woensdag 29 juni 2011

Make Up Store - Show Girl - Fall Look 2011


De najaarslook van Make Up Store is geïnspireerd op de shows van Las Vegas. Deze theatrale look bestaat uit uitbundige, opvallende kleuren met heel veel glitter en glamour. Staalblauw, goudgeel en heel veel aubergine en wijnrood. Dit najaar gaat Make Up Store voor sensueel, duister en feestelijk. Een beetje Moulin Rouge meets Dita von Teese.





een deel van de Show Girl collectie

v.l.n.r.: microshadow in Backstage en Nightclub en cybershadow in Metallic Plum en Rising Sun

swatches van Nightclub, Backstage, Metallic Plum en Rising Sun

De swatches zijn in het echt mooier en intenser, maar ik vind het moeilijk om met mijn nieuwe camera swatches te maken van oogschaduw (still practising on that!). Wat vinden jullie van deze kleuren uit de Show Girl collectie? Zo op het eerste gezicht lijken het een beetje bij elkaar geraapte kleuren, vinden jullie niet? Dat is nu juist het leuke van Make Up Store, de kleuren van hun limited editions zijn zo gekozen zodat je uitgedaagd wordt om er creatief mee om te gaan, om er spannende combinaties mee te maken of om de kleuren juist te combineren met bijpassende kleuren die je al had. Je krijgt niets kant-en-klaar, ze willen de creativiteit in je losmaken. Spelen met kleuren!

glitter eyeliner in Showstopper (zilver) en Dancing Queen (blauw)

swatches van Showstopper en Dancing Queen - mooie dekkende glitters

lipgloss Lily (paarsrood) en Viola (violet), lippotlood In The Flashlight (paarsrood) en oogpotlood Awesome Performance (aubergine)

swatches v.b.n.b.: Lily, In the Flashlight, Viola en Awesome Performance

lipstick Drama (sheer oranjerood) en Multi Lash mascara

swatch: Drama lipstick

Omdat Make Up Store dit jaar 15 jaar bestaat worden er gedurende het hele jaar limited editions uitgebracht in een glimmende metallic gouden verpakking. Met de release van de Show Girl collectie worden er speciale anniversary lipglossjes uitgebracht in de kleuren Pink en Gold. Ze zitten in een tube van 10 ml en de glossjes zijn werkelijk schitterend! Ze zitten bomvol subtiele shimmers in iriserende kleuren en ze geven een hele mooie glans zonder te veel te plakken. De echte lipgloss lover moet deze glossjes zeker even van dichtbij gaan bekijken!




Mijn handen jeukten om een look te maken met deze nieuwe najaarskleuren van Make Up Store. Ik maakte vlug productfoto's en ging aan de slag. Ik begon met een schone huid en een basis van Illamasqua's nieuwste pareltje Skin Base Foundation in de kleur nr. 10 gevolgd door MAC Mineralized Skinfinish Naturel in Medium Plus. Deze combinatie geeft mijn huid echt die flawless look, zoals je ziet. Echter, na een tijdje begin ik heel erg te shinen, dus ik heb het vermoeden dat de Skin Base Finish te voedend is voor mijn huid, maar dit moet ik nog beter testen.

Hieronder heb ik alleen de cybershadow Backstage als blush aangebracht en mijn lippen ingekleurd met het lippotlood In The Flashlight. Op zich is deze look ook al mooi zo, nog een beetje eyeliner en mascara en het is een prima everyday look met als eyecatcher berry lips. Ik vind de matte finish wel erg mooi zo. Ondanks de opvallende kleur is het toch heel zacht en lieflijk.


Hieronder heb ik de lipgloss Lily over het lippotlood aangebracht, voor iets meer kleur en shine. Berry Lips gaan weer helemaal een hit worden dit najaar, net als vorig jaar (klik hier). I love Berry Lips!


Ik wilde zoveel mogelijk make-up tegelijk uitproberen dus koos ik voor Nightclub aan de binnenkant van mijn ogen, Backstage voor mijn bewegende ooglid en Metallic Plum voor mijn crease en onder mijn ogen. Ik heb alles mooi samen geblend om de harde lijnen te verzachten. Om de ooglook af te maken heb ik een zwarte cateye eyeliner gezet met daarover heen de blauwe glitter eyeliner Dancing Queen. Op de waterlijn de auberginekleurige Awesome Performance.

Het is een explosie van kleuren en het is zeker erg opvallend en Show Girl-like. Toch is de combinatie niet zo heel geslaagd voor het dagelijks leven denk ik, maar misschien was ik gewoon wat te enthousiast met deze kleuren, hahaha! De kleuren anders gecombineerd, of apart, zijn echter schitterend en ik weet zeker dat er iets van deze collectie tussen zit waar jullie verliefd op zullen worden.




Backstage als blush in plaats van oogschaduw was een goed idee, de kleur is mooi warm op mijn wangen. Het matte, bessenkleurige lippotlood In The Flashlight is ook zeker favoriet bij mij, die zal ik vaker gaan dragen met alleen een laagje lippenbalsem erover heen. De Anniversary glossjes en de glitter eyeliners zijn ook zeker de moeite waard. 

Deze Fall collectie ligt pas na de zomer in de Make Up Store schappen. De prijzen liggen per product zo rond de €15. Voor meer informatie over de Make Up Store te Amsterdam klik hier.

Wat vinden jullie van deze heftige najaarskleuren?

Until next time,
Serena Verbon