zaterdag 13 augustus 2011

Chill tips voor een regenachtige zomerdag

En terwijl ik hem keihard chill in het zonovergoten Barcalona moeten jullie het in Nederland doen met een verlegen zonnetje en huilende wolken. Life is unfair, ain't it not? Gelukkig heeft mijn vriendin Jacq de ultieme chilltips voor jullie op voor dagen zoals deze. Als er iemand keihard kan chillen dan is het Jacqueline wel, ze heeft het haast verheven tot een ware kunst. Sterker nog, Jacq heeft op haar facebookpagina een speciaal fotoalbum aangemaakt genaamd 'Chillings'. I'm just sayin'.





Lieve Serena heeft mij gevraagd een stukje te schrijven voor Beautylab waarvan ik het onderwerp zelf mocht uitzoeken. Ze gaf me als tip om over iets te schrijven waar ik goed in ben. Allen die in Nederland wonen weten maar al te goed dat de zomermaanden niet altijd zomers te noemen zijn. Zodra de zon zich laat zien is het heerlijk om naar buiten te gaan, te chillen in het park, zwemmen in een meer of naar het strand te gaan. Helaas is dit vooral deze zomer tot nu toe van korte duur en hebben we te kampen met veel regen, wind en zelfs onweer met hagel. Je zou er bijna spontaan een winterdepressie van krijgen en lichttherapie nemen in plaats van een zonnebankje om je summer tan bij te houden ;)

Omdat ik weet dat (bijna) iedereen waarschijnlijk tegen dit probleem aanloopt leek het mij leuk om met jullie te delen wat ik doe om zulke dagen door te komen. Ik ben een echte chiller, wat mij betreft kan het ALTIJD! Hier dus een aantal tips om je chillsessie te beginnen, in te vullen en af te sluiten.

1. Opgeruimd staat netjes
Er is niets beter dan een opgeruimde slaap- of woonkamer. Omdat je hier de komende paar uur door gaat brengen is het belangrijk dat het lekker schoon en opgeruimd is zodat je innerlijke rust optimaal is en je mood op maximale chillstand gezet kan worden.


2. Munchfood
Tijdens een chilling de deur uit moeten is vervelend. Omdat het regent, je net in een goede film zit of gewoon net zo lui bent als ik en er gewoon geen zin in hebt, is het heel erg belangrijk dat je genoeg te eten en te drinken in huis haalt om je munchies tijdens het chillen te kunnen stillen. Dus haal van tevoren je favoriete drankjes in huis (Dr. Pepper, Fanta, Roosvicee) en je favoriete snacks (Buggles met kaas, afbak croissantjes, stroopwafels, chocoladerepen). Je kan zelfs het een en ander uitstallen op de bank of op je bed zodat niet eens de kamer uit hoeft te lopen wanneer je trek krijgt!


3. Gezelschap of solo
Goed chill-gezelschap is belangrijk. Vrienden die weten wanneer het tijd is om te kletsen en wanneer het tijd is om stil te zijn en van de film/serie te genieten. Dit klinkt misschien onaardig maar that’s just the way it is.
Wat ik ook heerlijk vind is een solo chilling. Me, myself and I → altijd goed gezelschap! Kijken wat je zelf wil, onbeschaamd chips in je mond proppen, boeren van de prik en niemand die er wat van zegt. Ha!


4. Chillkleding
In je strakke spijkerbroek, blousje en hakken gaan chillen is geen goed idee. De helft van mijn kledingkast bestaat uit wat ik noem chillkleding: sweatpants, longsleeves, hemdjes, leggings, dikke sokken en goede truien of vesten met capuchon. Hoe belangrijk een lekkere outfit is merk je zodra je in comfortabele houding gaat zitten/liggen en je kleding begint te knellen en je bloedcirculatie af te snijden. Zachte, ruime, stretchy kleding is een daarom een echte must!


5. Films en/of series to watch!
Afhankelijk van je bui, humor en smaak zijn er ontzettend veel films en series waar je uit kan kiezen om jezelf mee te vermaken. Ik kijk dagelijks films en series die allemaal netjes alfabetisch geordend zijn op mijn externe harde schijf. Deze staat aangesloten op mijn Playstation 3 waardoor ze altijd binnen handbereik zijn.

Kijk je zelf naar dvd’s zorg dan dat je uitzoekt welke je het liefst wil kijken en leg deze alvast klaar zodat je tussen het kijken door niet steeds een half uur kwijt bent met het zoeken naar de volgende film of serie. Hieronder een aantal van mijn persoonlijke favorieten die misschien niet iedereen aanspreken, maar wie weet vind je het wat!

Films:
  • The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy - aparte film met rare aliens, grappige robots en aparte Britse humor. Wat mij betreft een echte aanrader!
  • Anchorman: The Legend of Ron Burgundy - hilarische Will Ferrell film dat zich afspeelt in de jaren ’70. Compleet met de bijbehorende mode, woordgrapjes en rivaliteit tussen verschillende nieuwszenders om de nummer 1 Anchorman (nieuwslezer) te zijn. Met bijrollen van acteurs als Steve Carel (The Office US), Christina Applegate (Married with Children) en Luke Wilson (Old School)
  • The Other Guys - wederom met Will Ferrell in de hoofdrol samen met Mark Wahlberg en Eva Mendes. Zij spelen een politie duo dat niet goed kan samenwerken en daardoor in belachelijk grappige situaties terecht komen.
  • Good Will Hunting - een echte klassieker die je een keer in de zoveel tijd kijkt en altijd goed blijft! Met Matt Damon, Robin Williams en Ben Affleck.
  • Goodfellas - heerlijke gangsterfilm met Ray Liotta en Robert De Niro. Toen gangsters nog gangsters waren en je overal mocht roken.
  • Limitless - een wat nieuwere film die een verhaal verteld over Eddie Morra (Bradley Cooper van The Hangover) die een soort super drug ontdekt en in staat is om de wereld te veroveren. Heel goed in elkaar gezet, heel erg spannend en een verrassend einde.
  • L’ennemi Public nr. 1 + 2 - een tweedelig Franse cultfilm over het waargebeurde verhaal van Franse gangster Jacques Mesrine.
  • The Doors: When you’re Strange - dit is een documentaire over de band The Doors waarin er hele zeldzame beelden worden vertoont en het verhaal verteld wordt door groot Doors-fan Johnny Depp.
  • Wall-E - die kent volgens mij (bijna) iedereen wel! Super schattige en vooral menselijke robot die de liefde van zijn leven tegen komt en de rest is geschiedenis.
  • The Lord of the Rings - alle drie de delen zitten behoorlijk wat uurtjes in, vooral als je de extended versie kijkt zoals een echte diehard als ik. Een echte topper wat mij betreft en vooral bij slecht weer kun je jezelf goed inleven in Middle Earth!

Series:
  • Game of Thrones - een super spannende serie waarvan tot nu toe alleen het eerste seizoen te downloaden is. Het gaat hier om verschillende koningen en koninkrijken die met elkaar strijden om de macht. Dit lijkt natuurlijk een eeuwenoud verhaal wat al zo vaak is gedaan maar Game of Thrones is al vanaf de eerste paar minuten spannend en intrigerend. Een ijzersterke cast met o.a. Sean Bean (Boromir uit LOTR) in de hoofdrol en Marc Addy (Still Standing).
  • Modern Family - ook te zien op de Nederlandse televisie geloof ik, maar daar moet je niet op wachten. De afleveringen van Modern Family kijk ik altijd minimaal per 3 omdat het ontzettend verslavend is! Met o.a. Ed O’Neill (Married with Children), Sofia Vergara en Ty Burrell is het elke keer weer lachen. Het gaat hier om 3 gezinnen die met elkaar verbonden zijn en hilarische dingen meemaken in het dagelijkse leven.
  • The Office US - of je vindt dit geweldig of juist helemaal niets. Ik ben een groot fan omdat ik de gortdroge humor en echt belachelijke, bijna niet realistische karakters echt helemaal geweldig vind! Met o.a. Steve Carel, Rainn Wilson, John Krasinski en Jenna Fischer in de hoofdrol.
  • Human Planet en Planet Earth - de BBC documentaires over onze aarde. Echt onwijs prachtig gefilmd. Human Planet gaat over de verschillende soorten volken op de wereld. Van zeer traditioneel in de jungle naar de moderne bevolking in Canada. Planet Earth gaat juist echt om de natuur en de prachtige diersoorten gefilmd vanuit unieke posities. Het beeld komt echt op je af.

Dit is echt maar een schijntje van wat ik leuk vind, de opsomming staat overigens niet op volgorde, en ik zou zo nog 30 pagina’s kunnen vullen maar dan stoppen jullie met lezen.


6. Computer, laptop of telefoon bij de hand
Dit klinkt misschien raar, want eigenlijk moet de kans op afleiding van de chilling zo klein mogelijk zijn, maar je moet altijd een toegang tot communicatie met de buitenwereld bij de hand houden. Niet voor het geval je bedolven raakt onder alle chipszakjes en snackpapiertjes en ook niet omdat je klem zit tussen de bankspleet, maar omdat je natuurlijk eten moet kunnen bestellen!

Als je je favoriete pizzeria niet onder de speeddial knop hebt staan is het handig om via internet (hetzij via je telefoon, hetzij via je laptop) het telefoonnummer op te zoeken. Of nog beter, bestel je eten online via www.thuisbezorgd.nl! Zo hoef je wederom de deur niet uit of van de bank af te komen, behalve om je eten in ruil voor geld in ontvangst te nemen.

Wanneer je door je films/series heen bent, stijf bent geworden van het minimale bewegen of uit de isolatie wil is een drankje en een dansje met vrienden of vriendinnen de perfecte afsluiting voor een dagje chillen! Eerst even lekker douchen en omkleden zodat je weer lekker fris bent. Door de chillsessie ben je helemaal opgeladen en beschik je over voldoende energie om de regen te trotseren en naar de stad te gaan en weer te ‘leven’.

Ik hoop dat jullie wat aan mijn tips hebben! Dit is geschreven vanuit mijn eigen ervaring en het is natuurlijk zo dat iedereen graag op zijn/haar eigen manier chillt, maar dit bevalt mij zeer goed kan ik je vertellen. Een ultieme chillsessie is DE manier om een regenachtige dag door te brengen.

Chillze iedereen!
XOxxXooO Jacq