donderdag 23 juni 2011

Eyelook inspired by Padma Lakshmi


Sinds een paar dagen heb ik 'The Beauty of Color' in huis, het make-up en beautybook van Iman. Iman is een van de bekendste supermodellen met een gekleurde huid en tevens getrouwd met poplegende David Bowie. Ik bladerde het boek door en mijn oog viel direct op de prachtige Padma Lakshmi, een Indiaas supermodel. Ik raakte geïnspireerd, pakte mijn kwasten en ging meteen aan de slag.







Het boek omschrijft de kleuren van deze Bollywood look als donker lila en lavendel, maar zelf vond ik de kleuren meer grijs, bruin en taupe. De kleur onder haar oog is koperrood, bruin. Ik heb er mijn eigen wending aan gegeven en steeds een fotootje tussendoor genomen, zodat jullie de look stap-voor-stap kunnen volgen.

We beginnen met een naakt oog waar ik eyeshadow primer op aanbreng, Shadow Insurance van Too Faced.



Vervolgens pak ik een lila oogschaduw met een grijzige ondertoon (Inglot).



Deze kleur breng ik aan op mijn bewegende ooglid, tot net iets boven de crease.


Vega van Chanel is een van mijn oudste oogschaduwkleuren, deze stamt nog uit de tijd dat ik bij Douglas werkte (10 jaar geleden, what!?). Het is een grijsbruine kleur die werkelijk iedereen kan hebben.

 

Met een fluffy blending kwast breng ik Vega aan in en boven de crease, ook dicht bij de neusbrug en onder de aanzet van mijn wenkbrauwen.



Vervolgens pak ik mijn favoriete highlighter van dit moment genaamd Sin. Sin zit in het Ammo palette van Urban Decay, een palette met de 10 meest populaire Urban Decay kleuren. Dip de kwast eenmaal in de highlighter en breng de kleur aan onder je wenkbrauwen. Een highlighter is prachtig, maar het moet niet too much zijn.



Blend Sin met Vega zodat er geen harde lijnen meer te zien zijn.



Nu gaan we voor de kleur onder het oog. Ik heb gekozen voor een paarse variant in plaats van een koperrode kleur. Deze kleur, Vainglorious, een limited edition uit de MAC Venomous Villains lijn is paarsrood van kleur. Op de foto hieronder lijkt de kleur donkerpaars, maar er zit wel degelijk een rode ondertoon in.


Met een korte compacte kwast breng ik Vainglorious vrij dik aan onder mijn oog.


Dan is het tijd om mijn wenkbrauwen bij te tekenen en in vorm te shapen, dit doe ik met het wenkbrauwpotlood in de kleur Brun Cendre van Chanel. Ik vul de rest op met wenkbrauwpoeder uit het Gosh wenkbrauw kitje.


Met een zwart potlood kleur in de waterlijn (zowel boven als onder) en mijn bovenste wimperrand, die ik iets verder doortrek naar mijn neus toe. Ik gebruik Smudge Sticks van Stila, mijn favoriete kohl potloden. Ze zijn heel gepigmenteerd en als ze nog niet geheel zijn opgedroogd kun je ze mooi smokey uitblenden. Deze Smudge Sticks blijven goed en lang op de waterlijn zitten zonder uit te lopen.


Met de Mascara Helper breng ik zwarte Rimmel Day2Night mascara aan om de ooglook af te maken.


Op mijn lippen gebruik ik een bruinige nudekleur met een oudroze ondertoon, voor meiden met mijn huidskleur vind ik dat de perfecte nudekleur. Vaak zijn nudekleuren te licht voor mijn getintechuid, dat staat lichtelijk trashy en echt alsof er gewoon concealer op mijn lippen zit, een beetje doods dus.

Nudekleuren die wat donkerder en bruiner zijn met een roze tintje staan meteen wat frisser. De kleur die ik hier op mijn lippen heb is Maybelline Superstay 24 Color in Nude Pink Beige Rose met daarover heen e.l.f. Luscious Lipstick in de kleur Bark. Als je de kleuren in de verpakking ziet denk je misschien 'zo donker!' maar als je getint bent dan staat het helemaal niet zo donker en juist erg mooi, vind ik dan.

Verder gebruik ik op mijn wangen Alpha Girl uit de MAC Fashion Flower collectie, een peachy coral kleur.





De look is niet precies zoals die van Padma, maar desondanks vind ik hem toch erg geslaagd. Ik vind het een leuk idee om een geheel andere, opvallende kleur onder de ogen te gebruiken terwijl je de kleur boven je ogen wat neutraler houdt. 

Er staan nog veel meer prachtige looks in het boek van Iman, maar ik zal wat dieper op 'The Beauty of Color' ingaan in een apart artikel. Het is in elk geval een aanrader voor vrouwen met een (licht)getinte huid! Ik kocht het boek via bol.com, if you're interested.

Ik hoop dat jullie inspiratie hebben gekregen door deze look! Als jullie nog look-suggesties hebben, let me know.

Until next time,
Serena Verbon