zaterdag 30 juli 2011

Kiehl's Skincare voor een egalere teint

Uit jullie comments van het artikel van vanochtend kon ik opmaken dat jullie graag een review willen zien van mijn Kiehl's producten, de Highly Efficient Skin-Tone Corrector en de Over-Night Biological Peel. Beide producten hebben mijn huid mooier, gladder en voornamelijk egaler gemaakt. Littekens en donkere vlekjes zijn vervaagd en mijn huid heeft een fijnere structuur gekregen.




Kiehl's is een cosmeticamerk die van oorsprong is begonnen als apotheek in New York City. Het merk viert dit jaar zijn 160e verjaardag en ze hebben dus jarenlange ervaring op het gebied van skincare. Kiehl's heeft verschillende skincare lijnen waaronder de Dermatologist Solutions lijn, waar deze twee producten onder vallen. Deze lijn is speciaal ontwikkeld voor de huid die wel wat meer nodig heeft dan voeding of reiniging.

In Nederland vind je de enige Kiehl's Store aan de Hobbemastraat 4 te Amsterdam en in Belgie vind je vestigingen in Antwerpen (Lombardenvest 80), Brussel (Avenue Louise 94) en Gent (Koestraat 18). 



Mijn huidtype is te omschrijven als gemengd tot vet. Alleen mijn voorhoofd is vochtarm, mijn wangen zijn redelijk normaal (in elk geval niet droog) en langs de rand van mijn gezicht vanaf mijn jukbeenderen naar mijn kin heb ik een onzuivere huid met puistjes, vooral bij mijn kaaklijn heb ik hier last van.

Mijn grootste probleem is dat ik niet van mijn huid en puistjes af kan blijven. Ik zit er aan te peuteren wat helaas resulteert in wondjes die later een vrij donker litteken worden. Not. Pretty. I'll tell you that.



Nadat mijn Clinique Dark Spot Corrector op was gegaan ging ik daarom ook meteen op zoek naar een ander product wat mijn littekens en donkere vlekjes snel kon laten vervagen. Tijdens de VIP Shopdag winactie met Anne-Sophie liepen we de Kiehl's store in en heb ik me de Over-Night Biological Peel laten adviseren. Ik gebruik het product sindsdien niet elke avond, maar wel zo vaak mogelijk en ik merk echt verschil. Ook kreeg ik een proefje mee van de Skin-Tone Corrector, waar ik afgelopen dinsdag een fullsize product van heb aangeschaft.

De Over-Night Biological Peel is verpakt in een pompflacon van 50 ml en de prijs ligt zo rond de €40. De peel heeft een gelachtige structuur en voelt heel prettig en zacht aan op de huid. Het verdeeld heel zuinig, dus je hebt maar een klein beetje nodig. Ik breng de peel aan op een schone huid voor het slapen gaan en de volgende dag was ik het eraf met lauwwarm water.


Wat doet de peel precies voor je huid? Deze formule bevat een aantal werkzame stoffen die de huid exfolieren en ontdoen van onze dode huidcellen, waardoor de aanmaak van nieuwe huidcellen wordt gestimuleerd. Dit betekent sneller vervagende littekens en een zachte, stralende huid met een egale structuur.

Urea  en HEPES (Hydroxyethylpiperazine Ethane Sulfonic Acid) stimuleren de enzymen die van nature in je bovenste huidlaag (epidermis) voorkomen om de dode huidcellen los te weken en op te lossen, waardoor de aanmaak van nieuwe cellen weer wordt gestimuleerd. Grappig, op het lab gebruik je wel eens HEPES buffer voor celkweek, maar nu zie ik het een keer anders toegepast worden. Urea is een moisturizer, net als het ingredient Sodium Hyaluronate, het natriumzout van hyaluronzuur. Sodium Hyaluronate kan 1800 keer zijn eigen gewicht in water binden en is daarmee een van de meest krachtige moisturizers bekend.


De Highly Efficient Skin-Tone Corrector zit in een tube van 30 ml en kost €45,50. Niet cheap, maar zoals de naam van dit product al zegt, wel effectief. De corrector breng je aan onder je gebruikelijke dag- of nachtcreme. Het is een lichtgroene emulsie met een wat medicinale geur, maar van de kleur is niets meer terug te zien na uitsmeren.

De corrector bevat ook HEPES en daarnaast de werkzame stof glycolzuur. Glycolzuur wordt gemaakt uit suikerriet en komt van nature voor in fruit als fruitzuur. Glycolzuur heeft een exfolierend effect en maakt de huid zachter, gladder en stralender. 



Mijn donkere vlekjes, littekentjes en pigmentatie zijn stukken minder zichtbaar geworden sinds ik de corrector en de peel samen gebruik. Volgens mij zijn deze producten een perfecte combo en snelle oplossing voor een egale huid, want ik zag binnen zo'n 2 weken al positief resultaat.

foto zonder flits, hier draag ik alleen mascara

Beide producten zijn geschikt voor alle huidtypen, zowel een droge/rijpere huid als een vette huid met acne. Het is geschikt voor het vervagen van pigmentvlekken, acnelittekens en andere donkere vlekjes in je gezicht, decolleté of handen. Als je hier last van hebt dan kan ik je deze producten van harte aanbevelen! Ik hoop dat jullie wat aan deze review hebben gehad.

Until next time,
Serena Verbon