vrijdag 8 juli 2011

I'm finally NAKED!

Yes, dat lezen jullie goed. Ik heb dan eindelijk, na talloze mislukte pogingen, het beruchte Naked palette van Urban Decay te pakken. Hoe dan? Na een tip van een lieve bezoeker die zei 'snel, het Naked palette is weer op voorraad bij BeautyBay.com'. Ik wist niet hoe snel ik het palette in mijn winkelmandje moest mikken! Een week later had ik dan eindelijk het palette in handen. Is het net zo amazing als ik had gedacht? Klik verder voor swatches en een everyday- en evening look.





Ja, jongens, hier is ze dan!



Het palette is van een donkerbruin pluche materiaal en de letters NAKED staan groot gedrukt in gouden metallic letters op de voorkant. Kan niet missen dus. Het palette wordt geleverd in een doorzichtige doos met een mini eyeshadow primer potion (niet op foto) en in het palette zit een mooie synthetische oogschaduw kwast van goede kwaliteit. Het is de mooiste kwast die ik tot nu toe in een palette heb gekregen en ik moet zeggen dat de kwast ook goed aanbrengt (al gebruik ik liever andere kwasten om mee te blenden).


De zon scheen laag dus de foto's kunnen wat gelig overkomen en in het echt zijn de kleuren nog vele malen mooier. Op de foto hierboven kun je wel goed de shimmers zien die sommige kleuren bevatten. 


Het palette heeft een breed spiegeltje aan de binnenkant en bestaat uit 12 schitterende kleuren die variëren van poederig roze naar bronze naar rokerig grijs. De kleuren zijn zo gekozen zodat je er hele mooie neutrale everyday looks mee kan maken, maar met de donkere kleuren kun je er ook weer een prachtige avondlook mee creëren. Alle kleuren combineren mooi met elkaar. Sommige oogschaduwkleuren hebben een matte finish, weer andere zijn shimmery/metallic.

Het is heel erg slim van Urban Decay om al deze kleuren bij elkaar in een palette te combineren. De meeste vrouwen gaan voor een natuurlijke look (kijk maar naar de 'Zou je liever' van gisteren) en deze kleurtjes zijn uitermate geschikt voor die gewilde nude look. De kleuren zijn onderling goed te combineren en vallen volgens mij bij iedereen wel in de smaak. De balans tussen de verschillende finishes (matte en shimmer/metallic) en de kleurnuances is ook goed gekozen. Er is precies genoeg 'licht', 'medium' en 'donker'. Al deze factoren, plus de goede kwaliteit van de Urban Decay oogschaduw, dragen bij aan de populariteit van dit palette. 


Hieronder volgen de swatches! Helaas zijn de foto's van de pans niet heel erg kleurrealistisch door de lage zon die erop scheen, helaas kwam ik hier later pas achter. De swatches zijn stukken beter gelukt, de kleur die je ziet komt dicht in de buurt van de echte kleuren op de huid. Excuses dus voor de belichting van de foto's!

Virgin, Sin, Naked en Sidecar

Virgin, Sin, Naked en Sidecar

Buck, Halfbaked, Smog en Darkhorse

Buck, Halfbaked, Smog en Darkhorse

Toasted, Hustle, Creep en Gunmetal

Toasted, Hustle, Creep en Gunmetal

Looks!

Hieronder heb ik een everyday ooglook gemaakt met Halfbaked op het bewegend ooglid en Smog en Darkhorse in de crease. Onder mijn ogen heb ik Toasted aan de binnenkant en Hustle aan de buitenkant. Om deze everyday look iets meer pit te geven heb ik een berrykleurtje op mijn lippen, de Inglot Lip Paint nummer 58.




Als je direct vanuit je werk naar een borrel of feestje gaat hoef je er alleen nog maar een donkere kleur overheen te knallen. Ik heb de kleur Creep over de crease aangebracht wat het geheel meteen een stuk donkerder en partyproof maakt. Creep breng ik ook bij de buitenste hoeken onder mijn ogen aan en de waterlijn kleur in met zwart oogpotlood. De berrylips vervang ik voor een nude glossje, namelijk NYX in de kleur 159 - Smokey look (one of my faves!).

Op deze manier ben je in een mum van tijd omgetoverd van kantoormiep naar partychick, het scheelt een hoop tijd en werk.




Zo zie je maar weer, je kan alle kanten op met dit palette. Ik denk dat ik er voornamelijk everyday looks mee zal maken, maar ook voor partylooks is het Naked palette zeer geschikt. Ik ga veel plezier aan mijn Naked palette beleven, dat merk ik nu al. Ik snap waarom dit palette populair is, maar toch denk ik wel dat het voornamelijk komt omdat het flink opgehyped is. Het palette is schitterend, daar ben ik het zeker mee eens, maar laten we eerlijk zijn. Zo lang het niet is gemaakt van vloeibaar goud, verpulverde diamanten, eenhoorn manen en nyannyancat regenboogstralen snap ik niet waarom het steeds zo snel is uitverkocht. Overigens komen de kleuren Sin en Smog ook voor in het Urban Decay AMMO palette. 

Wat vinden jullie van het NAKED palette? Momenteel is het palette helaas weer uitverkocht bij BeautyBay.com, maar houd deze webshop goed in de gaten want ze worden regelmatig weer aangevuld! 

Ik heb via BeautyBay trouwens €35,90 betaald voor dit palette en de verzendkosten naar Nederland bedragen €4,50. Per oogschaduwkleurtje komt dat neer op zo'n €3,40. Dit zijn erg schappelijke prijzen en ik raad deze webshop dan ook zeker aan! Ze verkopen heel veel Urban Decay en Stila (die smudge sticks zijn THE BEST!) en andere merken die niet in Nederland verkrijgbaar zijn, dus ik zou zeker eens even een kijkje nemen. De Stila Smudge Sticks zijn via deze site zelfs goedkoper dan de sticks die ik begin dit jaar in de Sephora in New York heb gekocht, kun je nagaan. Voortaan koop ik ze dus gewoon hier! www.BeautyBay.com - go check it out! Ik stel me niet aansprakelijk voor aankopen :-)

Until next time,
Serena Verbon