woensdag 27 april 2011

Ik ga de zon in en neem mee...


Warm weer, I love it! Maar met deze hete dagen is het verstandig om je goed tegen de zon te beschermen. Geloof me, de zon is zowel je vriend als je vijand. Zonder zon maken wij geen vitamine D aan en een huid met puistjes knapt er vaak van op, maar aan de andere kant kan de zon je huid verbranden, moet je uitkijken voor een zonnesteek en wat dacht je van huidkanker en huidveroudering? De afgelopen dagen sleepte ik een aantal dingen standaard mee in mijn tas die ik hieronder even kort toe wil lichten.




  • Eight Hour Cream van Elizabeth Arden - geloof het of niet, maar ook je lippen kunnen verbranden en uitdrogen door de zon. Ik zorg op warme dagen dus dat ik ze altijd extra moisturize met een vette balsem. Nog beter zou een lippenbalsem met SPF zijn!

  • Ray-Ban zonnebril - een zonnebril is belangrijk omdat de zonnestralen je ogen kunnen aantasten en zelfs  onherstelbaar kunnen beschadigen. Het is daarom echt van belang dat je een goede zonnebril draagt. En dan niet eentje van de markt, want die zijn gewoon voor de sier, maar eentje met een keurmerk (te herkennen aan CE of  UV-400) uit categorie 3 of 4. Koop een goede zonnebril bij de opticien om er zeker van te zijn dat hij je ogen voldoende beschermd. Niet alle zonnebrillen van de opticien zijn duur, voor €35 heb je al een goede in een leuk model. Een zonnebril is absoluut niet iets waar je op zou moeten bezuinigen! 

  • Vitamin Water - vocht! Met warm weer transpireer je meer en het is belangrijk om je vochtgehalte op pijl te houden door extra te drinken. Ik vind Vitamin Water lekker (lekkerder dan water) en het doet me terugdenken aan Amerika, dus stop ik op warme dagen altijd een fles in mijn tas. Voldoende drinken is ook erg belangrijk om een zonnesteek te voorkomen. Prijs €1,19 en te koop bij de supermarkt.

  • Kruidvat Solait zonnebrand SPF30 - eigenlijk verbrand ik niet tot nauwelijks, maar ik ben me er steeds meer van bewust hoeveel schade de zon kan aanrichten als het op huidveroudering aankomt. Omdat ik er op mijn 40e niet als een verlept en gerimpeld pruimpje bij wil lopen smeer ik mijn lichaam daarom in met minimaal factor 30. Deze lijn van Kruidvat is speciaal anti-age en ruikt heerlijk! Ideaal voor blote benen en -schouders.

  • Rexona Woman Cottondry 48h - Op warme dagen transpireer ik sneller en daarom is een goede deo van uiterst belang! Een goede deodorant is deze van Rexona. Op de verpakking staat 48h wat doet vermoeden dat deze deodorant me 2 dagen lang okselfris zou moeten houden, maar dat lijkt me net iets te veel van het goede. Toch blijf ik in ieder geval een hele dag fris ruiken. Voor de zekerheid neem ik hem altijd maar mee, you never know. Prijs €2,89 en te koop bij de drogist en in de supermarkt.



  • Kenzoki Fresh Lotus Water - een verfrissende tonic/spray. Heerlijk om even over mijn gezicht te nevelen terwijl ik aan het vaporiseren ben op het terras en vertik mijn goede plekje aan de straatkant op te geven voor een schaduwplek. Naast het verfrissende effect is het tegelijkertijd verzorgend voor mijn huid en het ruikt heerlijk! Een goedkoper alternatief zijn de Evian sprays, te koop bij de drogist. Kenzoki is te koop bij geselecteerde Ici Paris XL filialen, deze spray kost rond de €30.
  • Eucerin Sun Fluid SPF50 matterend - deze fluid is speciaal voor het gezicht en omdat ik bang ben dat mijn pigmentvlekken en acne littekens nog donkerder worden smeer ik graag met factor 50. Deze fluid is niet vettig en laat geen wit waasje achter. Sterker nog, het geeft mijn gezicht een mooi mat effect! Het is een klein en handig flesje die ik lekker makkelijk in mijn tas stop. Prijs €16,49 en te koop via de drogist en de apotheek.
  • Kruidvat Solait zonnebrand SPF25 - deze miniverpakking is een goed alternatief als je geen zin hebt om een fullsize verpakking mee te sjouwen. Je steekt hem, hup, zo in je handtas of jaszak. Ideaal voor een dagje terrassen of shoppen.
  • Wella System Professional Sun Concentrate - we beschermen onze huid en onze ogen, maar what about our hair? Vermeng 4 tot 7 pompjes van dit spul met je conditioner en verdeel het over je haar. Na uitspoelen beschermd het je haren tot wel 10 uur tegen schadelijke UV-straling. Dit flesje zit niet standaard in mijn tas, ik geef toe, maar ik gebruik het nu wel heel vaak en daarom wilde ik het toch even aan jullie laten zien. Te koop via de Wella Professional kapsalons.
  • Skull Scarf - wordt het echt te warm? Oppassen voor een zonnesteek jonge! Draag een hoed, pet of bind heel fashionable een sjaal om je hoofd om te voorkomen dat de zon te heet op je bolletje schijnt. Is de zon onder en koelt het wat af, dan is een sjaal ideaal om even om je schouders te slaan. De Skull Scarf kost €13,95 en is te koop via LeLeFab.nl

Houden jullie rekening met de inhoud van je tas op warme en zonnige dagen? Stoppen jullie ook extra producten in je tas om je tegen de zon te beschermen?


Until next time,
Serena Verbon