vrijdag 8 april 2011

Mijn meest gewaagde kapsel


Sommige meiden experimenteren onwijs veel met hun kapsel. Ze scheren een deel van hun hoofd tot stekeltjes of verven het in alle kleurtjes van de regenboog. Not me, nuh uh. Ik ben veel te gek op mijn lange donkere manen. Toch heb ik ooit, waaaay back, een keertje 'gek gedaan'. Het was op zomervakantie in Bosnie en ik dacht, waarom ook niet? Meer foto's na de klik.


Ik weet niet eens meer hoeveel jaar er inmiddels verstreken zijn, maar ik moet een jaar of 18/19 zijn geweest. Met mijn vriendin Marija, een Bosnisch meisje, vertrokken we in de zomer richting haar geboorteplaats Breza. Marija liet haar haren knippen bij de plaatselijke kapster en terwijl ik zat te wachten kwam het idee naar boven om mijn haren een kleurtje te verven.

Ik wilde niet al mijn haren ontkleuren omdat ik wist dat mijn haar er eigenlijk niet zo goed tegenkan, dus stelde de kapster voor om alleen de rand van mijn haar te ontkleuren en om het vervolgens KNAL rood/oranje te verven. Zo gezegd, zo gedaan. Bijna fluorescerend werd het. Hoewel er maar een klein deel van mijn haren was voorzien van een ander kleurtje was het effect best groot, zeker als ik het in een hoog staartje deed. 



Hieronder een hele wazige foto, maar zo kan je de kleur goed in het zonlicht zien. Echt knallend! Zeker in combinatie met die knalgele bijen outfit van me. Waarom heb ik die er in hemelsnaam bij aangetrokken vraag ik me af!



Hier had ik ook nog een pony laten knippen zo te zien. En kijk eens hoe kort mijn kapsel is! Het komt maar tot iets over mijn schouders.




Na een tijdje vervaagde het rood tot een soort oranje/brons en later werd het brons/blond. Mijn haren werden zo droog als stro! Sindsdien heb ik mijn haren nooit meer ontkleurd of geverfd, behalve die ene keer met natuurlijke henna.

Nee, dit kapsel zal ik mezelf niet snel meer aanmeten. Die rode kleur, die pony, die lengte. Het misstaat me niet, maar hoe ik het nu draag vind ik het vele malen mooier. Ik ga binnenkort mijn haren voor het eerst sinds jaren weer eens een keertje verven. Die haarkleuringen in mousse vorm staan me wel aan namelijk en ik wil het graag eens een keertje uitproberen. Wel in een natuurlijke bruinkleur waarschijnlijk, met een subtiele kleurnuance. Dat felle, gekke en alternatieve hoeft van mij niet zo nodig. Als ik uit de band wil springen dan experimenteer ik liever met make-up of nailart.

Graag de volgende vraag beantwoorden in de comments; Wat is het meest gekke, experimentele, gewaagde kapsel wat jij wel eens hebt gehad? En was het een succes of een fail?


Until next time,
Serena Verbon