woensdag 20 juli 2011

LOTD: Brown soft smokey met Sleek 'Oh So Special'

Toen ik aan het googelen was op celebrity make-up looks zag ik opvallend vaak een donkerbruine smokey terug. Het zag er niet al te moeilijk uit en het had zowel iets feestelijks als iets casuals. Geïnspireerd door deze looks ging ik zelf aan de slag, waarbij ik het populaire 'Oh So Special' palette heb gebruikt van Sleek Makeup. In deze video liet ik al eerder een look zien met dit palette, maar dit was echt een heftige partylook. Het leek me daarom ook leuk om jullie te laten zien dat je met hetzelfde palette een hele andere look kan creëren.





inspiratie

inspiratie

Voor deze look heb ik slechts gebruik gemaakt van 3 kleuren uit het Sleek Makeup Oh So Special Palette, namelijk Bow, Gift Basket en Noir. Bekijk hier mijn review en swatch artikel nog eens terug.

linksboven is Bow

linksboven is Gift Basket en rechtsonder is Noir



1. Prime je ogen met een eyeshadowprimer en eventueel een witte creamy base (NYX Jumbo pencil in Milk, bijvoorbeeld) om de kleuren intenser te maken.

2. Breng Gift Basket aan op het bewegend lid en in de crease.

3. Breng Bow aan in de binnenste ooghoeken.

4. Breng Noir aan in de buitenste ooghoeken.

5. Blend Noir met Gift Basket en werk de kleur wat omhoog met je kwast zodat het zo'n halve centimenter boven je crease uitkomt. Zorg ervoor dat je de oogschaduw 'rond' blend; beweeg je kwast met halfronde bewegingen, van links naar rechts. Dit zorgt voor het zachte, smokey effect.

6. Breng een klein beetje Bow aan onder je wenkbrauwen en blend dit goed uit met de andere kleuren, net zo lang tot alle harde lijnen zijn verdwenen. Deze look is soft & smokey, het moet er uit zien alsof het geen enkele moeite heeft gekost. Een natural look met net ietsje meer.

7. Breng Noir aan onder je oog en blend dit uit naar je binnenste ooghoeken. Maak de ooglook af met zwart oogpotlood boven en onder (ik kies voor potlood in plaats van een liquid eyeliner, omdat dit een zachtere look geeft) en zwarte mascara.




Een perfecte look voor overdag! Het laat mijn bruine ogen heel erg spreken (maar ook groene, blauwe, of grijze ogen springen eruit met deze kleuren). Ga je 's avonds stappen, borrelen of iets anders waarbij je er best wat feestelijker uit mag zien? Maak het zwarter onder je oog met Noir en gooi er nog wat lagen mascara en oogpotlood tegenaan. Vleugje bronzer, glossje bijwerken (of gebruik een vampy rode lipstick) en you're good to go.


De truc met overhangende oogleden (hooded eyes) is om vrij ver boven de crease te werken met oogschaduw. Het is even schrikken in het begin en het lijkt al snel te heftig, maar als je dit niet doet dan zie je niets meer terug van je oogschaduw. Doe je ogen dan ook vaak open en dicht tijdens het opmaken, om te zien of je goed zit met je oogschaduw.

Soms wenste ik echt dat ik van die heerlijke grote oogleden had zoals Lady Gaga ofzo, maar dan maar voor een dagje omdat ik mijn eigen ogen anders te veel zou missen. Het lijkt me echt gewoon een keer heerlijk om lekker veel ooglid te hebben!

Hier heb ik overigens de nieuwste Dior foundation op, precies mijn kleur! Verder draag ik hier een glossje van Shmink Cosmetics, hierover later meer. Mijn wenkbrauwen heb ik bijgetekend met een Chanel wenkbrauwpotlood in brun cendre en op mijn wangen draag ik Harmony van MAC. De uiteindelijke look doet me een beetje denken aan de MAC Fall 2011 look die Terry Barber creëerde op de Trend Presentation een tijdje terug.

Alweer een goede reden om Oh So Special aan te schaffen! Go get yours! Bestel via Boozyshop.nl of via SleekMakeup.com voor zo'n €8 per palette.

Willen jullie meer tips over hooded eye looks? Meer looks met Sleek palettes? Tell me ladies, I'm here to help.

Until next time,
Serena Verbon