dinsdag 24 mei 2011

Review: Beautyproducten van de Action


Zoals jullie van de week konden zien in mijn Action Shoplog filmpje heb ik een aantal beautyproducten ingeslagen. Foaming facial cleansing cloths, haarserum en reinigende poriënstrips. Deze producten zijn lekker budget en ik heb ze dan ook meteen voor jullie uitgetest omdat velen van jullie erg benieuwd waren naar een review.




Onyx - Foaming Facial Cleansing Clots


De reinigingsdoekjes zijn per 30 stuks verpakt en de prijs is €0,99 - wat ik erg goedkoop vind. Het is de bedoeling dat het doekje natgemaakt wordt zodat er bij wrijving schuim ontstaat. Het doekje zelf is droog (de doekjes verder naar onderen toe zijn licht vochtig) en het heeft een stevige maar zachte structuur. Bij natmaken en wrijven gebeurt er nauwelijks tot niets. Er ontstaat geen schuim, wat jullie me al hadden verteld in de comments, dus ik was niet verrast. 

Met het vochtige, niet-schuimende doekje heb ik toch mijn gezicht gereinigd en wat dat betreft doet het doekje zijn werk goed: op het doekje bevindt zich make-up en vuiligheid en mijn gezicht voelde fris en schoon. Mijn gevoelige huid is niet rood geworden en ook voelde ik geen geprik. Na gebruik voelt mijn gezicht lekker zacht en niet trekkerig aan. De geur van deze doekjes is fris en clean, niet te overheersend, maar ergens ook een beetje Dreft-achtig (het afwasmiddel dus) en zepig. 

Op de verpakking staat dat deze doekjes zelfs mascara kunnen verwijderen en dat klopt ook. Ze zijn mild genoeg om de huid rondom mijn ogen niet te irriteren, maar gezien de aanwezige schuimende ingrediënten lijkt het me verstandiger om hier een speciale oogmake-up reiniger voor te gebruiken.


Het is jammer dat de doekjes niet schuimen, ik vind het altijd wel prettig als een reiniger schuimt, maar de doekjes reinigen op zich wel. Bovendien is de prijs erg voordelig en kun je, als het echt moet, zelfs je oogmake-up verwijderen met deze doekjes. Van hetzelfde merk schijnen ook andere reinigingsdoekjes te koop te zijn die beter zijn dan deze, dus die wil ik ook nog graag eens uitproberen.

Hegron - Hair Serum

Dit haarserum werd me aangeraden door mijn zusjes (lees hun review hier) en toen ik de geur rook was ik verkocht. In de Action ben ik dan ook meteen op zoek gegaan naar dit serum. De inhoud is 75 ml en daar betaal je €2,99 voor.

Het Hair Serum zit in een handige pompflacon - ik verdeel 1 pompje over mijn handen en dit is meteen voldoende voor mijn haren. Ik breng het serum aan op (bijna) droog haar, met name in mijn droge punten en nekharen. Wat er achterblijft op mijn handen smeer ik over mijn hele haar uit. Wat me vooral opvalt aan dit serum is de snelheid van intrekken. Sommige haarserums blijven vettig waardoor mijn haar er vies en sliertig uit kan komen te zien, maar dit serum trekt sneller in dan dat ik 'Gloss und Glanz' kan zeggen. Een groot pluspunt! 

De rest van de dag zijn mijn lokken voorzien van een mooie, natuurlijke shine en ziet het er gezond en niet droog uit. Een ander pluspunt is de heerlijke geur! Het ruikt vrij sterk naar zoete perzikjes (vergelijkbaar met de Fuzzy Peach geur van The Body Shop) wat ik zelf echt mega lekker vind. Na aanbrengen in het haar vervaagd deze geur enigszins, zodat je er niet de hele dag als een lopend stukje fruit bij hoeft te lopen. Ik betrap mezelf er soms op dat ik een haarlokje pak en de geur hiervan diep opsnuif. Yes, it's that good. 

Als je op zoek bent naar een voordelig, snel intrekkend haar serum dan is dit je perfect match! Het verzorgd en beschermd je haren de hele dag door en als je van een fruitigzoete perzikgeur houdt kan je dag al helemaal niet meer stuk. Wat mij betreft doet dit serum niet onder voor het Biosilk serum. Een aanrader dus!

Reinigende Poriënstrip

In een doosje van €0,99 zitten 6 strips, per strip betaal je dus €0,17. Op de verpakking staat dat je je neus iets moet bevochtigen en vervolgende de strip moet aanbrengen - in de praktijk werkt het anders. De strip blijft namelijk niet plakken op een vochtige neus, nee, de neus moet eigenlijk heel nat zijn. Om de strip extra stevig te laten plakken maak ik de strip daarom extra nat nadat hij op mijn neus zit geplakt. Pas dan kan ik de strip goed aandrukken zodat hij echt de huid van mijn neus goed bedekt. Hierdoor duurt de droogtijd  wel langer dan de voorgeschreven 10 tot 15 minuten, ik denk dat de extra natte strip pas met zo'n 20 tot 25 minuten goed is opgedroogd. Gelukkig kan je hem gewoon op je neus laten zitten en ondertussen andere dingen doen.

Als de strip helemaal droog is kun je hem voorzichtig lospeuteren en lostrekken - een heerlijk gevoel is dit trouwens! Er blijven allicht wat restjes plakken rondom de neusvleugels, maar die zijn zo weggekrabd of verwijderd met een tonic. En natuurlijk niet vergeten om te kijken wat er zoal is achtergebleven op de strip... Eeewwl! :)

De strips moeten dus echt goed natgemaakt worden en de droogtijd duurt hierdoor langer, maar met deze aanpassingen heb je gewoon prima strips. En dat voor een fijn budgetprijsje! Ook deze strips zijn wat mij betreft aanraders.


Al met al zijn deze Action beautyproducten totaal niet tegengevallen (op het niet-schuimende effect van de reinigingsdoekjes na) en ben ik zeer benieuwd naar meer Action beautyartikelen. Jullie hebben me ontzettend goede tips gegeven dus ik ga zeker snel weer even een ritje naar de Action maken!

Lang leve de Action!

Until next time,
Serena Verbon