donderdag 30 juni 2011

Sleek - Caribbean Collection

Het ultieme vakantiegevoel? Zon, zee, strand en een paar hot guys die je de hele dag door heerlijke cocktails komen brengen, je rug insmeren en je frisse lucht toewuiven met een palmblad. Het geluid van de golven, de geur van je verwarmde huid en het gevoel van je gebruinde voeten in het zand. De zomerse limited Caribbean collectie van Sleek brengt me al helemaal in de vakantiestemming met deze tropische knalkleuren! Klik verder voor swatches en een look.





De Caribbean collectie (limited edition) bestaat uit het kleurrijke oogschaduwpalette Curaçao, een oranje blush genaamd Aruba en een oranje pout polish genaamd Bonaire. De ABC eilanden dus die wij het beste kennen als de Nederlandse Antillen (maar sinds de onafhankelijkheid van Aruba en Curacao kunnen we daar officieel niet meer van spreken). Onze Arubaanse stagiaire op het lab, Adrienne, zal het geweldig vinden dat er zo'n mooie blush naar haar land is vernoemd. 



Mijn eerste gedachte bij het zien van deze collectie was: heftig! Ik was nog wel het meest bang voor de blush, ik kon me niet voorstellen dat zo'n feloranje kleur mij zou flatteren. Verder ben ik meer van de neutral/bronze kleurtjes, dus ik wist me zo 1-2-3 ook geen raad met de felle kleuren uit het Curaçao palette. Toch ben ik meer dan tevreden over het eindresultaat, wat jullie onderaan dit artikel kunnen zien. 

Aruba blush

De Aruba blush heeft een fijne, zachte structuur en de blush is sterk gepigmenteerd. De kleur is oranje met een zweempje koraalroze. Het is geen knallend oranje, maar een iets zachtere tint. Als jullie bekend zijn met de term tangerine dan zou ik deze kleur zo kunnen omschrijven. Omdat de blush zo gepigmenteerd is raad ik aan om een stippling brush te gebruiken. Een stippling brush is een luchtige, niet-compacte kwast die slechts een vleugje kleur oppakt. Als je je stippling brush eenmaal in de blush dipt zit er in principe al voldoende op je kwast. Op deze manier bracht ik de blush bij mezelf aan en dat ging heel goed zo.

swatch Aruba blush - links dik aangebracht en rechts vervaagd

De Pout Polish is nog wel het beste te vergelijken met een Tinted Lip Conditioner van MAC, maar dan zijn de Pout Polishes wat meer gel-achtig terwijl die van MAC meer creamy zijn. Het is een getinte lippenbalsem in een potje. De kleur is goed te zien op je lippen, maar het is wel iets sheer en glossy en dus niet geheel dekkend.

Pout Polishes bevatten verzorgende bestanddelen zoals jojoba-, avocado- en zoete amandelolie die de lippen beschermen en voeden. Ook bevatten ze SPF15 die je lippen beschermen tegen schadelijke UV straling. Als je op vakantie gaat neem dan zeker een lippenbalsem mee met een SPF, bijvoorbeeld een Pout Polish!

Bonaire Pout Polish

swatch Bonaire Pout Polish

hier draag ik alleen de Aruba blush en de Bonaire pout polish

Het pronkstuk van de Caribbean Scene collectie is toch wel het schitterende I-divine oogschaduw palette bestaande uit 12 tropische kleuren. De namen van de kleuren zijn elk vernoemd naar cocktails en shotjes, ik herkende alle namen. Ja, dat weet ik dan weer, hihi! Good times, good times...



bovenste rij v.l.n.r.: Tequila Sunrise, Martini, Blue Hawaiian, Bloody Mary, Screwdriver, Green Iguana
onderste rij v.l.n.r.: Apres Midori, Blue Lagoon, Purple Haze, Green Martini, Singapore Sling, Espresso Martini

De helft van de kleuren heeft een metallic finish en de andere helft is mat, bij de swatchfoto's hieronder is dit goed te zien. De metallic oogschaduwkleuren zijn het meest gepigmenteerd. De kleur Blue Hawaiian is mat en het minst gepigmenteerd van allemaal.

close-up linkerhelft

Tequile Sunrise, Martini, Blue Hawaiian, Apres Midori, Blue Lagoon, Purple Haze

close-up rechterhelft

Bloody mary, Screwdriver, Green Iguana, Green Martini, Singapore Sling, Espresso Martini

Zoals ik al eerder aangaf wist ik niet zo goed wat ik met de felle kleurtjes aan moest, dus besloot ik me te laten inspireren door mijn nieuwe vest. Het vest is grijsgroen van kleur met feloranje accenten, dus koos ik voor Green Martini en Bloody Mary. Omdat ik altijd al eens geel heb willen gebruiken in een look koos ik ook voor Screwdriver.








Deze Sleek collectie is verkrijgbaar vanaf 6 juli 2011 in diverse (Nederlandse) webshops zoals Boozyshop.nl of Alicejohavesentials.nl. Mail deze shops vast om je naam op de pre-order wachtlijst te zetten, want deze collectie is erg gewild (vooral het oogschaduw palette) en ze vliegen dan ook de deur uit! Het gaat hier om een limited edition, dus als je het graag wil hebben wees er dan snel bij.

De prijzen zijn lekker budget-proof! Voor het palette betaal je gemiddeld €7,95, voor een blush €4,95 en voor de pout polish €6,50.



Toch wel mooi, die felle kleurtjes. Ze zijn prima te combineren als een draagbare everyday look, maar ook kun je er helemaal LOS mee gaan en er lekker mee knallen. Espresso Martini, de donkere kleur rechts onderin het palette, is tevens een heerlijke kleur voor smokey eyes.

Ik ben erg te spreken over deze Sleek collectie. De kwaliteit is dik in orde, de producten zijn goed gepigmenteerd en de verpakkingen zien er chic uit. Gewoon zwart, strak en door de palmboompjes ook een beetje speels. De prijzen zijn low-budget te noemen en als je ziet wat voor kwaliteit je er voor terugkrijgt snap ik heel goed waarom de limited Sleek palettes zo snel zijn uitverkocht steeds.

Run for it!

Until next time,
Serena Verbon