maandag 18 juli 2011

10 things I love in my appartment

Zo'n 2 jaar geleden ben ik op mezelf gaan wonen. In het begin was het wel gek om niet zomaar de kamer van mijn zusjes of de huiskamer in te wandelen voor wat gezelschap, maar daar was ik snel aan gewend. I love my appartment! Het is zo fijn om je eigen plekje te hebben, het in te richten naar jouw smaak en om boodschappen te kopen die alleen jij lekker vindt. Na de klik laat ik jullie mijn 10 meest favoriete items zien uit mijn appartement.






1. Mijn bed. Ik heb een heerlijke, megagrote boxspring van IKEA met een fluffy donzen dekbed. Mijn bed is lekker bouncy & comfy en ik heb dan ook elke ochtend grote moeite om mijn bed uit te komen. I love my bed!





2. Mijn katjes! Coco (meisje) en Clarence (jongen) zijn broer en zus en ik kocht ze ruim een jaar geleden. De tijd vliegt, eind november worden ze alweer 2 jaar oud. Het zijn enorme schatjes en ondanks dat ze elkaar soms achterna zitten en plagen (het blazen en terroriseren is gelukkig opgehouden) zijn ze ook lief voor elkaar. Als Coco ergens van is geschrokken snelt Clarence naar haar toe en dan doen ze neusje-neusje, wat haar dan weer een beetje gerust stelt. Ik vind het leuk om ze snoepjes te geven en om ze lekker te zien chillen. I love my cats!


3. Mijn orchidee. Een van mijn favoriete bloemen is een orchidee en deze orchidee kreeg ik van mijn vriendin Caroline als housewarming gift. Inmiddels heb ik de orchidee uit zijn lange hoge vaas gehaald en in een pot gestopt. De orchidee is groter geworden, heeft meer bloemen gekregen en staat te pronken in mijn slaapkamer. Het staat heel sfeervol en gezellig. Dit is de enige plant die het zo lang levend heeft uitgehouden bij me, maar ik moet zeggen dat ik mijn orchidee dan ook trouw wekelijks voorzie van een beetje water. I love orchids!


4. Nagellakstash. Hier ben ik best een beetje trots op. Ik hou van nagellak en ik vind het leuk dat ik een soort nagelsalon at home heb met deze nagellakrekken. Elke keer als een nieuw persoon (een meisje) mijn stash zo mooi ziet uitgestald dan wordt er een gilletje geslaakt. I like that :-)


5. My Shoe Collection. Ik ben gek op hoge hakken! Ze maken mijn benen slanker, mijn figuur eleganter en ik toren lekker boven iedereen uit (nou ja, dat denk ik dan). Ik heb er naar mijn mening veel te weinig! Momenteel crave ik zwarte Sam Edelman pumps waarvan de achterkant is bezaaid met studs, so pretty! Ik ontdek steeds meer mooie pumps die ik MOET hebben tijdens het surfen op Fashiolista.com - that site is bad for my wallet, I'm telling you.


6. Mijn sieraden hoekje - this is where the Serenity Designs magic happens! Het is niet groot, maar ik heb dan ook maar een kleine collectie en dit is voorlopig voldoende. I love creating jewelry!




7. Mijn serviesgoed. Ik ben dol op bordjes, kommetjes, theepotjes, kopjes en noem maar op. Het liefst met een Aziatisch tintje. Ik koop vaak los serviesgoed, 2 kommetjes hier, 2 bordjes daar. Ik hou er van!


8. My magic wall! Iedereen die deze muur voor het eerst ziet MOET gewoon even voelen. Is dat echt doorgestikt leer? We wisten dat Serena pimp was, maar ZO pimp? Ha, fooled you! Dit is een 3D behangetje. Het is dus gewoon glad, maar door de print, de structuur en de mooie schaduweffecten lijkt het net echt. I love it!


9. My Kitty Pillows. Gewoon, omdat het kan. Om te laten zien dat ik wel volwassen ben, maar toch ook weer niet ;-) Hoe oud ik ook word, het kleine meisje die dol is op kleine, schattige dingetjes (o.a. Hello Kitty) zal nooit verdwijnen. 


10. My Persian Carpet. Mijn moeder betaalde de helft mee gelukkig, want het is een erg kostbaar kleed. Prachtig handgeknoopt met verfijnde details in een licht kleurenpatroon. Het geeft zoveel meer sfeer aan mijn appartement en het is fijn om gewoon in kleermakerszit op het kleed te zitten. Soms kijk ik tv terwijl ik op de grond zit, met mijn rug tegen de bank aan. Ook Clarence en Coco zijn blij met mijn tapijt, ze liggen er vaak lekker op te chillen. Het staat gezellig, sfeervol, chic en warm. I love my carpet!

Zo, dat waren mijn 10 meest favoriete items uit mijn appartement. Wat zijn jullie favoriete items uit je appartement of kamer? 

Until next time,
Serena Verbon