dinsdag 31 mei 2011

Favorieten Mei 2011


Dit is voor het eerst dat ik een artikel schrijf over mijn maandelijkse favorieten, maar ik geloof dat jullie het altijd wel interessant vinden om te zien, dus wie weet hou ik 'em er wel in! Deze maand heb ik een aantal nieuwe beautyproducten 'ontdekt' waarvan ik meteen onder de indruk was. Ook wil ik graag een aantal skincare producten bespreken die mij tot nu toe nog steeds erg goed bevallen. 




Een tijdje geleden schreef ik over de Clinique even better Dark Spot Corrector (een hele mondvol). Na het een maand getest te hebben was ik al erg te spreken over de resultaten, maar op veel forums las ik dat de echte effecten pas na 3 maanden goed waarneembaar waren. Well, they were right! Mijn huid wordt nog steeds egaler en mooier dan wat het was, dus ik ben very happy met dit product. Als ik een puist heb uitgeknepen (ik kan er echt niet vanaf blijven!) dan breng ik daar meteen een iets dikkere laag Dark Spot Corrector over aan, om donkere littekens te voorkomen. Works like a charm!

Die cute eyeliner heb ik van mijn zusjes gekregen en die hebben het weer bij de webshop Born Pretty Store vandaan. Het kwastje is een stiftje, dus zonder haartjes, wat ik heel erg fijn vind. Het is vergelijkbaar met het kwastje van mijn all time favourite Helena Rubinstein feline eyeliner. Alleen, deze eyeliner is way cheaper! Mijn HR eyeliner is inmiddels op en sindsdien gebruik ik deze met heel veel plezier. Sowieso, dat flesje zorgt voor een instant smile on my face. Daarbij blijft hij echt goed zitten (al kan hij bij wrijven wat korrelig worden) en is het pikzwart gepigmenteerd. Ik gebruik deze eyeliner ook in de video waarin ik laat zien hoe je Cateye Eyeliner aanbrengt.

Deze MAC blush in de kleur Harmony werd mij aangeraden door de MUA uit Utrecht. Ik vertelde hem dat ik op zoek was naar een blush om mee te shapen en toen vertelde hij me dat hij daar zelf altijd Harmony voor pakte, een matte en bruine blush. Ik moet zeggen dat het inderdaad de perfecte shape-blush is, ik gebruik hem bijna elke dag en de kleur zorgt voor de perfecte 'schaduw' in mijn gezicht. 


Jullie zagen deze felroze nagellak vaak voorbij komen in video's en foto's, want ik vind de kleur echt te gek! Lekker fel en zomers, ik word er helemaal vrolijk van! Het gaat om de kleur Woodstock van Urban Decay, een klein flesje afkomstig uit de Rollergirl Nails kit.

De kwasten van bdellium tools bevallen me nog steeds prima. Vooral deze nummer 781 is ideaal om oogschaduw mee aan te brengen in de crease. De kwast is heerlijk zacht en het pakt de kleurtjes goed op omdat het ook een vrij compacte kwast is. Bovendien vind ik de groene handgrepen prachtig en lekker fris. 

Posietint van Benefit is echt een topproduct en ik ontdek het nu pas! De meeste cheek/lip stains zijn vrij donker, maar Posietint is juist lekker fruitig en fris. Omdat ik bruin ben zijn mijn lippen van nature wat donkerder, maar zelfs daar is de kleur goed te zien. Ik gebruik het voornamelijk op de appeltjes van mijn wangen, voor een mooi frisroze blosje. De kleur blijft de hele dag door erg goed zitten (op de lippen vervaagt de kleur uiteindelijk wel). Ook fijn is dat Posietint niet uitdrogend is voor mijn lippen, terwijl andere lipstains dat wel zijn. 

Girl meets Pearl is misschien wel de mooiste highlighter die ik tot nu toe tegengekomen ben. Weliswaar niet de goedkoopste, maar dat terzijde. Het is een vloeibare highlighter die prettig verdeeld en hele fijne en subtiele shimmertjes bevat. Het zorgt eerder voor een healthy glow glansje dan voor een glittereffect. Very, very nice. Posietint en Girl meets Pearl gebruik ik beide in mijn Everyday Look video.


Kijk eens aan, een nieuwe fles Effaclar lotion want de oude was alweer op. Producten die ik opnieuw koop moeten wel favoriet zijn natuurlijk. De lotion is effectief (want: minder puistjes) en mild voor mijn huid (want: geen droge velletjes). Het haalt echt heel veel vuiligheid weg elke dag en nacht en ik ben er gewoon erg tevreden over.

Estee Lauder is niet bepaald el cheapo, maar ik was destijds lichtelijk hopeloos met mijn huid en dus maakte het mij niets uit dat dit flesje me zo'n €80 lichter heeft gemaakt. Echter heb ik achteraf ook geen spijt van deze aankoop gehad, want dit spul werkt goed voor mij. Het is een nachtserum, maar ik moet zeggen dat ik het niet elke nacht gebruik. Laatst was mijn huid weer onrustig dus begon ik het weer te gebruiken, en al na 2 dagen was mijn huid weer hersteld. Superspul dit!

Heron Haar Serum, te koop bij de Action, heb ik uitgebreid besproken in dit artikel. De heerlijke perzikjes geur, het kleine prijsje en de verzachtende en goede werking maakt dit product een absolute favoriet.

L'Oreal Oilixir spray ik een half uur voordat ik ga douchen in mijn haren. De combinatie van olijf olie en argan olie trekt goed in mijn droge punten zodat mijn haren er na een wasbeurt echt glad en gevoed uitzien. Mijn haren zijn lekker zacht en het valt ook gewoon veel mooier. Love it! Meer over dit product vind je in deze video.

Zal ik voortaan elke laatste dag van de maand zo'n update doen? En welke beautyproducten hebben jullie deze maand 'ontdekt' als nieuwe favorieten?

Until next time,
Serena Verbon