zaterdag 14 mei 2011

Testpanel: Reebok Easytones/Traintones



Een tijdje terug alweer deed ik een oproepje omdat ik 2 testpersonen zocht die de Reebok Easytones wilden uittesten en reviewen voor op mijn site. Er kwamen overdonderend veel reacties, maar uiteindelijk koos ik voor Liza en Mila. Hieronder lees je hun ervaringen met deze sneakers so far. Mila is een student met een druk social leventje die amper tijd heeft om in de sportschool te hangen en Liza is een sportieve student die het leuk vindt om in beweging te zijn. Mila testte de Easytones en Liza de Traintones.


Mila's Review - Easytones
Toen ik op BeautyLab de oproep van Serena zag werd ik onmiddellijk enthousiast. Omdat ik waarschijnlijk net als vele andere dames de benen als ‘probleemzone’ heb. Mijn benen zijn simpelweg het minst gespierde onderdeel van mijn lichaam. Omdat ik best wel een druk leven leid door school, werken en vrienden houd ik weinig tijd over om actief te sporten. Dit is natuurlijk ook wel een kwestie van discipline maar toch komt het er te weinig van. Daarom vind ik het idee van een work out tijdens een dagelijkse activiteit, namelijk lopen, ideaal! Lopen is iets wat elke vrouw doet, naar de bus of trein, door de stad of gewoon thuis. Je hoeft dus geen extra moeite te doen of tijd in te plannen om toch enigszins sportief bezig te zijn.
Toen ik bericht kreeg van Serena was ik ontzettend blij en kon ik niet wachten tot ik de Easytones in huis had om ze uit te proberen. Toen ik de schoenen eenmaal binnen had en ze uit de doos haalde was ik aangenaam verrast door het ontwerp en de kleuren. Sportief maar toch ontzettend vrouwelijk door het mooie contrast tussen wit en soort zachte paars. De balanskussentjes onder de hiel en de voorvoet van de schoen waren duidelijk zichtbaar en de schoen voelde ontzettend stevig. Voordat ik ze voor het eerst ging testen heb ik me nog even extra ingelezen op internet. Omdat ik het prettig vind om te weten wat de precieze werking van de Easytone is en stiekem om mezelf nog enthousiaster te maken!


Door de balanskussentjes in de zool train je de belangrijkste bil-en beenspieren, de gluteus maximus, de hamstrings en de kuiten. Dat komt omdat je bij elke stap een natuurlijke instabiliteit ervaart, wat er voor zorgt dat je je spieren intensiever gebruikt en zo als het ware die belangrijke bil- en beenspieren ongemerkt optimaal gebruikt. Perfect toch ? 
De eerste keer dat ik de Easytones aantrok was het een beetje onwennig, ik had het gevoel alsof ik op kussentjes liep en inderdaad licht uit balans was, zoals het de bedoeling is. Bij elke stap voelde ik een vering en een veel minder grote schok voor mijn enkels en knieën bij het neerzetten van mijn voeten tijdens het lopen, wat ik normaal wel heb bij andere schoenen. Dit zorgde ervoor dat ik het direct lekker vond om ook nog eens een stevige pas in het lopen te houden. Alsof ik op wolkjes liep! 
Na een hele dag door mijn school te hebben gelopen en van bus naar trein enz. had ik zeker het idee dat mijn benen een beetje meer en anders vermoeid waren dan normaal na zo’n dag. Vooral mijn kuiten en mijn hamstring trokken aan. Ik wil daarmee niet zeggen dat ik spierpijn had alsof ik in een krachttrainingsapparaat had gehangen, maar er was zeker een bepaalde werking voelbaar!



Ik heb de Easytones nu bijna een week en ik loop er in principe elke dag mee. Mijn voeten zijn veel minder vermoeid en geïrriteerd. Ik heb het idee dat mijn lichaam een veel betere ondersteuning zijn tijdens het lopen en ik krijg ook echt een goed gevoel als ik veel heb gelopen op de Easytones. Natuurlijk is het wel verstandig en gezond om naast de schoenen ook gewoon regelmatig sportieve activiteiten te doen als je daadwerkelijk goed getrainde benen en billen wilt. Maar ik denk wel echt dat de Easytones een uitstekende aanvulling zijn om er voor te zorgen dat je spieren worden geactiveerd, geprikkeld en gebruikt.

Naast het feit dat ik zeer tevreden ben over de werking van de schoenen, krijg ik ook ontzettend veel complimenten en positieve opmerkingen over ze. Veel vrouwen zien meteen dat het ‘die nieuwe workout schoenen van Reebok’ zijn en worden meteen enthousiast en stellen allerlei vragen over of het nou echt werkt. Natuurlijk vertel ik dan even kort wat de werking is en dat ik ze mag testen van Serena en dat ik super blij ben met de schoenen. Ook mannen zijn enthousiast, de leukste vond ik “je lijkt wel een hippe New Yorkse, daar dragen ze onder elke outfit ook sport- of hardloopschoenen dragen!”

Kortom ik ben overtuigd van de werking en de looks van de Easytones, dus Serena nogmaals ontzettend bedankt! 
XoXoXo
Mila

Liza's Review - Traintones

Mijn eerste indruk van de schoenen was dat ze er goed uitzien, een leuke sportschoen. Smaken verschillen maar gewoon wit voor een sportschoen is toch meestal wel goed. De kussentjes onder de schoen zijn duidelijk zichtbaar, er zitten er 2. Een kussentje aan de achterkant en een aan de voorkant. 
De schoenen zitten heerlijk. Ik moet wel zeggen de eerste stukjes die je er mee loopt, is wel even wennen hoor die kussentjes onder je voeten! Je voelt ze ook echt wel heel goed zitten! Maar de schoen heeft een goed voetbed en er zit een goede vering in wat ook niet onbelangrijk is voor een sportschoen. 
Ik heb dus de Reebok Traintone en die is eigenlijk bedoelt om bij verschillende fitness en work-outs te dragen, bijvoorbeeld tijdens step en anderen groepslessen. Ik heb er ook gewoon mee gewandeld. Het is wel zo dat de kussentjes iets verschillen tussen de Reebok Traintone en de Easytone. Niet zo heel veel, dus ik ben er ook gewoon mee gaan wandelen. Je voelt dan wel dat je spieren wat extra hun best moeten doen doordat je die kussentjes onder je schoen hebt. Je kan het eigenlijk een beetje vergelijken met het lopen over een evenwichtsbalk alleen dan zit het onder elke schoen zo’n evenwichtsbalk. 


Aan je spieren merk je het toch wel en verder is het ook gewoon een goed voetbed waar een goede schoendemping inzit. Waar je wel rekening mee moet houden is dat je je voeten telkens goed moet optillen omdat die kussentjes anders tegen de grond aan komen en je gaat sloffen dat is wel iets waar je even aan moet wennen dat had ik dan. 
Ik had na het wandelen geen spierpijn, voelde dus wel tijdens het lopen dat je spieren wat extra hun best moesten doen.

Ik doe zelf af en toe Callenetics dat is een groepsles met pasjes en snelle bewegingen. En heb de schoenen toen aangetrokken. Dat heb ik de volgende dag wel gevoeld, ik had toen wel spierpijn wat eigenlijk alleen maar goed is natuurlijk! Tijdens het sporten zijn de schoenen ook gewoon heel fijn en die kussentje zijn echt fijn om op te lopen dan. Ik kreeg ook complimenten over de schoenen dat ze er mooi uitzagen. Ook leuk om te horen natuurlijk :D 

Al met al vind ik het gewoon een super fijne schoen hij ziet er leuk uit en het is gewoon ook een goede sportschoen. Goed voetbed en ze zitten lekker. En die kussentjes is de eerste paar meter even wennen maar dan heb je het zo door. Heb er dus mee gewandeld maar ook een groepsles mee gedaan en het kan eigenlijk allebei ik denk wel dat als je echt alleen maar wandelt dat het dan toch logischer is om de Reebok Easytone te kopen. 
In die paar dagen zie je nog niet echt dat je billen en benen strakker zijn maar heb wel spierpijn gehad en je merkt gewoon dat je spieren harder moeten werken. Dus dat komt wel goed voor de zomer denk ik! :D 
En Serena echt super bedankt dat ik ze mocht testen!!
Groetjes Liza

Meiden, graag gedaan en hartstikke bedankt voor jullie duidelijke review en prachtige foto's! Ik hoop dat de lezeressen nu een nog beter beeld krijgen van deze Reeboks en wellicht overtuigd raken, mochten ze dat nog niet zijn door mijn eigen review hier.

Until next time,
Serena Verbon