basecoat, om mijn nagels te beschermen. Daarna de nagellak in een bepaalde kleur in een x aantal lagen. En vervolgens eindig ik met een topcoat, om de kleur weer te beschermen. In deze volgorde blijven echter niet alle merken zo netjes zitten. Ik kan werkelijk geen deukje, krasje, chip etc. ontdekken.  En dat terwijl ik (net als Serena) op het lab werk en dus veel mijn handen gebruik. Ik ben dus erg positief over deze nagellakjes van Collistar!

De Carisma collectie inclusief deze nagellakjes ligt rond eind augustus in de winkels. Collistar wordt verkocht bij de meeste Douglas en Ici Paris filialen als ook in andere luxe drogisterijen en parfumerieën. De prijs per lakje is €13,90. Een review en look met de andere Collistar producten volgt snel!

Until next time,
Serena Verbon