woensdag 27 april 2011

Video: Battle #9 Cartoon/Tekenfilm


Vorige week liet ik jullie schrikken met de Japanse Modern Kabuki Look en deze week heb ik wederom gekozen voor een look die meer de kant van de grime/schmink opgaat. Bij cartoons denk ik meteen aan tekenfilms, dus ik zat al te denken aan een look a la Betty Boop, Teenage Mutant Hero Turtles, een Disney figuurtje of een vrouwelijk figuur uit X-men. Maar cartoons zijn natuurlijk ook gewoon strips. En als ik aan strips denk, dan denk ik aan de werken van Roy Lichtenstein waarvan Crying Girl zijn bekendste werk is. 


Ik wist dat er ooit een MAC artist is geweest die Roy Lichtenstein als inspiratiebron had genomen, dus ik had express niet gegoogeld op plaatjes hiervan zodat ik mijn eigen twist aan de look kon geven. Crying Girl diende als grote inspiratiebron voor mijn look, ik hoop dat jullie hem geslaagd vinden.

Bekijk ook de look van tegenstander Frauke op Makecupcake.be! Ik ben erg benieuwd naar haar look.





Gebruikte producten: Make Up For Ever Flash Color Case, zwart wenkbrauwpotlood, zwart oogpotlood, Nars blush in Outlaw (onder jukbeen), Hema Moisturizing lipstick nr. 88, Beautyblender spons, platte kwast van LotusLabel, wattenstaafjes, geduld, nog meer geduld. Al met al ben ik zo'n 40 minuten bezig geweest met deze look, dus op zich valt dat nog mee!

Het thema voor volgende week is:


En mijn nieuwe tegenstander is:


Sanaz van Ashottofbeauty.nl! Ha! Dat gaat spannend worden. Sanaz is een hele experimentele MUA die voor niets of niemand bang is. Ik ben benieuwd wat ze van het thema sprookjes zal brouwen. Ik ga ik in ieder geval erg mijn best doen om haar te overtreffen. We zien het volgende week!

Until next time,
Serena Verbon