maandag 4 juli 2011

Zomer schoonmaak

Een paar dagen geleden had ik de kriebels. Ik stond in de badkamer, staarde naar die grote dozen met een te grote inhoud aan make-up en in had ineens een opruimwoede. Wat moet ik met al die make-up die daar maar ligt te verstoffen? Ik pakte een grote kartonnen doos en begon er make-up in te leggen die ik niet snel in mijn everyday bakje zou plaatsen. Budget en high end merken, gekregen of zelf aangeschaft, het maakte me niet uit, als ik het de afgelopen tijd niet had gebruikt ging het in de kartonnen doos. Uiteindelijk had ik ruim 5 kilo aan make-up bij elkaar verzameld.

Het is toch ook eigenlijk te gek voor woorden. Ik heb zo ontzettend veel make-up en ander beautyspul (ik koop erg veel, maar ik krijg natuurlijk ook erg veel opgestuurd, soms meer dan goed voor me is). Ik test het en ik swatch het, maak er een look mee, gebruik het een tijdje als favoriet en leg het vervolgens in een doos als ik nieuwe favorieten krijg. Er gebeurt verder vrij weinig mee.

Eens in de zoveel tijd, meestal een paar keer per jaar, houd ik daarom een grote schoonmaak. Alles wat ik niet gebruik gaat in de doos. Deze keer ben ik wat ruiger geweest, ik weet eigenlijk ook wel bijna zeker dat ik spijt ga krijgen van sommige items, maar het moet maar even. Ik krijg of koop toch altijd wel weer iets nieuws wat er op lijkt. Ik ben dol op het uitproberen van nieuwe dingen en binnen een half jaar is mijn stash weer van dezelfde omvang, dus ach.



Gisteren heeft mijn nichtje Maren in de doos gesnuffeld en er heel bescheiden wat lipglossjes een bronzer en wat bruine blushes uit gevist. Ook Tara heeft haar slag geslagen. Haar buit zie je hieronder op de foto.



De doos zal hierna besnuffeld worden door Larissa, mijn moeder en andere vriendinnen. Steeds als er iemand langskomt laat ik ze gewoon 'grabbelen'. Omdat het hier om make-up gaat die ik zelf heb gebruikt, ook al is het maar een klein beetje, geef ik het liever weg aan bekenden. Eind deze maand zie ik al mijn nichtjes (dat zijn er een stuk of 12). Van wat er dan nog over is maak ik make-up pakketjes om weg te geven aan ze.

Ik heb ook geheel nieuwe en ongebruikte make-up, maar dat bewaar ik voor eventuele winacties voor jullie!



De dozen hierboven (2 grote schoenendozen en 2 kleinere doosjes) zaten ramvol make-up. Ik heb drastisch in mijn stash gesnoeid, maar het voelt toch wel erg lekker. Soms is het ook wel fijn om met een schone lei te beginnen, het geeft me meer overzicht en het ruimt lekker op. Bovendien heb ik nu meer ruimte voor nieuwe aankoopjes.



Dit hierboven is alles wat ik uit de dozen heb gezeefd. Ik kan er een klein doosje mee vullen. Op de droger ligt nog heel veel everyday make-up, maar in dit doosje liggen de producten die ik minder snel pak maar toch wilde bewaren. Het zijn voornamelijk lipproducten in roze tinten en creamy eyeshadows. Ook heb ik veel make-up bewaard die later nog van pas kunnen komen tijdens de Battles of voor 'Samantha uit Utreg'.

Tja, erg veel pijn in mijn hart heeft het niet gedaan, ik hoop alleen maar dat ik niet over een tijdje denk 'had ik dat ene product nu maar gehouden'! Hahaha! Ach ja, komt vast wel goed. Ik ben erg bevoorrecht op dit gebied en omdat ik erg praktisch ben ingesteld (een van de kenmerken van het sterrenbeeld Maagd) kan ik er niet zo goed tegen als er dingen niet worden gebruikt. Ik maak er dan liever iemand blij mee die de producten wel zal gebruiken.

Hoe doen jullie dat met je eigen make-up stash? Geven jullie ook vaak make-up weg aan vriendinnen of familie of heb jij juist iemand in jouw omgeving die jou al haar oude make-upjes doneert?

Until next time,
Serena Verbon