vrijdag 8 juli 2011

Drie make-up producten...


Tijdens de 'Zou je liever' van gisteren ontstond er een kleine discussie over het feit dat ik heb gezegd dat ik vind dat iedereen er mooier  uitziet met make-up, wat natuurlijk niet betekent dat je er niet mooi uitziet zonder. Het was totaal niet mijn bedoeling om meisjes hiermee een negatief zelfbeeld aan te praten 'alsof iedereen perse make-up moet gebruiken om mooi te zijn'. Integendeel! Je bent mooi zoals je bent en wees daar trots op. Maar laten we eerlijk zijn, een laagje mascara, een beetje blush en een lipglossje laat ons er toch wel een stukje charmanter uitzien, of niet?





Als ik puur naar mezelf kijk dan vind ik mezelf er beter uitzien met een laagje mascara, wat concealer, bijgetekende wenkbrauwen en een blosje, om maar even wat op te noemen. Ik ben geen voorstander van een plamuurlaag en bergen make-up, maar make-up is toch wel een hele leuke en handige manier om je mooie features te accentueren en de minder mooie te camoufleren. Ik gebruik make-up omdat ik me er goed bij voel. Mijn oneffenheden zijn verdoezeld, mijn blik is frisser, mijn ogen lijken groter en door het blosje op mijn wangen zie ik er wat gezonder uit. Ik zie eruit als mezelf maar dan net ietsje beter. Als ik na het make-uppen in de spiegel kijk voel ik me dan ook automatisch een stukje beter en zekerder en het is altijd fijn om lekker in je vel de deur uit te stappen. 

Zoals ik het bij mezelf zie, zie ik het ook bij anderen. Mijn vriendinnen zijn allemaal heel erg mooi, maar met make-up zijn ze gewoon net wat mooier. Natuurlijk alleen als ze make-up met mate gebruiken, maar zelfs met een zwaardere ooglook (als we gaan stappen) zijn ze mooier dan au naturel. Zo denk ik er over, misschien zijn jullie het hier absoluut niet mee eens of misschien delen jullie ook deze mening.

Ik ren vaak genoeg de deur uit zonder make-up omdat ik me de laatste tijd steeds vaker verslaap (het wordt steeds drukker met de site en nu ook de webshop, waardoor ik pas rond een uur of 3 of 4 's nachts naar bed ga). Ik voel me dan niet onzeker, maar als ik word herkend door een lezeres van de site dan denk ik achteraf 'jeetje, lekker representatief voor een eigenaresse van een beautyblog'. Op het moment zelf komt die gedachte niet bij me op, ik loop dan veel te hard te glunderen om het feit dat iemand zo tof is om me aan te spreken en me te vertellen dat ze mijn blog volgen, dat beschouw ik echt als een heel groot compliment! Gelukkig lach ik altijd heel veel, want...

En zo is het! Goed onthouden!

Goed, nu over tot de titel van dit artikel. Ik zat in de bus en ik bedacht me ineens 'als ik de rest van mijn leven nog maar 3 make-up producten zou mogen gebruiken, welke zouden dat dan zijn?'. Ik vroeg het mijn vriendinnen en zij kwamen met;

Jacq: concealer, blush, mascara
Hester: concealer, mascara, oogschaduw (dat is ook alles wat ik gebruik, hahaha)
Maren: mascara, wenkbrauwpotlood, blush
Nena: eyeliner, mascara, blush
Larissa: foundation, mascara, bruin oogpotlood



Op de foto hierboven draag ik links totaal geen make-up en rechts heb ik slechts 3 verschillende make-up producten op. Kunnen jullie raden welke? Wat een verschil maken deze 3 producten al he?

Om 12 uur 's middags plaats ik een extra artikel met een foto van de 3 producten die ik hierboven op heb. Ik ben benieuwd of iemand het goed heeft. Verder zou ik ook graag willen weten welke producten jullie zouden kiezen als je voor de keuze stond. Zet alles in een comment hieronder, ik ben erg benieuwd!

Until next time,

Serena Verbon