zaterdag 9 april 2011

Tip: Groupon


Groupon bestaat alweer langer dan een jaar, maar wat is het nu precies? De eerste keren dat ik banners van Groupon tegenkwam ("bestel sushi voor 5 euro") dacht ik dat het gewoon een spammerige site zou zijn met een addertje onder het gras. Toch heb ik me laatst ingeschreven omdat een vriendin me vertelde dat ze al 3 keer heerlijk uit eten was geweest voor de helft van de prijs en dat het allemaal gewoon te vertrouwen was. Afgelopen donderdag ben ik met een collega naar restaurant Kimono geweest voor een 11-gangen menu aan de teppanyaki plaat. We betaalden €38 voor 2 personen, inclusief sake.


Hartstikke goedkoop natuurlijk! En na de goede ervaring bij Kimono ben ik helemaal into Groupon. Ik check hun site elke dag om te zien of er een leuke deal is in Utrecht. Naast Utrecht hebben ze nog een tal van andere steden waar leuke deals worden aangeboden. Naast restaurant deals vind je er verder veel schoonheidsbehandeling deals zoals tanden bleken, massages, floaten, microdermabrasie of een gezichtsbehandeling. En dat allemaal voor de helft van de prijs, minstens! Op schoonheidsbehandelingen zit vaak een korting van 60 - 80%

Maar waarom doen bedrijven dit, lijden ze dan geen verlies? Vaak doen er juist bedrijven mee die net nieuw zijn of die niet zo goed draaien en via Groupon meer bekendheid willen krijgen. Restaurant Kimono bijvoorbeeld is volgens mij nieuw en omdat het zich net buiten het centrum bevindt moet je ook maar net weten dat het daar zit. Door Groupon komen er veel mensen op af en als je als restaurant een goede indruk achterlaat kun je op den duur profiteren van lovende kritieken en mond tot mond reclame.

En inderdaad, ik was erg te spreken over restaurant Kimono! Hieronder heb ik wat foto's gemaakt met mijn telefoon (dus niet van geweldige kwaliteit helaas) voor een sfeerimpressie.




Yanneke en ik waren erg te spreken over de vriendelijke service en natuurlijk over de sfeer en het eten. Met een kimonojasje aan schuif je aan bij een teppanyaki plaat en de kok begint spectaculair te koken. We kregen o.a. heerlijke sushi, miso soep, een kommetje rijst, kip stukjes, een beefrol, een zalmstrip, kommetje salade, grote sappige garnalen, stukjes ossehaas en een bolletje ijs met chocoladesaus. In ieder geval ontzettend veel naar voornamelijk goed eten.


Het smaakte allemaal heel mals, de kok had het allemaal heerlijk klaargemaakt. En vers, voor je ogen. Tussendoor deed de kok leuke trucs zoals jongleren met allerlei keukengerei en ei schieten (die je moest opvangen met je mond, het lukte me nog ook!).

Yanneke en ik hadden een leuke avond met heerlijk eten, en dat voor de helft van de prijs. Maar, zo zeiden we tegen elkaar, voor het dubbele zouden we hier zeker nog eens terugkomen.

Groupon is een leuke manier om voordelig uit eten te gaan en zo nieuwe restaurants te ontdekken. Ben je ook overtuigd? Neem dan zeker even een kijkje op de Groupon site en schrijf je in! En als je benieuwd bent naar restaurant Kimono, check dan hier hun website.

Hebben jullie Groupon al ontdekt?

Until next time,
Serena Verbon