zondag 3 juli 2011

video: het reinigen en verzorgen van je ogen

Helaas is mijn video met de heftige ooglook (te zien in de video van gisteren) mislukt omdat ik niet in mp4 had gefilmd. Ik bedacht me dat deze make-up er ook weer af moest en dat bracht me op het idee van deze video, het reinigen en verzorgen van de ogen. In de video hieronder laat ik zien hoe je op een milde manier je ogen kunt reinigen en hoe je ze daarna het beste kunt verzorgen. Verder vind je hieronder informatie over donkere kringen en wallen met enkele tips wat je hieraan kan doen.






Hieronder wil ik jullie graag nog wat meer vertellen over donkere kringen, niet te verwarren met wallen (in het filmpje maak ik per ongeluk die fout, als je oplettend heb geluisterd). In principe zijn donkere kringen en wallen 2 verschillende dingen die elk ook een andere aanpak nodig hebben. Donkere kringen zijn een donkere verkleuring onder je ogen en wallen zijn echt een soort 'zakje' onder je oog, een verdikking die gevuld kan zijn met vet of met vocht. 

Thanks, mom and dad!
Donkere kringen kunnen simpelweg te verklaren zijn door je genen. Als de huid onder je ogen dun en doorschijnend is zijn je bloedvaatjes daar beter te zien wat zorgt voor een blauwige donkere waas. Als donkere kringen erfelijk zijn is het eigenlijk niet mogelijk om ze weg te krijgen. Een goede dekkende concealer is dan vaak de beste oplossing. Sommige bevolkingsgroepen, Hindoestanen bijvoorbeeld, hebben last van pigmentatie onder de ogen. In dat geval kun je het beste een oogproduct gebruiken met een pigmentoplichtende (melanine afbrekende) werking.

Leef je wel gezond?
Vermoeidheid, slecht slapen, stress en huilen zorgen ook voor donkere kringen, soms gecombineerd met wallen. Dit komt doordat het vetweefsel onder de ogen meer vocht vasthoudt en de huid bleker wordt waardoor bloedvaten beter door de huid heen schijnen. Hoe is je voedingspatroon? Een tekort aan ijzer, vitamine C, K en B kan ook donkere kringen geven. Zorg dat je je vitamientjes en mineralen binnnekrijgt (slik desnoods supplementen) en eet of drink extra anti-oxidanten. Anti-oxidanten versterken namelijk de aderwand. Roken zorgt voor problemen met de bloedvaten waardoor ze nog zichtbaarder en donkerder zullen zijn. Alcohol heeft een uitdrogend effect op het lichaam, wat ook donkere kringen en wallen weer in de hand werkt.

Slechte doorbloeding
De kleine adertjes die onder de huid van je ogen liggen zijn heel erg fijn en de doorstroom van bloed is hier dan ook niet altijd even soepel. Rode bloedcellen hopen zich op en zoeken een andere weg waardoor ze zich verspreiden in de omliggende huid rondom je ogen. Het lichaam probeert op haar beurt de rode bloedcellen daar weer op te ruimen. Enzymen breken de rode bloedcellen af, maar hierdoor ontstaat er een donkerblauwe kleur. Als het lymfevatenstelsel niet goed werkt worden afvalstoffen niet goed afgevoerd en hopen zich op. Dit gebeurt vooral ’s nachts. Verbetering van de circulatie onder de ogen kan een oplossing zijn voor dit soort donkere kringen.

Budget Tip
Met een oogcreme doe je vrij lang omdat je steeds maar een klein beetje nodig hebt. Heb je niet zo veel geld? Vraag om een proefje van een oogcreme in een parfumerie. In de meeste gevallen kan je hier zo een maand mee vooruit.

Ik hoop dat jullie mijn video en dit artikel informatief en interessant vonden, als er nog vragen zijn stel ze gerust, dan zal ik proberen om ze te beantwoorden. Vanmiddag komt mijn webshop trouwens eindelijk online! Ik ga er nu weer druk mee aan de slag. Sorry voor deze late update, het was vannacht (eigenlijk vanochtend) half 6 voordat ik mijn bedje opzocht, ik heb de hele nacht door zitten werken.

Until next time,
Serena Verbon