zaterdag 9 juli 2011

Catrice Papagena paletten

Begin april liet ik jullie de preview zien van de limited Catrice Papagena collectie en nu heb ik dan eindelijk de paletten in huis gehaald. Klik hieronder voor swatches van Birds of Feather en Rumble in the Jungle (met deze laatste heb ik ook een tropische look gemaakt).





De paletten hebben hetzelfde formaat als de andere Catrice 'Absolute eye colour quads', maar deze Papagena varianten zijn bedrukt met een leuke graphic van tropische bladeren. De kleuren van de Papagena collectie zijn over het algemeen groen en khaki met hier en daar exotische kleuraccenten zoals felpaars en gifgroen. Heerlijke kleuren voor de zomer!

C01 - Rumble in the Jungle.


in de pans zijn mooie, tropische printjes gedrukt.


swatches Rumble in the Jungle


C02 - Birds of Feather




swatches Birds of Feather 


De tropische kleurtjes uit het Rumble in the Jungle palette inspireerden mij meteen voor een knallende zomerlook! Ik heb de gifgroene kleur over mijn bewegende ooglid aangebracht, de paarse kleur in en boven de crease, de gouden kleur als highlight onder de wenkbrauwen en de donkere khakikleur onder mijn ogen.






Verder heb ik op mijn lippen een Lip Polish van Topshop in de kleur Coral en op mijn wangen heb ik een Eyeko blush in de kleur Coral Crush.

Catrice oogschaduw is fijn om mee te werken. De oogschaduw is zacht en blend goed samen met andere kleuren. De kleuren zijn goed gepigmenteerd (niet zo goed als Sleek, moet ik zeggen) en de prijs van de paletten is lekker budget. Deze paletten kosten per stuk €4,49. 

Catrice heeft slechts 4 van deze quads in hun vaste assortiment, dus deze limited Papagena paletten zijn een welkome afwisseling. Rumble in the Jungle is geschikt voor feestelijke, zomerse looks en Birds of Feather is geschikt voor neutralere, everyday looks. Beiden paletten zijn echte aanraders om toe te voegen aan je stash. Catrice is te koop bij de meeste Kruidvat filialen, maar deze collectie is limited, dus wacht niet te lang!

Wat vinden jullie van de Papagena collectie, hebben jullie al wat gescoord of iets op het oog?

Until next time,
Serena Verbon