maandag 23 mei 2011

Hotspot: Saigon Vietnamees Cuisine



Via Groupon zijn mijn collega Yanneke en ik terecht gekomen bij Saigon - een Vietnamees restaurant aan de Voorstraat 68 in Utrecht. Yanneke is fan, en ik ook. Wat hebben we hier gesmuld! Als ik aan een Vietnamees restaurant denk dan denk ik eerlijk gezegd meteen aan loempia's, maar het eten hier is totaal niet te vergelijken met de plaatselijke loempiakar, oh no!




Via Groupon kregen we 50% korting op bovenstaand menu. We gingen dus uit eten voor slechts 13 euro p.p. Maar, ook zonder de korting vind ik het zeker niet duur. Je kan kiezen uit vele voor- en hoofdgerechten en gemiddeld heb je voor zo'n 20 euro een hoofdgerecht. Yanneke en ik kozen voor gegrild rundvlees met rijstpapier vooraf gevolgd door een pittige soep met rundvlees. Als hoofdgerecht koos Yanneke voor de Gestoofde kip met gember en ik ging voor de gebakken spek met oestersaus.



De rijstvellen met rundvlees kregen we tegen alle verwachting in NIET kant en klaar. De vellen konden we zelf in een kom met warm water dopen zodat ze zacht werden. De vellen kwamen met een schaal waar alle inhoud mooi op uitgestald lag en zo konden we onze eigen loempia's bouwen. Hieronder kun je het moeilijk zien, maar hier heb ik een rijstvel gelegd met daarop groente, rundvlees en wat verse kruiden (koriander en muntblad). Nou, rollen maar!


Yummy!



Hieronder zie je een grote kom soep. We konden de soep in kleinere kommetjes scheppen.



De gestoofde kip was lekker mals en inderdaad voorzien van een lichte pittige gembersmaak (moet je van houden, persoonlijk vond ik het wat minder maar Yanneke zat echt te smullen). De spek die ik had was echt heerlijk! Lekker knapperig en mals en de oestersaus was een beetje dikkig en zoetig. OMNOMNOM!

Gember kip

Spek met oestersaus

Yanneke en ik waren allebei ERG te spreken over Saigon. Vriendelijke service, een fijne ambiance en niet te vergeten overheerlijk eten. Het 'rol je eigen loempia' concept vonden we erg leuk en origineel. Om heel eerlijk te zijn houden we bijna niet op met praten over Saigon hier op het werk. We zijn diehard fans! Yanneke gaat deze week weer lekker eten daar, en ik ben van plan ook snel weer een bezoekje te brengen aan Saigon.

Als je van Aziatisch eten houdt en weer eens iets anders wil dan de Chinees, Indo of Thai, dan is Saigon echt iets voor jou. Let wel op, je moet van koriander houden. Overigens is het eten niet (erg) pittig, is het wel pittig dan staat dat duidelijk aangegeven op de menukaart (even voor de blanda's onder ons). Op hun website vind je meer informatie en de menukaart.

Until next time,
Serena Verbon