donderdag 21 juli 2011

Quick review: Essence wenkbrauw potloden

Wenkbrauwen, ik kan er maar niet over ophouden, zijn zo belangrijk! En dan bedoel ik niet alleen functioneel gezien (ze beschermen je ogen tegen zweet en regen), ze zijn heel belangrijk voor je expressie. Ik zeg altijd maar zo, een goed stel wenkbrauwen is het halve werk. Vandaag review ik kort maar krachtig de Essence wenkbrauwpotloden.





Allereerst wil ik BeautyLab fan Mariska bedanken! Bij haar fanmail stuurde ze deze wenkbrauwpotloodjes mee. Onwijs lief en natuurlijk ook handig, want nu had ik leuk review materiaal. Dankjewel Mariska ^^

De Essence wenkbrauwpotloodjes heb ik hier in de kleuren zwart, bruin en lichtbruin. De precieze prijs blijft een mysterie, toen ik het op Twitter vroeg kwamen er talloze verschillende prijzen als antwoord, maar laten we het er op houden dat ze onder de €2 per stuk zijn en dus lekker budgetproof.


Op de dop zit een borsteltje wat ik persoonlijk een must vind bij wenkbrauwpotloden. Na het bijtekenen wil je die harde lijnen wat verzachten en dan komt een borsteltje goed van pas. Nu moet ik wel zeggen dat het makkelijker was geweest als het borsteltje aan het potlood zelf vastzat, maar dat is een klein puntje van kritiek. Het is namelijk handiger om na het bijtekenen het potlood om te keren in plaats van het dopje zoeken (waar had je die ook alweer neergelegd?).


De potloden zijn zoals wenkbrauwpotloden horen te zijn. Niet te creamy, niet te gepigmenteerd en een beetje droog zodat je er goede streepjes mee kunt zetten. Hieronder zie je de swatches. Zwart is gewoon goed zwart, donkerbruin heeft (helaas voor mij) een wat rodere ondertoon en lichtbruin bevat zelfs shimmers, iets wat ik een beetje dubieus vind voor een wenkbrauwpotlood.


Mijn excuses voor de foto's hieronder, die zijn helaas wat wazig. Ik heb mijn ene wenkbrauw met zwart bijgetekend en de andere met donkerbruin. De potloden zijn fijn, maar, en nu kom ik hopelijk niet al te verwend over; mijn Chanel potlood is fijner. 

Vergeleken met mijn Chanel potlood zijn deze Essence potloden zachter en gepigmenteerder, wat betekent dat je op moet passen tijdens het bijtekenen. Als je iets te hard op het potlood drukt heb je meteen vrij dikke en eigenlijk ook te donker ingekleurde wenkbrauwen, wat er onnatuurlijk uit kan zien. De truc is dus om heel lichtjes bij te tekenen en om achteraf vooral het borsteltje te gebruiken om de harde lijnen te verzachten.



Zoals je hierboven kan zien heeft het donkerbruine potlood een rode ondertoon. Voor mij is deze kleur daarom niet geschikt, ik geef de voorkeur aan bruin zonder rood, want dat staat beter bij mijn haar- en huidskleur. Zwart is gewoon zwart en lichtbruin heb ik niet kunnen testen omdat deze kleur wegviel tussen mijn donkere wenkbrauwhaartjes. Voor blondines is deze kleur waarschijnlijk uitstekend geschikt, al blijf ik het apart vinden dat er shimmers in dit potlood zitten.

Als de kleuren goed zijn voor jou en je wil niet veel geld uitgeven aan wenkbrauwpotloden, ga dan voor de wenkbrauwpotloden van Essence. Het is even oefenen om de juiste druk te vinden die je op de potloden kan uitoefenen voor het mooiste resultaat, maar als je die eenmaal hebt gevonden dan heb je ook wel een heel fijn budgetproduct te pakken. 

Ik teken elke dag mijn wenkbrauwen bij en ik vind het dan ook belangrijk om een goed wenkbrauwproduct te gebruiken. Ik zal dus voortaan bij mijn Chanel in brun cendre 'sticken' maar ik sta uiteraard open voor nieuwe budget suggesties!

Essence is te koop via Kruidvat en de prijs per potlood ligt rond de €2.

Until next time,
Serena Verbon