woensdag 1 juni 2011

Inglot Haul

Na de MAC Trend Presentatie van laatst ben ik met een stel andere beautybloggers naar het Inglot filiaal afgereisd. Helaas zit het filiaal niet midden in het centrum, maar believe me guys, it's worth the trip. Het filiaal ziet er prachtig uit, mooi groot en ruim opgezet, helder en licht. De MUA's die er werken zijn leuk, vlot en vriendelijk. En de make-up, oh boy! De prijzen zijn, gezien de kwaliteit, erg betaalbaar. Jep, dit Poolse merk heeft mijn hart veroverd.


Hieronder eerst even een paar overzichtfoto's van de store. Inglot zit gevestigd in Amsterdam aan de Van Baerlestraat 8 in Oud-Zuid (de P.C. Hooftstraat uitlopen en dan naar rechts). Vanaf Centraal kan je tram 1, 2 of 5 pakken die dwars door het centrum gaan en uiteindelijk langs halte Van Baerlestraat komen. Onderstaande fotocredits gaan naar Vera Camilla.





Inglot's Freedom System is magic! Toen ik op Twitter vroeg wat Inglot's must-haves zijn werd mij dit systeem van harte aanbevolen door jullie. Je krijg een magnetisch bord waarop je jouw kleurtjes naar keuze kan rangschikken, zo kan je lekker schuiven en spelen en jouw persoonlijke palette samenstellen. Ben je klaar, dan worden de kleurtjes in een palette gedrukt. Ze blijven zitten door een magnetisch systeem. Ideaal! De Freedom Palettes zijn verkrijgbaar in verschillende formaten. Het kleinste palette bevat 2 kleuren en de grootste maar liefst 20 kleuren. De paletten zelf zijn ook stapelbaar, je kan de paletten gewoon op elkaar klikken. Best invention e-var!









Ik kreeg mijn aankoopjes verpakt in een superlief klein Inglot tasje. Knalroze met paarse hengsels. Like it was meant to be!



Ik kocht een Freedom Palette met 4 kleuren, een lip paint (nr. 58), een nagellak (XL1) en een liquid eyeliner (nr. 36).


De 4 kleuren die ik koos voor mijn Freedom Palette zijn 463 (een cremekleurige highlighter met gouden shimmers), 460 (een lila/leverkleur met gouden shimmers), 37 (een donkerbruine oogschaduw met een bordeaux gloed en gouden shimmers) en 423 (een donkere mauve kleur met een pearl finish). De kleuren zijn apart ook erg mooi, maar ik heb ze wel een beetje op elkaar afgestemd.


Ik moet nog wat oefenen met de spiegelreflex en swatches, I'm sorry. Hieronder zien jullie de beste foto die ik van mijn swatches kon maken. De foto is niet scherp, maar de kleuren zijn wel zoals ze er in het echt ook uitzien.



Deze lak is schitterend! De shimmers zijn namelijk heel erg fijn en de lak glanst heel hard. Alle Inglot lakjes drogen volgens mij vrij snel, zo ook deze. Dit lakje doet het goed als topcoat, om het allemaal wat spannender te maken.


De lippaint is een soort dikke, stroperige gloss. Ze deden me denken aan de Lip Polishes van de Top Shop. Het plakt niet, ook al zou je dat niet zeggen als je de swatches ziet. Het fijne is dat je de kleur heel dik en gepigmenteerd kan aanbrengen of juist een vleugje, als een soort stain. De structuur zit tussen een gloss en een lipstick in. Fijn spul! Ik koos voor deze mooie, kersenrode kleur omdat ik fan ben van Berry Lips.


De eyeliner is fan-tas-tisch! Metallic goud en shimmery, just the way I like it. Als het eenmaal droog is gaat het nergens meer heen, ook niet na hard vegen. Ideaal dus voor warme en zwoele zomeravonden of heftige stapavondjes. De eyeliner is heel gepigmenteerd en niet te vergelijken met van die glitter eyeliners, bijvoorbeeld. Als het nog nat is kun je het gemakkelijk uitvegen, het zou dus ook aangebracht kunnen worden over het gehele ooglid.



Wat vinden jullie van mijn aankoopjes? Zijn jullie zelf ook al in de Amsterdamse Inglot geweest? Het is echt een prachtige winkel en lekker ruim. Bij de MAC en de Make Up Store sta je zo hutjemutje, maar hier hadden we alle ruimte, ook wel eens fijn. Verder zijn de MUA's heel lief en vriendelijk, we kregen een drankje aangeboden en ik werd zelfs herkend omdat ze me ook volgen op Twitter. De echte beautylover moet hier heen, dat moge duidelijk zijn!

De bon ben ik kwijt, dus de prijzen weet ik helaas niet meer uit mijn hoofd. Voor het palette heb ik zo'n €25 betaald en de rest was geloof ik zo rond de €10 per stuk.

Until next time,
Serena Verbon