dinsdag 19 juli 2011

Aussiefied Event

De Amerikaanse haargoeroe Tom Redmond is de bedenker van Aussie, een fantastisch haarverzorgingsmerk dat vooral bekend staat om hun legendarische 3 Minute Miracle Reconstructor, een voedend haarmasker die award na award heeft binnengesleept. Tijdens een vakantie in Australie, way back in 1979, maakte Tom kennis met de plaatselijke fruitsoorten en authentieke kruiden. Hij raakte geïnspireerd door de verzorgende bestanddelen en de explosie aan intense aroma's die zij verspreiden. Na een hele hoop geëxperimenteer ontwikkelde hij uiteindelijk 3 Minute Miracle Reconstructor..



Misschien dat jullie Aussie nog kennen, want zoveel jaar geleden lag het gewoon in de Nederlandse schappen, destijds met een donkerpaarse verpakking. Waarom weet niemand, maar op een gegeven moment verdween het merk uit Nederland. Als jong meisje baalde ik hier ontzettend van, want ik was een total Aussie addict. Het 3 Minute Miracle haarmasker maakte mijn haren lekker zacht en glad, maar het was vooral de verslavend lekkere geur die het hem deed. 

Sindsdien kochten we Aussie zodra we de kans kregen. In Amerika slaan mijn zusjes en ik altijd wat Aussie producten in en laatst in London heb ik ook nog wat Aussie meegesmokkeld. Jullie begrijpen dat ik erg blij was met het nieuws dat Aussie binnenkort weer in ons landje te koop zal zijn. Vanaf oktober 2011 is Aussie verkrijgbaar bij Etos. 

Om te vieren dat Aussie terug naar Nederland komt werd er een leuk event gehouden in Strand Zuid, Amsterdam. Het Aussified event gaf ons het gevoel op vakantie te zijn, ondanks de regen en het gure weer, door de Ultimate Aussie Experience. Maar hierover later meer. Hieronder een paar overzicht foto's van het event.



Tara 'Kittehs Cupcakes'

Suzanne 'Fashionisaparty.com' & Vera 'VeraCamilla.nl'


Dj's Broekjevol 'Bas Kosters' en Bloesjevol


Na de vertoning van de Aussie promovideo die het ultieme Aussie gevoel weergaf was er een kleine explosie van confetti. Tussen de snippers lagen trofeetjes en als je een trofee te pakken had kon je hiermee een extraatje winnen. Jullie begrijpen dat de zusjes Verbon er meteen op af doken :-)


Het extraatje bleek een heerlijke 7-minuten-durende hoofdmassage door een best wel fijne man. Op de achtergrond zie je de kok die een fantastisch BBQ Buffet voor ons had klaargemaakt. 





Helemaal ontspannen aten we eerst wat van het lekkere BBQ Buffet en vervolgens maakten we ons klaar voor de Ultieme Aussie Experience. We stonden buiten voor een tent te wachten en kwamen er al snel achter dat we onze jas en schoenen uit moesten doen voor deze Experience. En als klap op de vuurpijl zouden we ook nog eens geblinddoekt worden. We werden een beetje bang...

Toch overwon de nieuwsgierigheid en hebben we het er gewoon op gewaagd.


Eenmaal met blote voetjes in het zand en geblinddoekt werd ik meegevoerd in de tent. Mijn hoofd, nek en schouders kregen een korte massage, ik hoorde fluitende vogeltjes, geroezemoes, het geluid van zee in de branding, ik voelde een warm zomerbriesje op mijn huid en ik rook zonnebrandolie en kokosnoten. Ik was op vakantie! Het was lekker warm in de tent en ik werd meegevoerd van een strandstoel naar een barretje waar er met me werd gedanst naar een luie chillstoel waar ik een paraplu vast moest houden omdat er een zomerse regenbui aankwam. De warmte, de geluiden en de geuren lieten me even 10 minuten in de waan dat ik niet in Nederland was. 

Helaas, nadat ik weer de tent uit was gezet en ik mijn blinddoek af deed stond ik gewoon weer op de Nederlandse straatstenen en was het koud en guur. Het was wel even wennen om geblinddoekt op een vrij rap tempo meegevoerd te worden, maar de mensen in de tent deden het uitstekend. Het was echt iets wat je mee had moeten maken, het is lastig te omschrijven, maar het was fantastisch! Ik was echt even 10 minuten op vakantie.


Na afloop kregen we een goodiebag mee met de legendarische 3 Minute Miracle Reconstructor en een shampoo en conditioner van de Miracle Moist lijn. Fijn! Mijn eigen Miracle Moist conditioner uit London begon namelijk al bijna op te raken :-)

Tegen de tijd dat Aussie bijna in de winkels ligt zal ik een review schrijven over deze producten. Ik gebruik Aussie al vrij lang en ik ben er zeer lovend over, maar omdat het niet in Nederland te koop is heb ik er nooit eerder over geschreven. Mocht je Aussie tegenkomen op vakantie, sla dan zeker wat in als je niet wil wachten tot oktober!


Om het heerlijke, ontspannende vakantiegevoel thuis verder te beleven zat er in de goodie bag ook zo'n hoofdmassage gadget. De locatie, de heerlijke BBQ, de hoofdmassages, de onvergetelijke Aussie Experience en de fantastische goodiebag maakten dit event tot een van de leukere PR events. Ik schrijf niet altijd over de events die ik bezoek, maar deze was toch echt wel een artikeltje waard!

Goed, be prepared to get Aussified! Vanaf oktober 2011 ligt Aussie in de schappen bij Etos. De shampoo's en conditioners zullen €6,99 gaan kosten en de haarmaskers €8,99. Vanaf het moment dat je de geur ruikt zijn jullie verkocht, I'm sure! Bekijk de site vast op www.aussiehair.com voor meer informatie.

Until next time,
Serena Verbon